کد خبر 402561
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

دو نفر از دیپلمات های کره جنوبی در هفته گذشته به عرشه این ناوشکن منتقل شدند تا فعالیت ها برای ایجاد این سفارت موقت را آغاز کنند.

 به گزارش مشرق ، کره جنوبی سفارت خود در یمن را به عرشه  یک فروند ناوشکن ارتش کره جنوبی مستقر در نزدیکی آب های یمن منتقل کرد.

این اقدام با هدف حمایت از شهروندان کره جنوبی است که انتخاب کره اند در یمن باقی بمانند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد دفتر دیپلماتیک ویژه ای را در روز یکشنبه گذشته در کشتی جنگی "وانگ جیون" ایجاد کرده تا از 23 شهروند کره جنوبی که انتخاب کرده اند در یمن باقی بمانند حمایت شود.

راه اندازی اولین سفارت شناور جهان / سفارت کره‌جنوبی در یمن به ناوشکن منتقل شد

این افراد پس از خارج کردن همه شهروندان کره جنوبی از یمن همچنان به انتخاب خود تصمیم گرفته اند در این کشور باقی بمانند.

این برای نخستین بار است که کره جنوبی هیات نمایندگی دیپلماتیک خود را در یک کشتی جنگی مستقر در دریا ایجاد می کند.

مقامات دولت کره جنوبی درخواست کرده اند در این کشتی جنگی، فضا و تجهیزات ارتباطی لازم برای ایجاد دفتر دیپلماتیک فراهم شود.

دو نفر از دیپلمات های کره جنوبی نیز در هفته گذشته به عرشه این ناوشکن منتقل شدند تا فعالیت ها برای ایجاد این سفارت موقت را آغاز کنند.

این ناوشکن نیروی دریایی ارتش کره جنوبی در چند سال اخیر در راستای تلاش های بین المللی برای حمایت از امنیت عبور و مرور کشتی های تجاری در خلیج عدن و باب المندب مستقر شده بود.

سالانه 500 کشتی کره جنوبی از تنگه باب المندب عبور می کنند.

از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، تاکنون 13 شهروند کره جنوبی از یمن خارج شده اند که دو نفر از آنها از کادر دیپلماتیک سفارت کره جنوبی در دفتر کنسولگری در عدن بودند. آنها به وسیله هواپیمای سازمان ملل متحد از یمن خارج شدند.

کشورهای سودان، اردن، مصر، مراکش، قطر، بحرین، کویت و عربستان سعودی در ائتلاف نظامی و عملیات طوفان قاطعیت علیه مشارکت دارند. عربستان سعودی رهبری این ائتلاف را برعهده دارد.

حملات هوایی ائتلاف سعودی از بیش از دو هفته پیش علیه یمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منبع : عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس