کد خبر 401815
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

دادستان کل پیشین ترکیه، رئیس جمهور این کشور را به حمایت از تروریستها متهم کرد.

 به گزارش مشرق، "عزیز تاکچی" دادستان کل پیشین ترکیه، که سال 2014 به علت صادرکردن دستور توقیف کامیون هایِ حامل محموله های تسلیحاتی برای گروه های تروریستی  در سوریه عزل شد، فاش کرد: "حسین عونی جوش" استاندار آدانا به من گفت که کامیون ها متعلق به سرویس اطلاعاتی ترکیه بود و رجب طیب اردوغان که سال 2014 نخست وزیر بود ، با من تلفنی تماس گرفت و گفت که کامیون های توقیف شده در آدانا باید فوراً ترخیص شود و ادعا می کرد که کامیون ها کمک های بشردوستانه به سوریه حمل می کنند.

سایت خبری " ایلِری خبر " ترکیه به نقل از تاکچی در جلسه شورای عالی قضات و دادستان های کل گزارش داد: بازجویی من، به علت صادر کردن دستور توقیف کامیون ها در ژانویه 2014 غیرعادلانه است .

تاکچی خاطرنشان کرد: ادعای اردوغان و اظهارات مسؤولان سرویس اطلاعاتی ترکیه درباره محتوای کامیون های توقیف شده متناقض است.

دادستان کل پیشین ترکیه افزود: قبلاً نیز کامیون هایی با محموله های تسلیحاتی در چند گذرگاه مرزی ترکیه با سوریه خصوصاً  گذرگاه ریحانلی مشاهده شده بود، و علاوه بر آن مواد شیمیایی که در ساخت گاز سارین استفاده می شود ، نیز در مرزهای مشترک کشف و ضبط شده است.

تاکچی  اعلام کرد: سرنشینان کامیون های حامل اسلحه هیچ مدارکی که نشان دهنده همکاری آنها با سرویس اطلاعاتی ترکیه باشد ، به همراه نداشتند ولی گفتند که با این سرویس همکاری می کنند.

تاکچی افزود: سرویس اطلاعاتی ترکیه با ارائه گزارشی اذعان کرد که محموله کامیون های توقیف شده متعلق به همین سرویس است و به منطقه ای در خاک همین کشور منتقل می شود ولی اردوغان می گفت که کامیون ها کمک های بشردوستانه برای مردم سوریه منتقل می کنند.

افشاگری دادستان کل پیشین ترکیه درباره اردوغان

" اوندر سیگیرجیک اوغلو" عضو سابق سرویس اطلاعاتی ترکیه در مصاحبه با عمر ادودمیش خبرنگار سایت خبری اودا تی وی گفته بود که با چشم خود دیده است که سرویس اطلاعاتی این کشور اسلحه و تروریست ها را به سوریه منتقل می کند .

اوغلو افزود : محموله های تسلیحاتی با کشتی به بندر اسکندرون فرستاده می شد و با کامیون به شهر ریحانلی و از آنجا به سوریه انتقال می یافت.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر اردوغان بی شرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس