کد خبر 399182
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

شبکه‌ دو در نوروز 94 جشنواره‌ای از فیلم‌های جدید مستند جهان را به تلویزیون می‌آورد.

به گزارش مشرق، «پرورش بچه» درباره‌ عجایب حس مادری و فرزندی حیوانات و روش‌های اعجاب‌انگیز پرورش نوزاد حیوانات در یک قسمت 25 دقیقه‌ای تولید شده، این مستند به سراغ حیواناتی می‌رود که غریزه مادری را به گونه جالبی در ذات خود بروز می‌دهند؛ مثل عنکبوت که بدن خود را در اختیار فرزندانش قرار می‌دهد تا از آن تغذیه کنند و خود می‌میرد.
«چنگال‌های آمازون» در سال 2006 با موضوع حیات وحش تولید شده و به معرفی حیوانی عجیب به نام آرمادیلو که نوعی مورچه‌خوار است و در آمازون زندگی می‌کند، می‌پردازد.
«زندگی زیر ستارگان شمالی» یک مستند خانوادگی است که سال 2008 توسط کشور فرانسه تولید شده، این مستند درباره زن و مرد جوانی است که برای انجام تحقیقات علمی به قطب رفته‌اند. آنها در یک قایق کوچک با تمام امکانات زندگی می‌کنند. حین این سفر فرزندی برای آنها به دنیا می‌آید.
«راز جنگل پرباران» محصول کشور استرالیاست، در خلاصه این مستند آمده: جنگل‌های استوایی تنها 6 درصد سطح زمین را پوشانده است اما با این وجود تقریبا نیمی از حیوانات و گیاهان جهان را در برگرفته است. این منطقه که جزیره بارو کلورادوی پاناماست با تنوع بالا در زمینه پستانداران، پرندگان و حشرات تقریبا در هیج جای دیگر دنیا رقیب ندارد و دنیای کامل و کوچکی از طبیعت است.
مستند «چیزی بیشتر از یک بازی» زندگی یک بسکتبالیست به نام لبورن جیمز و هم‌تیمی‌های او در دوران دبیرستان را دنبال می‌کند.
مستند «نفت و فریبکاری» نیز به نقش نفت و تاثیر آن بر جوانب مختلف زندگی امروزی می‌پردازد. این مستند با مرور وقایع 11 سپتامبر نقش آمریکا برای رسیدن به نفت و کسب رضایت لابی یهودی را بررسی می‌کند.
«می‌خواهید فرزندتان چگونه شود» درباره دیوید بدیل پدر دو کودک است، او به دلیل شیوه‌های غلط آموزشی و فشارهای والدین از مدرسه بیزار بوده و قصد دارد نشان دهد که سیستم‌های آموزشی چه تاثیری بر کودکان دارد.
مستند «از تولد تا پرواز» قصه پرواز است و تلاش انسان برای دستیابی به این آرزوی دیرینه و تکامل فرآیند پرواز را با نگاهی دقیق و علمی بررسی می‌کند تا چشم‌اندازی جالب از این دستاورد بشری از اولین تحرکات و اختراعات تا پیشرفته‌ترین ماشین‌های پرنده امروزی ارائه دهد.
مستند «زندگی تازه» محصول کشور هلند است و به وابستگی نوزادان حیوانات به مادرانشان می‌پردازد.
مستند «اعماق آب‌های جزیره سیز» در یک قسمت 75 دقیقه‌ای جزیره‌ای در نزدیکی سواحل صخره‌ای گالیسیا در شمال اسپانیا را به تصویر می‌کشد که گنج‌هایی در آن پنهان است.
«چهره‌ای از حیات وحش» نام مستندی است که در آن ماجرای زندگی جانوران ساکن فرانسه به نمایش درمی‌آید،
 مستند «حیات‌وحش در شهر» نیز در 52 دقیقه به تاثیر متقابل حیوانات و انسان‌ها بر زندگی یکدیگر در شهر لندن پرداخته است.
مستند «هلیگان: اسرار باغ‌های گمشده» نیز به اسرار باغ‌های گمشده هلیگان می‌پردازد، باغی 400 ساله که در قلب انگلستان واقع‌شده و به خاطر مجسمه‌های غول‌پیکری که در آن وجود دارد بسیار عجیب و رمزآلود است.
«دوستی‌های غیرمعمول حیوانات» نام مستندی است که به دوستی‌های غیرمعمول حیوانات می‌پردازد. این حیوانات در دوستی‌هایشان به چیزی اهمیت نمی‌دهند و برخلاف منطق عمل می‌کنند و تحولی در برداشت ما از عشق و محبت به وجود می‌آورند. مستند تلویزیونی «پرنده یا ماهی» نیز خصوصیات پنگوئن‌ها و ویژگی‌های رفتاری آنها در گروه را مورد توجه قرار می‌دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس