کد خبر 402853
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز با وزیر امور خارجه گفت: نمایندگان در مجموع از توضیحات ظریف راضی بودند.

به گزارش مشرق، عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز با وزیر امور خارجه گفت: نمایندگان در مجموع از توضیحات ظریف راضی بودند.

بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از اتمام جلسه غیرعلنی صبح نمایندگان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که اختصاص به ارائه گزارش وی از مذاکرات لوزان و پاسخ به سوالات نمایندگان درباره بیانیه لوزان بود در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه آنچنانی وجود ندارد اما با توجه به بحث‌های اخیر نگرانی‌هایی وجود داشته و دارد که طبیعی است.
 
وی با اشاره به اینکه نظام ما یک نظام پارلمانی است، خاطرنشان کرد: در این نظام چند صدایی وجود دارد اما فی‌المجموع نمایندگان از گزارش آقای ظریف رضایت داشتند و موضع همه نظام حفظ دستاوردهای هسته‌ای،‌ آب سنگین و نظام تحقیق و توسعه است که الحمدالله در مذاکرات مطرح شده و جزو متن بیانیه نیز بود.
 
نعمتی نگرانی نمایندگان را بیشتر ناظر به لفاظی‌های طرف غربی عنوان کرد و گفت: در توافقنامه نهایی باید به گونه‌ای رفتار کرده و از الفاظ و اصطلاحاتی استفاده کنیم که دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را رفع کند و مورد لفاظی غربی‌ها قرار نگیرد و نیز تضمین‌های اجرایی برای برداشتن یکباره تحریم‌‌ها باید از طرف غربی‌ها داده شود.
 
وی موضوع آب سنگین راکتور اراک را یکی از مسائل ضروری برای توافق نهایی ذکر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجرای پروتکل الحاقی از سوی دولت صورت می‌گیرد و اگر نیاز به تصویب مجلس باشد در دستور قرار خواهد گرفت و من فکر می‌کنم که دولت اکنون اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل را دارد.
 
عضو هیأت رئیسه جلسه غیرعلنی نمایندگان با ظریف را جلسه‌ای خوب توصیف کرد و با ذکر این نکته که بعضا تک‌مضراب و تک‌صداهایی نیز شنیده می شد، گفت: در جلسه تلاش آنچنانی ایجاد نشد.
 
وی با اشاره به اینکه ظریف اعلام کرده است که اگر برای اجرای پروتکل الحاقی نیاز به رأی مجلس باشد حتما آن را به مجلس ارائه خواهیم داد، اظهار داشت:‌ بازدیدها از تأسیسات هسته‌‌ای کشورمان در قالب پروتکل الحاقی خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمدخواجوند ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    شماراضي ، ظريف راضي ،كري راضي ،هاشمي راضي گور پدر هرچه ناراضي
  • مهر ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    این نماینده ها هم یا ازاین ور بوم می افتن یا انور.می خوان ملت و دولت همدلی و هم زبانی رو نشون بدن ولی تابلو می کنن.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    شما هم راضی شدین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس