کد خبر 397684
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

شماره‌ی 137 ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌ ویژه راهیان نور با عنوان «سوی دیار عاشقان»، به چاپ رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پرونده‌ی «سوی دیار عاشقان»، شامل مقاله‌ای از دکتر شهریار خاطری درباره گردشگری جنگ در دنیا و ظرفیت‌های آن در کشورمان و معرفی یادمانهای دیدنی جنگ در دیگر کشورها به همراه معرفی تالارهای باغ موزه دفاع مقدس تهران است.

گفت‌و‌گو با «شمس‌الدین معزپور» راوی دفاع مقدس درباره بررسی جایگاه روایتگری و نقد نقاط ضعف آن، همچنین انتشار سخنرانی منتشر نشده حجت الاسلام پناهیان در حسینه تخریب پادگان دوکوهه درباره حال و هوای رزمندگان گردان تخریب و نیز گفت و گو با سهیل اسعد فعال فرهنگی آرژانتینی درخصوص ابعاد معنوی دفاع مقدس و راهیان‌نور از دیگر بخش های این پرونده هستند. معرفی 7تن از خادمان شهیدی که در کاروانهای راهیان به شهادت رسیدند و گفتگو با گلعلی بابایی درباره کتاب نویسی برای یادمان‌ها، همچنین معرفی نرم‌افزارهای مربوط به راهیان نور از دیگر بخش های این پرونده 32 صفحه ای هستند.  

پرونده شعر این شماره ماهنامه همشهری پایداری به مناسبت هشتمین سالگرد بستری شدن احمد عزیزی به زندگی و کارنامه ادبی این شاعر پر شور پرداخته است،‌ در این بخش مصاحبه با خواهر احمد عزیزی با عنوان احمد هنوز به زندگی امیدوار است و یادداشت رضا اسماعیلی با تیتر طلایه دار نوگرایی در شعر انقلاب‌ به چشم می‌خورد.

همشهری پایداری در شماره 137 عملکرد پدافندهوایی در دفاع مقدس را با عنوان مرزبانان سپهر ایران بررسی کرده و در گفتگو با امیر شاهرخ شهرام معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اقدامات پدافند هوایی در طول جنگ را معرفی نموده و تاریخچه ای از راه اندازی پدافند از ابتدا تاکنون نیز منتشر کرده است.

از جمله دیگر مطالب این شماره، می‌توان به مطلبی با عنوان داستان پرتاب 30 سال بعد، میراث جاویدان جنگ، شهادت در متن زندگی در حاشیه و مطالب خواندنی دیگر اشاره‌کرد.

شماره 137 مجله همشهری پایداری با آثار و گفتاری حسن رحیم پور ازغدی، یوسف علی میرشکاک،‌ گلعلی بابایی، شاهرخ شهرام،‌ کاظم فرامرزی،‌ حسن قدیری ابیانه، شهریار خاطری و سهیل اسعد در 116 منتشر و عرضه گردیده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس paydari.hamshahrilinks.org مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس