کد خبر 400551
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای از اجلاس سران عرب که در شرم الشیخ مصر در حال برگزاری است، خواست تا تصمیماتی درباره رفع محاصره نوار غزه اتخاذ نمایند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت: جنبش حماس در بیانیه‌ای از کشورهای عربی شرکت کننده در اجلاس سران عرب در شرم الشیخ مصر خواست که برای رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه تلاش کنند.

حماس همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه زمینی رفح و حمایت کشورهای عربی از بازسازی ویرانه‌های بر جای مانده از تجاوز اخیر غزه و نیز تلاش برای پایان دادن به تمامی اشکال محاصره تحمیلی بر نوار غزه شد.

از زمان پیروزی جنبش حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در ژانویه سال 2006، رژیم صهیونیستی غزه را تحت محاصره زمینی و دریایی خود درآورده است و این محاصره همچنان ادامه دارد، این در حالی است که جنبش حماس دست از حکومت در غزه کشیده و دولت وفاق ملی فلسطین نیز در ژوئن سال 2014 تشکیل شده است.

جنبش حماس همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که خواهان ایفای نقش سیاسی کشورهای عربی در قبال قضیه فلسطین و حمایت از فلسطینیان در برابر تجاوزات مستمر اسرائیل است.

بیست و ششمین دوره اجلاس سران عرب امروز شنبه (8 فروردین) در شهر شرم الشیخ مصر آغاز شده است. قرار است در این اجلاس مسائل منطقه از جمله یمن مورد بررسی قرار گیرد.

از مجموع 22 کشور عربی 14 رئیس جمهور، پادشاه و امیر در این اجلاس شرکت کرده است و تنها غایب این اجلاس سوریه است که بر اساس مصوبه شورای اتحادیه عرب، مشارکت سوریه در نشست های اتحادیه عرب به تعلیق درآمده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    ایقد ایران کمکت کرد اخر دلت خوش کردی به عربا لیاقتت بیشتر همین نیست مشرق منتشر کن
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    بیخودی به اینا رو نندازین. بی خاصیت تر و خائن تر از این ها خودشونن
  • رستم زابلی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    همه این نامردها اندازه یک سرباز حزب الله وفا ندارند کوفت شما بشه کمکهای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس