کد خبر 402520
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

مدیرعامل خانه مداحان گفت: مرحوم حاج علی آقای آهی از چهره های برجسته خدمت گزاری به انقلاب واز مطیعان ولی فقیه و ولایت مداران عاشق حضرت امام خمینی(ره)بود.

به گزارش مشرق، حاج محسن طاهری مدیر عامل خانه مداحان کشور درمورد ویژگی های شخصیتی و اخلاقی و کاری مرحوم حاج علی آهی گفت: امروز جامعه مداحان کشور در غم فقدان و هجران بزرگمردی است که این سنگینی داغ را تحمل می کنند. به هر جهت ایشان مردی بود که در همه زوایای زندگی اش برای همه افراد جامعه و به خصوص برای مداحان و باز به خصوص برای جوانان عرصه مداحی، اخلاق و رفتار و منش و سلوکش درس آموز بود. مرحوم آهی در زمینه های مختلف دغدغه مند بود و همواره بر اخلاق و رفتار مداحان و زمینه های اعتقادی و دقت در شعرها و تاریخ و مقتل خوانی در مداحی تأکید می کرد.

وی افزود: جلسه ای نبود که کسی با مرحوم آهی بنشیند و از ایشان درس فرا نگیرد. ایشان از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی میلانی و مرحوم آیت الله آقا میرزا جواد تهرانی و آیت الله رضی شیرازی که در قید حیات هستند بود. همچنین از تعداد زیادی از مراجع تقلید از جمله از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری صاحب اجازه در امور حسبیه بود.

طاهری تصریح کرد: ایشان در کسوت مداحی بودند اما فی الواقع می شود گفت یک عالم بارز و مبرزی بودند که از هرجهت مورد توجه بزرگان دینی ما بودند. جامعه وعاظ و جامعه مداحان کشور امروز در غم فقدان مرحوم حاج علی آقای آهی که از چهره های برجسته خدمت گزار به انقلاب و از مطیعان ولی فقیه و ولایت مداران عاشق حضرت امام خمینی(ره) بودند سوگوار است.

این مداح ادامه داد: حاج علی آهی سالهای سال در کمیته انقلاب اسلامی در سمت فرماندهی آن در استان سیستان و بلوچستان و زمانی هم در منطقه آبعلی مسئولیت داشتند. ۵ سالی بود که من که مدیر خانه مداحان کشور هستم و ریاست هیئت مدیره خانه مداحان بر عهده ایشان بود از نزدیک از دم گرمشان و از نشست و برخاست و مجالست با ایشان بهره بردم.

طاهری در باره تشیع پیکر حاج علی آهی هم گفت: بنا بر وصیت خود حاج علی آهی مراسم تشییع این مرحوم فردا ساعت ۹ صبح از مسجد امیرالمومنین(ع) (خیابان پیروزی خیابان شکوفه خیابان کرمان) که سالهای سال در آنجا فعالیت داشتند و توسط خود ایشان این مسجد ساخته شد و با حمایت های مالی و معنوی ایشان اداره می شد به سمت بهشت زهرا(س) برگزار می شود و آن مرحوم در قطعه «روضه الحسین» که ویژه ذاکران اهل بیت است دفن خواهد شد
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس