کد خبر 399168
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره به علاقمندی زیاد طرف‌های قرقیز برای کسب تجارب و ارتباط با ایران در حوزه فوتبال، از تلاش تهران به همراه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای توسعه فوتبال آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش مشرق، «علی کفاشیان» رئیس فدراسیون فوتبال ایران در بیشکک اظهار داشت: در تقسیم‌بندی جدیدی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل دادیم، کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان و ایران در آن قرار گرفتند که در حال فعال کردن آن هستیم.

وی افزود: در این تقسیم‌بندی جدید علاوه بر برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در این حوزه، ما نیز برنامه‌هایی را برای توسعه فوتبال این کشورها داریم که در جلسه دیروز با رؤسای فدراسیون‌های این چند کشور، برخی برنامه‌های یک‌ساله و همچنین برخی برنامه‌هایی را که در سطح آسیا برای توسعه فوتبال کشورهای مذکور داریم، هماهنگ کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: قرار شد که جلسه بعدی این گروه اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شود ضمن آنکه تیم‌های برخی از این کشورها می‌توانند در ایران اردو اجرا کرده و یا ما برای تیم‌های آنها مدرس و داور بفرستیم و تلاش داریم تا به توسعه فوتبال آنها کمک کنیم.

کفاشیان ضمن اشاره به مذاکرات خود با طرف‌های قرقیز، تصریح کرد: در قرقیزستان در رشته‌های پایه، ورزش‌های بانوان و غیره، فعالیت‌های خوبی در جریان است و قرقیزها سعی دارند تا برخی از میزبانی‌های را دریافت کرده و حتی پیشنهاداتی مطرح نمودند که تیم‌های ما به اینجا بیایند و یا مسابقات چندجانبه‌ای در قرقیزستان برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز امکانات ورزشی در قرقیزستان خیلی رشد نکرده است، در پیشنهاداتی که طرف‌های قرقیز مطرح نمودند، آنان خواستار گرفتن برخی میزبانی‌ها بوده تا در کنار آن، برخی زیرساخت‌های مربوطه این کشور توسعه یابد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: البته قرقیزستان امکانات اردویی خوبی در بخش‌های مختلف دارد و با افزایش شناخت از ظرفیت‌های ورزشی این کشور، ما می‌توانیم در آینده اردوهای مختلفی را در اینجا داشته باشیم.

کفاشیان گفت: طرف‌های قرقیز علاقمندی زیادی برای کسب تجارب و ارتباط با ایران در حوزه فوتبال دارند بنابراین در مأموریتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما داده، خواسته تا فوتبال این کشورها را رشد بدهیم ضمن آنکه ایران ظرفیت‌های خوبی برای ارتباط و مساعدت به فوتبال این کشورها دارد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال به همراه «علی نجفی» سفیر ایران در قرقیزستان از مجموعه ورزشی چندمنظوره در «مجتمع آموزشی امام خمینی(ره)» که مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند، بازدید کردند.

وی شب گذشته بیشکک را به مقصد تهران ترک کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس