کد خبر 398990
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم از چاپ یک میلیون و ۸۰۰ هزار جلد قرآن در سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم درباره چاپ قرآن در سال جاری گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون برای چاپ یک میلیون و 760 هزار و 400 نسخه قرآن، مجوز چاپ از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده است که این رقم تا پایان بهمن‌ماه سال جاری را شامل می‌شود.

وی افزود: شمارگان چاپ قرآن تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 2 میلیون و 52 هزار و 600 هزار جلد است که این تعداد در قالب 766 مجوز چاپ بوده و این میزان چاپ قرآن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

حاجی‌شریف در ادامه به طرح «نور باران» اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال جاری آغاز شده و در قالب این طرح 85 هزار جلد قرآن با مشارکت خیرین به چاپ رسیده و به صورت رایگان در اختیار مردم، به ویژه ساکنان مناطق محروم قرار گرفته است.

وی با انتقاد از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره این طرح گفت: آنچه در رابطه با این طرح اطلاع‌رسانی و تبلیغ شده از سوی رسانه‌هایی چون رادیو قرآن، رادیو معارف و خبرگزاری ایکنا بوده و در این راستا رسانه ملی همکاری مناسبی نداشته است؛ چرا که برای پخش تیزر هزینه‌ای را باید پرداخت می‌کردیم که صلاح ندیدیم کمک مردمی برای این کار اختصاص یابد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در پایان تصریح کرد: قرار بود امسال در قالب طرح نور باران 500 هزار جلد قرآن به چاپ برسد که به دلیل مشکلاتی که ذکر شد نتوانستیم آن را عملی کنیم؛ چرا که اعضای انجمن اسلامی بانک رفاه کارگران با مطلع شدن از این طرح از طریق رادیوقرآن مبلغ 11 میلیون و 400 هزار تومان جمع‌آوری و آن را برای چاپ قرآن در اختیار سازمان دارالقرآن قرار دادند.

گفتنی است، سازمان دارالقرآن‌الکریم شماره حساب‌های 88888 و 0108362961008 بانک ملی ایران، شعبه عظیم‌پور تهران را به نام «خیران قرآنی»، به این طرح اختصاص داده است و علاوه بر آن مردم می‌توانند با تحویل قرآن‌های نو و بلا استفاده خود به دفاتر تبلیغات اسلامی سراسر کشور نیز در این طرح مشارکت کنند.


منبع: ایکنا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس