
به گزارش مشرق به نقل از کيهان، اين محافل از يک سو به برخي اخبار و بحث هاي جنجالي دامن مي زنند تا القا کنند که جريان معارضه با جمهوري اسلامي پويا و فعال است و مدتي بعد تحرکات خود را با اين هشدار که به حواشي پرداخته و از اصل موضوع غافل شده اند، زيرسوال مي برند.
در اين زمينه سايت بالاترين با اشاره به اظهارات اکبر گنجي نوشت: همانطور که گنجي خاطر نشان کرد: جنبش سرد شده و مخالفان تقريبا به زندگي روزمره خود روي آورده اند. اگر خواهان پيروزي هستيم، بايد با اين حقيقت تلخ روبرو شويم و درصدد حل اين مشکل و احياي نشاط از دست رفته برآييم. متاسفانه ما شاهد شور و نشاط حتي در محيط مجازي هم نيستيم. زمان زيادي است که در اينترنت و مخصوصا بالاترين شاهد غفلت از جنبش و سران در بند آن هستيم. بايد تمرکزمان را بر روي آن قرار دهيم و از پرداختن به مسائل حاشيه اي نظير اخراجي ها و مرگ فلان کارگردان هاليوود و برد پيروزي و غيره و غيره اکيدا خودداري کنيم. نظام مرتبا مي خواهد حواس ما را با مسائل بي اهميت نظير پخش اخراجيها پرت کند(!)
اين سردرگمي تحليلي در حالي است که بالاترين يکي از اضلاع اصلي شبکه عنکبوت در جوسازي عليه فيلم اخراجي هاي 3 در کنار شبکه هاي دولتي غربي نظير بي بي سي، صداي آمريکا، راديو فردا، دويچه وله و... ده ها سايت و شبکه ماهواره اي ديگر بود. آنها در اين تقلاي بي حاصل در کنار تخريب فيلم اخراجي هاي 3، خواستار تحريم تماشاي فيلم از سوي مخاطبان در سينما به عنوان يک رفراندوم بزرگ! شده و سپس اقدام به انتشار قاچاقي فيلم در اينترنت کردند و پس از آن هم فيلم ديگري را تبليغ کردند تا مخاطبان سراغ اخراجي هاي 3 نروند! با اين حال فيلم مذکور رکورد فروش فيلم هاي نوروزي را با فاصله اي فراوان شکست و بدين ترتيب عرصه سينما هم، ميدان شکست تازه و خودخواسته براي فتنه گران شد.
درست به همين دليل بود که سايت کلمه وابسته به بخش فرامرزي فتنه سبز، از حمله به اخراجي هاي3 انتقاد مي کند و مي نويسد: تا پايان 13 فروردين، اخراجي هاي 3 حدود 2 ميليارد و پانصد ميليون تومان و جدايي نادر از سيمين يک ميليارد و 250 ميليون تومان فروش کردند. داستان اخراجي هاي 3 آشکارا مبتني بر رويدادهاي انتخابات رياست جمهوري سال 88 است... به نظر مي رسد شکل گيري رقابتي جدي براي جذب تماشاگر و فروش بالاي فيلم، در خلال اکران نوروزي، اگرچه امري آگاهانه و هدفمند نبوده، مخالفان ناخواسته در زميني بازي کرده اند که قواعد آن از پيش تعيين شده بود. در نتيجه آنچه که توسط برخي مخالفان و منتقدان «رفراندوم» تلقي مي شد، در بهترين حالت، حادثه اي عادي بيش نبوده است(!) نکته اينجاست که صداوسيما با پررنگ کردن حاشيه هاي فيلم ده نمکي، به رقابتي دامن زد، که اولا: نتيجه آن (فروش بالاتر فيلم ده نمکي) از ابتدا مشخص بود، و ثانيا؛ مخالفت ها و سرخوردگي هاي موجود را به عرصه اي خنثي هدايت کرد و از سوي ديگر فروش هر چه بالاتر فيلمها در مقاطع مهمي چون اکران نوروزي، ادعاي ناکارآمدي مديريتي و در نتيجه آسيب ديدن صنعت سينما را برطرف مي سازد.
پايگاه اينترنتي ياد شده اضافه کرد: ما نبايد به سادگي تن به جهت دهي يا تغيير قواعد بازي توسط رسانه هاي رسمي بدهيم و توان خود را با ورود به زمين حريف از دست بدهيم. ديگر آن که براي هر حرکت و عملکردي به اندازه خود آن ارزش قائل شويم. مخالفت با يک فيلم يا نوشته مهم است اما ناکامي در آن به معناي پايان يافتن راه نيست. بنابراين نبايد ساده انگارانه پنداشت اقداماتي مانند ابراز نظر درباره آثار هنري به معناي تعيين نتيجه قطعي يک مبارزه است و نخبگان حاکم به سرعت کنار خواهند رفت. نتيجه چنين ساده انگاري هايي آن است که با نخستين ناکامي، خستگي حکمفرما مي شود و با طولاني شدن روند مبارزه نيز افسردگي بلافاصله جايگزين پشتکار خواهد شد.