کد خبر 401066
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

هند برای اولین بار در ده سال گذشته تحت فشار دولت آمریکا واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، هند تحت فشار دولت آمریکا برای اولین بار در طول ده سال گذشته واردات نفت خود از ایران را متوقف کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «ترید عربیا» دهلی‌نو در واکنش به فشارهای واشنگتن این اقدام را انجام داد که از این کشور خواسته بود واردات نفت خود از ایران را در چارچوب حد مجاز بر اساس قوانین تحریمی نگاه دارد.

هند دومین خریدار نفت ایران بعد از چین محسوب می‌شود. به رغم این داده‌های گردآوری شده توسط خبرگزاری انگلیسی رویترز نشان می‌دهد این کشور در ماه مارس از ایران نفت وارد نکرده است.

منابع پالایشگاهی به این خبرگزاری گفته‌اند این اولین بار طی دست‌کم ده سال گذشته است که هند برای مدت یک ماه از ایران نفت وارد نکرده است.

«یوهانس بنیگنی»، رئیس شرکت انرژی جی‌بی‌سی در وین گفته این اقدام در واکنش به فشارهای آمریکا بر خریداران نفتی آسیا صورت گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    یاد حرف رهبری افتادم که فرمودند: امریکایی ها از پشن خنجر میزنن
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    اینقدر این مسئولان امریکا جنتلمن هستند که نگو. خیلی اینها با فرهنگ هستند. حتی برای تسلیت فوت مادر رئیس جمهور هیئتشون رفتند پیش هیئت ایرانی. حالا یک مقداری فشار اقتصادی و کشتار در اینور و اونور که دیگه چیز مهمی نیست بخوایم گیر بدیم.
  • پسر ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    ایران هم باید وردات اقلام هندی به طور کامل قطع کنه یا مثل قراردادی که با ترکیه بسته به فکر جوانان بیکار و اقتصاد هند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سامان ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    نه تنها هند هرکشوری با دشمنان ما همراهی کند دشمن ما محسوب میشود. متاسفانه آمریکا بخاطر نادانم کاریهای دولت قبلی در بهانه برنامه هسته بد جوری ما را توی مخمصه انداخته باید یه فکر اساسی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس