کد خبر 402933
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان،‌ گفت: فدراسیون فوتبال تمام کارهای مربوط به بازی ایران با سوئد را خودش انجام داده و در این خصوص با وزارت ورزش همفکری نشده است.

به گزارش مشرق، پس از اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال سوئد برای انجام دیدار دوستانه و اینکه آنها پولی  گرفته‌اند، این سؤال ایجاد شده آیا فدراسیون فوتبال ایران هم پولی برای برگزاری این دیدار دوستانه در خارج از کشور دریافت کرده یا خیر.

این بازی از طریق یک آژانس هماهنگ شده و در مورد حق پخش، تبلیغات دور زمین و ...جمع بندهای نهایی نیز انجام گرفت و حتی مسئولان تیم ملی سوئد نیز از دریافت پول بابت انجام این دیدار دوستانه خبر دادند.

سید مناف هاشمی در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و سوئد و مسائل مالی آن گفت‌وگوی کوتاهی را انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

خبر دارید بازی ایران و سوئد از طریق یک آژانس هماهنگ شده و سوئدی‌ها از حق پخش، تبلیغات و بلیت فروشی مبلغی را گرفته‌اند؟ برای این بازی پولی هم به ایران داده شده است؟

هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم، از نحوه قرارداد بستن آژانس با فدراسیون فوتبال برای انجام این بازی دوستانه هیچ اطلاعی به وزارت ورزش داده نشده است. این ارگان بی‌خبر بوده و تمام کارها از طریق فدراسیون فوتبال انجام شده است. همچنین درباره این موضوع هیچ همفکری‌ با وزارت ورزش صورت نگرفته است.

آیا شما این مسئله را حسابرسی خواهید کرد تا مشخص شود پولی به ایران رسیده یا خیر؟

ارتباط ما با فدراسیون‌ها در قالب حسابرس است که سالیانه انجام می‌شود. به عنوان مثال؛ امسال در سال 94 وضعیت مالی سال 93 بررسی می‌شود بنابراین به طور طبیعی حسابرسی این اتفاق به سال 95 موکول خواهد شد.

تبصره‌ای وجود دارد که وزارت ورزش بخواهد آنی به این موضوع رسیدگی کند؟

بله اگر وزیر یا مجموعه وزارت ورزش بخواهد به صورت آنی می‌توان یک گروه تحقیقاتی به فدراسیون فوتبال فرستاده و این موضوع را بررسی کنیم. دو جا می‌توان به صورت آنی کار را انجام داد. سازمان بازرسی هم می‌تواند در این مسئله ورود کند.

پس وزارت ورزش هیچ اطلاعی از مسائل مالی برای این بازی دوستانه ندارد؟

خیر اطلاعی نداریم حق پخش چطور بوده، چگونه یک آژانس انتخاب شده، بلیت‌فروشی‌ها چطور بوده و از تبلیغات دور زمین چه کسانی سود برده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس