کد خبر 398869
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید میزان هزینه های نظامی خود سال ۲۰۱۶ میلادی را به بیش از ۵۷۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

مک‌کین خواستار افزایش هزینه‌های نظامی آمریکا شدبه گزارش مشرق، از اسپاتنیک نوشت: جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا روز گذشته در بیانیه ای تصریح کرد که من همراه با بسیاری از همکارانم در حال کار بر روی طرح پیشنهادی افزایش هزینه های دفاعی در سال مالی 2016 و 2017 میلادی، فراتر از درخواست بودجه رئیس جمهور هستیم.

وزارت دفاع آمریکا خواستار 495.6 میلیارد دلار برای بودجه 2015 میلادی شده که این رقم 400 میلیون دلار کمتر از بودجه 2014 میلادی بوده است.

مک کین افزود: کاهش هزینه های دفاعی، امنیت ملی آمریکا را در سطح غیر قابل قبولی از خطر قرار داده است. همه رهبران ارشد نظامی ما به کنگره اعلام کرده اند که اگر هزینه های دفاعی با روند نزولی روبرو شود، آنها قادر به اجرای راهبرد ملی نظامی نخواهند بود و این مساله جان شهروندان آمریکایی را به خطر می اندازد.

در ماه فوریه، جان مک هاف وزیر امور ارتش آمریکا اعلام کرد که کاهش هزینه های دفاعی موجب خواهد شد تا تعداد سربازان وظیفه و فعال آمریکا از 500 هزار نفر به کمتر از 420 هزار نفر کاهش یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس