کد خبر 399409
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

حزب‌الله لبنان چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای حادثه گروگان‌گیری در تونس را محکوم کرد و آن را در ادامه اقدامات تروریستی در منطقه برشمرد.

به گزارش مشرق، حزب‌الله با بیان اینکه «کشورها، احزاب، علما و اندیشمندان و مردم باید با تروریسم و تکفیر، مقابله فکری، فقهی، قانونی، سیاسی و رسانه‌ای کنند‎»، گفت این اتفاق در تونس، حلقه‌ای از زنجیره تروریسم در منطقه است که امنیت، ثبات و وجهه دین حنیف اسلام و وحدت امت (مسلمان) را هدف قرار داده است.

حزب‌الله با اشاره به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تروریسم فرقی میان این مذهب یا آن مذهب یا این و آن گروه سیاسی قائل نخواهد شد و کینه خود را در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی و کشورها و جریان‌ها و سرویس‌های امنیتی که پشت آن ایستاده‌اند، روی همه خالی می‌کند.

حزب‌الله افزود که این تروریسم موجود در منطقه آینده فرزندان امت اسلامی در منطقه و زندگی آزادانه و امن و کریمانه آنان را تخریب می‌کند.

روز چهارشنبه (27 اسفند) چندین نفر از افراد مسلح به پارلمان تونس و موزه «باردو» حمله کردند و صدها گردشگر را به گروگان گرفتند. در حادثه مذکور 17 نفر از گردشگران کشته شدند و انفجاری نیز در صحنه حادثه به وقوع پیوست و در نهایت نیروهای امنیتی تونس طی عملیاتی به سمت افراد مسلح حمله‌ور شدند و آنها را کشتند و حادثه گروگانگیری اینگونه به پایان رسید.

ساعاتی بعد تکفیری‌های وابسته به «داعش» مسوولیت این حمله را که در آن صدها گردشگر به گروگان گرفته و مجموعا 22 نفر کشته شدند بر عهده گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس