
به گزارش مشرق، جواد نوروزبيگي تهيهکننده در گفت و گو با فارس درباره تعريف سرگرمي در سينما و مصدايق آن در فيلمهاي ايراني گفت: متاسفانه ما هنوز در فيلمهايمان نتوانستيم عناصر سرگرمکننده را به گونهاي در آثارمان استفاده کنيم که 70 ميليون ايراني را به سالن سينما بکشانيم. ما در فيلمهايي که توانستند فروش خوبي را نصيب خود نمايند تنها 10 درصد از مخاطب را با خود همراه کرديم اين درحالي است که تلويزيون در همه خانهها وجود دارد و ميتواند با تنوع در برنامهسازي مخاطب را با خود همراه کند.
وي در ادامه با اشاره فيلمهاي اکران شده در نوروز امسال گفت: برنامه اکران نوروز امسال براي ما تهيهکنندگان مسئله بسيار مهمي را روشن کرد. يک فيلم مانند «جدايي نادر از سيمين» با سوژهاي اجتماعي توانست مخاطبان خاصي را با خود همراه کند که ديديم تعداد اين مخاطب کم نيست و فيلمي ديگر که مخاطب عام را به سينماها کشاند و آن هم موفق عمل کرد. هر دو فيلم اوقات فراغت مردم را توانست پر کند؛ يکي با اثري فرهنگي وديگري با خنده و تفريح .
تهيهکننده «آواز گنجشکها» در ادامه افزود: اين براي ما تهيهکنندگان تست مخاطب شناسي بسيار خوبي بود و به نوعي راه را به ما در اين زمينه نشان داد که هم ميتوان فيلم فرهنگي و تاثيرگذار خوب ساخت و مخاطب را با خود همراه کرد و هم ميتوان فيلمي با سوژه طنز و خنده دار با پيامي در لايههاي پنهان ساخت و مخاطب را با خود همراه ساخت و يا ترکيبي از اين دو را مد نظر قرار داد تا بتوان مخاطب را به خوبي با فيلم همراه ساخت.