کد خبر 399151
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

گزارش های منتشر شده حاکی است وزارت دفاع آمریکا در برنامه ها و قابلیت های دفاع موشکی این کشور یک بازنگری اساسی انجام داده است. این بازنگری پس از آن انجام شد که فرمانده ارتش آمریکا راهبر کنونی واشنگتن را با توجه به فشارهای بودجه ای و افزایش تهدید ها در سراسر جهان « غیر قابل ادامه » توصیف کردند.

به گزارش مشرق، چاک هیگل وزیر دفاع سابق آمریکا در روز چهارم ماه فوریه در نامه ای به افسران بلندپایه نیروی دریایی و ارتش آمریکا ، به توضیح جزییات بازنگری در برنامه های موشکی آمریکا پرداخت. یک نسخه از این نامه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است. بازنگری در برنامه های دفاع موشکی آمریکا همچنین موضوعات مربوط به موشک های بالستیک منطقه ای آمریکا از قبیل سامانه دفاع موشکی پاتریوت و همچنین قدرت آمریکا را در این باره تحت پوشش قرار می دهد. هیگل اعلام کرد بازنگری راهبردی توسط مقامات بندپایه پنتاگون در پاییز گذشته سبب شده است سیاست موجود در ارتباط با موشک های بالستیک دقیق تر شود .

 او در عین حال اعلام کرد از نسخه به روز شده بررسی مشترک سال 2011 برای تعیین روند تخصیص بودجه پنتاگون در سال مالی 2017 استفاده شده است. جاناتان گرینرت فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا و ری اودیرنو رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یادداشتی در روز پنجم ماه نوامبر خواستار ارزیابی های پنتاگون در این باره شدند. آنها اعلام کردند تمرکز کنونی پنتاگون بر روی این موضوع است که استقرار این سامانه ها بسیار هزینه دارد .

 آنها خواستار اتخاذ رویکردی کلی تر در این زمینه شدند که شامل استفاده از فن آوری هایی از قبیل الکترومغناطیسی می شود. آنها همچنین اعلام کردند توسعه راهبردی موثرتر و بادوام تر اهمیت دارد که شامل سامانه دفاع موشکی داخلی و منطقه ای شود. هیگا در واکنش خود به این سخنان اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا به یافتن راه هایی « ابتکاری » برای پاسخ گویی به این چالش ها ادامه می دهد .

او از گرینرت و اودیرنو خواست نقشی فعال در رویکردهای مختلف در این باره ایفا کنند. کینگستون ریف رئیس بخش سیاست خلع سلاح و کاهش تهدید در انجمن کنترل تسلیحاتی اعلام کرد تأکید مقامات نیروی دریایی و ارتش درباره مشکلات موجود در ارتباط با سامانه های کنونی ، سبب بروز نگرانی هایی شده است. ریکی الیسون بنیانگذار موسسه فعالان دفاع موشکی اعلام کرد چندین تن از مقامات پنتاگون و برخی دیگر از مقامات سالهاست که بر روی این راهبرد جدید فعالیت می کنند که سبب کاهش هزینه ها شده است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، او در عین حال گفت اتکا به چنین قابلیت هایی برای دفاع از علیه حملات موشکی احتمالی کره شمالی یا ایران - به جای رهگیرهای کنونی مستقر بر روی زمین - مشکل زا است و مستلزم انجام حملات پیشگیرانه است که پیامدهای راهبردی و سیاسی خواهد داشت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس