کد خبر 399117
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

کمیسیون انتخاباتی رژیم صهیونیستی، امروز چهارشنبه اعلام کرد حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» با کسب ۲۴ درصد کل آرای انتخابات کنست، در صدر قرار دارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: براساس نتایج رسمی کمیسیون انتخاباتی اسرائیل که پس از شمارش 99 درصد آرای انتخابات کنست اعلام شده است، حزب لیکود به رهبری بینامین نتانیاهو که دوران نخست‌وزیری‌اش رو به پایان است، با کسب حدود 24 درصد از کل آراء، پیشتاز این انتخابات شده است.

کمیسیون انتخاباتی اسرائیل که این نتایج را در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده است، افزود حزب لیکود بامداد چهارشنبه با کسب 73.23  درصد آراء از حزب «ائتلاف صهیونیسم» به ریاست «اسحاق هرتزوگ» که 6.19 درصد آراء را کسب کرده است، جلو است.

روزنامه هاآرتص، گزارش داد که بعد از شمارش 99 درصد از آراء حزب لیکود با کسب 30 کرسی و با اختلاف 5 کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی است.

در حالی‌که نتانیاهو پیش از اعلام نتایج رسمی، خود را پیروز انتخابات اعلام کرده بود ولی هرتزوگ تأکید کرده بود که باید منتظر نتایج رسمی ماند.

بنیامین نتانیاهو، پس از پایان زمان رای‌گیری در سخنانی در جمع هواداران خود در مقر حزب لیکود در تل‌آویو گفته بود: «حزب لیکود به پیروزی چشمگیری در انتخابات دست یافته است و ما حکومتی قوی تشکیل خواهیم داد.»

وی همچنین در این سخنان تصریح کرده بود با سران احزاب راستگرای اسرائیلی برای تشکیل فوری دولتی جدید گفت‌وگو می‌کند.

از سوی دیگر، بر اساس نتایج نظرسنجی که هنگام خروج از مراکز رای‌گیری تهیه شد، احزاب اعراب ساکن فلسطین اشغالی، 13 کرسی را کسب کردند و در جایگاه سوم انتخابات قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    بهتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس