کد خبر 400100
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

اسرائیلی‌های عرب تبار عذرخواهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل سخنان توهین آمیزش هنگام انتخابات پارلمانی نپذیرفتند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان رقابت‌های انتخاباتی در 17 مارچ با انتشار پیامی در فیسبوک اعلام کرد: «حکومت جناح راست در خطر است. رای دهندگان عرب به صورت گله ای (از حیوانات) به پای صندوق های رای می روند.»

درپی گسترش دامنه انتقادات از نتانیاهو، وی وادار به عذرخواهی از اعراب شد. اما حزب فهرست مشترک، ائتلافی سیاسی از احزاب عمدتا عرب در کنیست اعلام کرد نمایندگان عرب این عذرخواهی را نپذیرفتند.

أیمن عوده، رهبر ائتلاف یاد شده در گفت و گویی تلویزیونی گفت:این یک عذرخواهی واقعی نیست. نتانیاهو همچنین سخنان تحریک آمیزی علیه شهروندانی زده است که از حق مسلم خود برای شرکت در انتخابات کنیست استفاده کردند.

عوده همچنین فاش ساخت که نتانیاهو با طرح اظهارات ضد و نقیض، مسیری «انحرافی» را در پیش گرفته است.

اتحادیه صهیونیست، اصلی ترین حزب مخالف اسرائیل نیز اعلام کرد اظهارات نتانیاهو معادل نژادپرستی تلقی می شود.  شلی یاچیموویچ، از اعضای اتحادیه صهیونیست در توییتر خود افزود: «هیچ رهبر غربی دیگر جرات نمی کند چنین اظهارات نژادپرستانه ای را بر زبان براند.»

دنیس مک دوناگ، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز تلاش نتانیاهو را برای مبرا کردن خود در خصوص این اظهارات رد کرده است. 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس