شهید توسلی می گفت "کسی که بخواهد به عنوان یک فرمانده بر سر نیرو‌ها بایستد، باید همه جوره با آن‌ها کنار بیاید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - پیکر پاک شهید علیرضا توسلی، فرمانده تیپ فاطمیون (افاغنه جهادگر در سوریه) 14 اسفند سال گذشته در مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد. خبرنگار مشرق با یکی از دوستان و همرزمان شهید توسلی و جانشینش، شهید بخشی گفتگویی داشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.
اگر تیپ فاطمیون نبود، چیزی از حرم حضرت زینب(س) باقی نمانده بود ////////// لطفا بامداد چهارشنبه منتشر نمایید

*گفتگو را با توضیحی درباره تیپ فاطمیون شروع کنیم...

شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)، شهید بخشی (فاتح)، شهید حسینی و شهید کلانی از بنیانگذران تیپ فاطمیون بودند که با همکاری سپاه تشکیل شد و هدف آن‌ها اول زیارت حرم حضرت رقیه و حضرت زینب (س) و در مرحله دوم دفاع از حریم این بانوان مقدس در دمشق بود.

*شهیدان توسلی و بخشی چند ساله بودند؟

سن شهید توسلی تقریباً حدود 45سال و شهید رضا بخشی 28 سال بود.

شهید توسلی متأهل بودند و 3فرزند را از خود به یادگار گذاشته است، که آن‌ها بین 9و8 و6 سن دارند. بقیه شهدا هم مجرد بودند.

*از خصوصیات شهید توسلی برایمان بگویید...

ابوحامد یکی از رشیدترین و بهترین فرمانده‌هان بود. او پدر و برادری مهربان برای بچه‌ها بود و هیچ چیز برای بچه‌ها کم نمی‌گذاشت و از همه لحاظ برای آن‌ها کار آمد بود. فکر نکنم مانند ایشان دیگر کسی وجود داشته باشد.

شهادت ایشان در منطقه‌ای به نام تل القرین بر اثر شلیک موشک بود و از قبل، حال و هوای شهادت را به خود گرفته بودند و گمان دارم که از قبل این امر به آن‌ها الهام شده بود.

یکی از حرف‌های جالبی که سردار شهید توسلی می‌زد، این بود: کسی که بخواهد به عنوان یک فرمانده بر سر نیرو‌ها بایستد، اولین چیزی را که بر عهده می‌گیرد این است که باید همه جور با آن‌ها کنار بیاید، بدخلقی، ناراحتی، اعتراض و شکایت نیروها را به جان بخرد و از آن دم نزند و باید برای همه الگو باشد که بتوان آن را فرمانده خطاب کنیم.

اگر تیپ فاطمیون نبود، چیزی از حرم حضرت زینب(س) باقی نمانده بود ////////// لطفا بامداد چهارشنبه منتشر نمایید

*نحوه مدیریت و اداره امور توسط شهید توسلی چگونه بود؟

واقعاً از لحاظ امور نظامی و عملیاتی مدیر نمونه‌ای بود، حتی از بعد رفتاری و اخلاقی هم مدیر کامل و با استعدادی بود و در تمام طول حیات خود حامی و مدافع اسلام بود.

سردار توسلی در زمانی که کسی مجروح می‌شد یا به شهادت می‌رسید، بسیار متاثر می‌شد و انگار که کمرش می‌شکست. او همه را مانند فرزندان و برادران خود حساب می‌کرد و بین کسی فرق نمی گذاشت و همیشه می‌گفت که من خادم کوچک شما هستم.

در هنگام عملیات و جنگ‌ بسیار صبور بود و ما هیچگونه عصبانیتی از او ندیده بودیم. در هر موقعیتی که بود چه سخت و چه آسان ما عصبانیت را در او مشاهده نکردیم و همه امور را با بردباری و صبر هدایت می‌کرد. ‌

اگر تیپ فاطمیون نبود، چیزی از حرم حضرت زینب(س) باقی نمانده بود ////////// لطفا بامداد چهارشنبه منتشر نمایید

*عملکرد تیپ فاطمیون چگونه بوده ؟

فاطمیون یک تیپ اساسی در منطقه است. اگر تیپ فاطمیون در منطقه نبود، فکر می‌کنم الآن دیگر چیزی از حرم حضرت زینب(س) باقی نمانده بود.

تیپ فاطمیون با ارتش سوریه هماهنگی خوبی ایجاد کرد و آن ها توانستند با هم به دستاوردهای زیادی برسند و بیش‌ترین مناطق سقوط کرده را باز پس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • افغانی ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    آقای بی سواد افغانه یک جور توهین به افغان ها هست چرا نمی گی افغان!؟ مثلا یکی با لحجه عربی به شما بگه ایرانیه یا فارسیه خوشت میاد!؟
  • وحید ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    خدایش رحمت و با مولایش محشور کند.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    خدا مقدر کرد که به دست شما عزیزان درهای بهشت بسته نشود، خداوند خیر و توفیقتان دهد سربازان نور.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    انشاالله همه با هم یمن
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    برادر افغانی عزیزم، نوشته شده افاغنه که جمع مکثر کلمه افغان هست و توهینی نشده
  • مهدي ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    با سلام درود به رزمندگان شجاع تيپ فاطميون .شما طوري تيتر زديد كه واقعا به من برخورد مگه ما بچه بسيجياي ايران مرديم كه هيچي از حرم باقي نماند مگراز روي نعش تك تك ما رد بشن.
  • حامد ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    گل من افاغنه هست نه افغانه . افاغنه جمع افغان است جمع مکسر یعنی افغانی ها
  • یک ایرانی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    حالا به دل نگیر این بنده خدا قصد بدی نداشت ...
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    حق پیروز است
  • احمد ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    برادر عزیز افغانی سلام کلمه افاغنه جمع افغانی است بمعنی افغانیها و یک کلمه توهین آمیز نیست. در متن گزارش کلمه افغانه بکار نرفته است
  • داریوش ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    دوست عزیز! یخورده دقت کن و اینقدر زود قضاوت نکن! در متن گفته شده "افاغنه" .. این عبارت توهین نیست،به اتباع افغانی گفته میشه و اصلا اون معنی که شما گفتی رو نمیده..کمی صبر دوست من
  • عباس احمدی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بسم رب الشهدا -- ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا" بل احیا عند ربهم یرزقون ... آری ما همه از مولایمان ابا عبدالله الحسین (ع) آموخته ایم که : هیهات منا الذله . واینکه شهادت برایمان از عسل شیرینتر است و تا آخرین قطره خونمان از اسلام ناب محمدی (ص) و حق دفاع کرده و در این مسیر " انما المومنون اخوه " که ید واحده ایم و نقشه های شوم دشمنان برای تفرقه انداختن بین مسلمین جهان را با شکست مواجه سازیم و ما درس آموخته مکتب حیاتبخش گ عاشورا " ایم و " عاشقان شهادت " و بالاترین افتخارمان شهادت در راه خداست و هرگونه توطئه دشمن در ضربه زدن به اسلام را در هم میشکنیم و وعده الهی حق است که : ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم . شهادت عزیزانمان را به پیشگاه مقدس صاحب العصر و الزمان (عج) و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض میناییم و از خدای بزرگ و منان (جل جلاله ) مسئلت مینماییم که سرور و سالار شهیدان محشورشان فرمایند . انشاالله و لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم ( جانباز سردار پاسدار عباس احمدی --مشهدمقدس ) .
  • عباس احمدی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    بسم رب الشهدا گوارا باد برآنان آن نسیم دل آرا و آن جلوه شور انگیز .... از شهدا که نمی شود چیزی گفت - شهدا شمع محفل دوستانند - شهدا در قهقهه مستانه شان و شادی وصولشان " عند ربهم یرزقون " اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب " فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی " پروردگارند . اینجا صحبت عشق است و عشق و قلم در ترسیمش بر خود میشکافد ( بت شکن زمان امام خمینی -قدس سره . ما پیروان مکتب مجنون زینبیم (س) از جام عشق او سراسر لبا لبیم صبر از صبوری حضرتش (س) شرمسار از نور هدایت بی مثالش منوریم جانها چو طاق گشت در مصاف کربلا ما منتقم خونهای مطهر آل احمدیم (ص) زینب (س) که زینت پدر بوده است مدام کامل کننده قیام برادر است و راه حیدری از خون هرشهیدی هزاران لاله رسته است ما بی تاب واصل شدن به مولای زینبیم جانها فدای جگر خونین بانوی کربلا ما پروانگان شیفته " حریم ولایتیم " ای دشمن زبون و منافقان کور دل ما جان نثاران مکتب دشمن فناساز حیدریم (ع) جانباز و دلیر و عاشق و مستحکمیم در مکتب عاشورا چو درس خوانده ایم در مصاف با دشمنان زبون رشیدیم و دلیر ما منتظران قائم آل محمدیم (ص) تقدیم به ساحت مقدس بی بی دوعالم فاطمه زهرا (س) ودخت گرامشان بی بی زینب (س) و بی بی رقیه (س) و شهدای ملکوتی حرم و تیپ فاطمیون (س
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    رحمت خاص خداوند متعال باد بر این شهدای مظلوم راه حق که ابروی شیعه را در جهان خریدند همنشین با ابرار و پاکان روزگارند این شجاعان مظلوم و بی پناه هزاران هزار درود بر غیرت و حمیت و حریت این عزیزان شیعه مظلوم شهید
  • علیرضا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ما را شفاعت کنید
  • محمد رضا ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    تیپ قهرمان فاطمیون در سوریه بسیار فعال و تاثیر گذار است،رزمندگان ان برادران افغانی پیرو مذهب شیعه دوازده امامی هستند و الحق رزمندگانی شجاع و مانند حزب الله لبنان میباشند. اینان بازویی دیگر برای سپاه اسلام به رهبری ولی امر مسلمینند. خداوند به توفیقاتشان بیفزاید.
  • ایلیا ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام. من هم از تیتری که برای مطلب انتخاب کردید ناراحت شدم. البته مطمئنم منظور گوینده و نویسنده مطلب، رساندن عمق پستی و رذالت دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) بوده است وگرنه پرواضح است که اکنون، با وجود عزیزان تیپ فاطمیون، دفاع از حرمین سوریه بر دیگر عاشقان واجب نیست. درغیر اینصورت جهان معنی «کلنا عباس» را با شرکت شیعیان تمام عالم (ایران و ایرانی جای خود) میفهمید. در انتها اینرا هم بگویم که اگر ملاحظات سیاسی و دیگر مسائل! نبود با شرکت مستقیم ایران الان اثری از اسرائیل هم نبود چه برسد به این اراذل داعشی وهابی(لعنت الله علیهم اجمعین). یاعلی (علیه السلام)
  • پسر ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اول خدا بعد تیپ فاطمیون شما فکر میکنین تیپ نبود نعوذبالله خدا بیکار نشسته بود.خیر خداوند حرم اهل بیت بدست دشمنانش نمیده
  • سامان ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    درود و سلام بر روح پاک و مطهر شما سربازان عزیز اسلام . راهتان ادامه دارد دست ما را هم بگیرید خوشا به سعادتتان که بدست شقی ترین افراد روی زمین (تکفیری های مزدور رژیم صهیونیستی) به شهادت رسیده اید . این شهادت توفیق و لیاقت می خواهد که شما آن را داشتید
  • saadat ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    برای ما فرقی نمی کند که دوستدار اهل بیت از چه نژاد - ملّیت یا رنگی باشد دوستداران اهل بیت در هر کجا که باشند ما به آنها عشق می ورزیم بسیاری از برادران افغانی ساکن ایران یا غیر ایران واقعاً پیرو مکتب اهل بیت هستند و ما باید مسائل مختلف را ازهم تفکیک کنیم و بد بودن یک عده محدود را به کل افراد یک قوم تعمیم ندهیم بعضی از برادران افغان حتّی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایر ان هم در جبهه های جنگ حضور داشته اند درود بر ارواح پاک تمام شهدای راه حق به ویژه تیپ فاطمیون.
  • مرندی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    رحمت خدا بر دوستداران و حامیان اهل بیت.
  • مرتضی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    من خودم سوریه بودم واقعا استاد راعدی پور درست گفته بچه های فاطمیون جوری ديگه ای میجنگن حسینی میجنگن فاطمی میجنگن
  • عباس احمدی ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    بنام خدا و سلام بر محبین و شیعیان جهان از هر نژاد و قوم و ملیتی که : انما المومنون اخوه ... آری مومنان حقیقی ید واحده ای در برابر دشمنان قسم خورده دین و اسلام وقرآن هستند و شکرگذار همیشگی این نعمات بزرگ الهی ...
  • عباس احمدی ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان -- بفرمایید انشاالله همگان منسجم ومتحد گوش بفرمان ولایت و با اشاره ایشان از شرک وکفر و نفاق اثری نخواهد ماند .... واعتصموا بحبل الله جمیعا" ولاتفرقوا
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ملاحظات سیاسی!!مگه برای دفاع از اسلام ملاحظات سیاسی لازمه؟؟!!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    افغانی هم غلطه.مث این میمونه ک ب ایرانی ب جای ایرانی بگی ریالی
  • مهاجر افغان ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا یار و یاورتون برادرای افغانم زنده باد تیپ مقدس فاطمیون لبیک یا زینب
  • مهاجر افغان ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 0
    خدا یار و یاورتون برادرای افغانم زنده باد تیپ مقدس فاطمیون لبیک یا زینب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس