کد خبر 397578
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌گوید داعش دیر یا زود در عراق شکست خورده و تمامیت ارضی این کشور حفظ می‌شود.

به گزارش مشرق،ژنرال دیوید پترائوس فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در افغانستان و رئیس مستعفی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) می‌گوید گروه تروریستی داعش دیر یا زود در عراق، شکست می‌خورد.

پترائوس که با نشریه «فیگارو» مصاحبه می‌کرد، با بیان اینکه حمایت‌ها از گروه تروریستی داعش کاهش پیدا کرده است، گفت: «داعش بزرگترین تهدید پیش روی عراق نیست. این‌ها (داعش) دیر یا زود شکست می‌خواند و عراق تمامیت ارضی خود را حفظ می‌کند.»

وی افزود: «اگر حیدر العبادی نخست‌وزیر و پارلمان بتوانند به سنی‌ها اطمینان دهند و دلیلی برای حمایت از دولت جدید به آن‌ها بدهند، آنوقت این مسئله به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر داعش خلاص شوند.»

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در ادامه باز هم خط تفرقه مذهبی در عراق را دنبال کرده و از قدرت گرفتن نیروهای مردمی در عراق ابراز نگرانی کرد.

در روزهای اخیر به خصوص با پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی در شهر تکریت، مقامات غربی و عربی تلاش کرده‌اند تا نبرد در این شهر را رویارویی میان شیعیان و اهل سنت جلوه دهند. پترائوس هم در همین راستا گفت نگران است که نیروهای مردمی پس از آزادسازی تکریت، با اهالی منطقه بدرفتاری کنند.

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت شهر تکریت قطعا آزاد شده و داعش از این شهر بیرون رانده می‌شود. وی با این حال، باز هم از حضور نیروهای مردمی در این عملیات ابراز نگرانی کرد، اما اذعان کرد که نقش ایران در آزادسازی این شهر مثبت است و تاکنون نشانه‌ای از بدرفتاری با ساکنان این مناطق مشاهده نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس