کد خبر 398068
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

پس از اوج‌گیری اسلام‌هراسی در اروپا، استقبال اروپایی‌ها از کتاب‌های اسلامی و به ویژه قرآن کریم چند برابر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه به محل مجله فکاهی «شارلی‌ابدو» حمله شد جریان موسوم به «مخالفان اسلامی‌سازی اروپا» از یک طرف و از طرف دیگر مدافعان «معرفی اسلام واقعی» در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند. توجه به اخباری که هفته گذشته از اروپا خارج شد نشانه‌ای خوب برای شناخت حوادث جامعه اروپایی است.
در نخستین خبر سیاستمداران اتریشی با سخنرانی «خیرت فیلدرز» سازنده فیلم موهن ضداسلامی «فتنه» به دعوت رئیس حزب «برای آزادی» این کشور مخالفت کردند.
 در دانمارک گزارشی دیگر نیز از تلاش‌های ضداسلامی حکایت می‌کرد؛ آن خبر بدین شرح بود که برای تحریک احساسات مسلمانان گروهی از فعالان ضداسلامی دانمارک خواستار قرار گرفتن کاریکاتورهای موهن علیه پیامبراعظم(ص) در متون آموزشی این کشور شدند.
همه این تلاش‌های جریان «مخالفان اسلامی‌سازی اروپا» در حالی است که به نوشته روزنامه لوفیگاروی فرانسه این روزها و پس از حملات به شارلی‌ابدو شناخت اسلام برای اروپایی‌ها به‌ویژه فرانسوی‌ها جذابیت پیدا کرده است.
این روزنامه نوشت: شاید حادثه شارلی‌ابدو انعکاس‌های متفاوتی در دنیا داشت اما یکی از آنها مربوط به فروش کتاب‌های اسلامی به صورت بی‌نظیر بود تا جایی که کتاب‌فروشی‌های فرانسوی قبلا چنین فروشی تجربه نکرده بودند.
روزنامه فیگارو فرانسه در این باره نوشت که «حملات ژانویه ۲۰۱۵ فرانسه تقاضای زیادی درباره کتاب‌های اسلامی ایجاد کرده» به گونه‌ای که به نوشته این روزنامه فرانسوی فروش قرآن ترجمه شده به زبان فرانسوی «به شکل قابل مشاهده‌ای در سایت آمازون بالا رفته است.»
  در این حال مهمترین کتاب‌های فروخته شده کتاب‌هایی است که «مدخلی درباره دین اسلام» است و از جمله آنها کتاب‌های «طارق رمضان» و کتاب «عبدالنور بیدار» بوده است که اخیرا با عنوان «شفاعت برای برادی» توسط انتشارات «البان میشل» در فرانسه منتشر شد.کتاب دیگری که در کتابفروشی لاپروکور پاریس فروخته شده کتاب «مدخلی کوچک به سوی اسلام» نوشته کشیش پیر کلاویری است که در سال ۱۹۹۶ در الجزایر ترور شد.


منبع: روزنامه کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس