خبر بازداشت آقای " م- ر" به عنوان بزرگترین دریافت کننده تسهیلات ۶۵۰۰ میلیارد تومانی از بانک های کشور، بار سوالات بی پاسخی را درباره وام های اعطایی بانک ها و عدم نظارت بر پرونده های معوقات بانکی در محکمه افکار عمومی مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، رییس قوه قضاییه اواخر بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان لرستان، به شماری از پرونده های فساد مالی اشاره کرده و گفته بود که در یکی از آنها شخصی بدون ارایه ضمانت نامه کافی، 6 هزار و 500 میلیارد تومان از بانک ها وام گرفته و بخشی از این پول را به صورت ارز از کشور خارج کرده است.

اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی نیز در این رابطه اظهار داشت: سیستم بانکی در جریان پرداخت بدون وثیقه تسهیلات 6500 میلیارد تومانی بوده و نام آن فرد در فهرست بدهکاران بزرگ بانکی به مسوولان قوه قضاییه اعلام شده است. 

کمیجانی درباره بانک هایی که تسهیلات یادشده را به این فرد پرداخت کرده اند نیز گفته بود، «شاید عمده این تسهیلات از یک بانک دریافت شده باشد اما نمی توانم تایید کنم که این گروه از بانک های دیگری تسهیلات دریافت نکرده باشند.»

مهلت 15 روزه احمدی نژاد

 محمود احمدي نژاد اولين‎بار در دي ماه سال 84 در جمع نمايندگان مجلس هفتم در صحن علني مجلس از قصد خود مبني بر اعلام اسامي مفسدان اقتصادي خبر داد.
وی 9 ماه بعد و در بيستمين سفر استاني خود به ساوجبلاغ و نظرآباد در مهرماه 85، اعلام کرد: «به مفسدان اقتصادي که با رابطه‎بازي وام هاي ميلياردي از بانک ها گرفته اند، فقط 15 روز وقت مي دهم تا حساب خود را با آن بانکها تسويه کنند؛ در غير اين صورت، اسامي آنان را براي ملت ايران افشا خواهم کرد.»
در پايان مهلت دو هفته اي رييس جمهور، خبرگزاري ايرنا در خبري کوتاه با انتشار دو اسم، نام کامل آنها را فاش کرد که در کمال تعجب یکی از آنها فردی دو تابعیتی به نام العقیلی بود که تابعیت کشور امارات را هم یدک می کشید و دیگری آقای م-ر!
م-ر که بعد از سخنراني رييس جمهور سابق در نظرآباد کرج به‎عنوان يکي از مفسدان اقتصادي معرفي شد، از خريداران احتمالي سهام بانک پارسيان در آن مقطع به‎حساب مي آمد که توانسته بود در معامله اي به ارزش 293 ميليارد تومان اين بلوک را خريداري کند، اما اين معامله بعد از انتقاد مستقيم رييس جمهور سابق از مديرعامل بانک پارسيان در سفر استاني به نظرآباد، لغو و م - ر به‎عنوان مفسد اقتصادي معرفي شد.
در آن سال رسانه‌های نزدیک به دولت ادعا کردند که آقای م -ر ، از بدهکاران بزرگ بانک پارسیان است که می‌خواسته با اخذ وام از این بانک، مبلغ نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از وجوه خود بانک پارسیان را برای خرید بانک هزینه کند. در نهایت پس از بحث های مطرح شده درباره واگذاری سهام بانک پارسیان، بانک مرکزی صلاحیت عبدالله طالبی را از مدیرعاملی بانک پارسیان، سلب و او را برکنار کرد.
آقای طالبی چند سال بعد در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای اقتصاد» گفته بود که دیوان عدالت اداری اقدام بانک مرکزی در تشکیل مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره را خلاف قانون دانسته و سازمان بازرسی کل کشور نیز ابطال معامله سهام ایران خودرو در بانک پارسیان را غیرقانونی اعلام کرده بود!

م-ر کيست؟

م-ر مدير عامل و رييس هيات مديره چند شرکت معظم مرتبط با صنايع است که از آن جمله مي توان به شرکت هاي نورد و پروفيل ، کارخانه توليد کننده اجاق های گاز خانگي ،مجتمع فولاد...نام برد. وی همچنین از پيمانکاران قديمي شرکت ملي گاز بود که در انتقال خط لوله گاز عسلويه به زاهدان به عنوان يکي از پیمانکاران نام وی مطرح بود. وي عضو اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران و ايتاليا نيز بوده که در تاريخ 27 تير 86 به مدت سه سال انتخاب شده است.

                                با آقای
                   
لغو معامله با بانک پارسيان

م-ر ، در 28 شهريور85 موفق شد 28.8 درصد سهام بانک پارسيان را که در مالکيت ايران خودرو بود ، به ارزش حدود 293 ميليارد تومان بخرد. اين معامله نام دومين معامله بزرگ آن زمان بورس ايران پس از معامله صدرا را به خود گرفت اما 13 روز بعد يعني 10 مهر ، بورس معامله ياد شده را به دليل ديررسيدن ضمانتنامه لغو کرد.

اما او چگونه مي خواست سهام بانک پارسيان را خريداري کند؟

وي از بدهکاران سنگين بانک پارسيان بود که با اخذ وام از اين بانک مبلغ 293 ميليارد تومان از وجوه خود بانک براي خريد بانک هزينه کرد!
اينجا بود که نام مديرعامل سابق بانک پارسيان به ميان آمد و بررسي هاي احتمالي بعدي دست داشتن عبدالله طالبی را مشخص کرد و سرانجام بانک مرکزي صلاحيت عبدالله طالبی را با استناد به مصوبه شوراي پول و اعتبار سلب و وي همراه يک عضو ديگر هيات مديره ، از کار برکنار شد.
استناد اصلي بانک مرکزي براي برکناري عبدالله طالبی ، يکي از بندهاي سياست هاي کلي اصل 44 بود که بانکداري و در اختيار گرفتن سهام بيش از 10 درصد يک بانک را براي اشخاص حقيقي محدود مي کرد و روشن است با رقم 28.8 درصد معامله پارسيان در تضاد بود. هرچند مسائل ديگري از جمله حفظ حقوق سهامداران جزء و غيره نيز از دلايل برکناري مديرعامل بانک پارسيان مطرح شد. با اين حال ، با تغيير در هيات مديره بانک پارسيان ، سر و صداها خوابيد و حتي هيچ خبري درباره سرنوشت م-ر و عبدالله طالبی و پول هايي که احيانا بايد به بيت المال بازمي گشت ، منتشر نشده است.

آخرين محکوميت هاي م-ر

تير ماه 88 م-ر به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 9 ميليارد به همراه دو نفر ديگر به تحمل 3 سال حبس تعزيري محکوم شد اما به دليل فقدان پيشينه کيفري ، دادگاه تجديدنظر مجازات حبس آنان را با لحاظ بند 5 ماده 22 قانون مجازات اسلامي هريک به پرداخت مبلغ ده ميليارد ريال جزاي نقدي و ضبط وجوه پرداختي رشوه محکوم کرد . گفتني است دو محکوم ديگر به حبس اين پرونده حبس خود را طی کردند.

مبالغ بدهي م-ر در سال 1389 به بانک ها


بر اساس گزارش مشرق در 13 مهر 1389، م-ر به پنج بانک دولتي و خصوصي کشور مبالغ نجومي به شرح زير بدهکار بوده است:
1200 ميليارد تومان به بانک پارسيان
130 ميليارد تومان به بانک تجارت
114 ميليارد تومان به بانک توسعه صادرات
90 ميليارد تومان به بانک ملي
16 ميليارد تومان به بانک سپه

مطالبات را پيگيري نکنيد

رقم معوقه 1200 ميلياردي دريافتي م-ر خبرنگار مشرق را بر آن داشت تا از کم و کيف ماجرا از زبان مسوولان آن موقع بانک پارسيان آگاه شود.
اما هيچ يک از مسوولان اين بانک حاضر به گفتگو در اين خصوص نشدند و تنها علي جهاني مدير روابط عمومي اين بانک پيشنهاد عدم پي گيري اين موضوع را داد. وي گفت دو سالي مي شود که از اين موضوع خبري منعکس نشده پس حتما از نظر دستگاه قضا کار ايرادي نداشته است.

وام ها خرج بيت المال شده

همچنین خبرنگار مشرق قصد داشت با م-ر هم گفتگويي کند اما ع-بامداد مدير روابط عمومي گروه صنعتي م-ر با انگيزه منصرف کردن از انتشار گزارش چند جمله اي با ما هم کلام شد:
به گفته بامداد اينکه پول بيت‌المال از سوي گروه صنعتي ما پس داده نمي‌شود درست نيست چون ما از اين پول براي ساخت کارخانه‌هاي عظيم صنعتي استفاده کرده‌ايم و به نوعي خرج بيت المال شده است.
وي اضافه کرد: ما که از اين پول‌ها در کشورهاي ديگر اروپايي و آمريکايي استفاده نکرده‌ايم، بلکه اين سرمايه‌گذاري‌ها در خاک کشور و براي اشتغال مردم ايران صورت گرفته است. وي به اين نکته اشاره نکرد که تمام اين کارخانه‌ها در تملک م-ر است و وقف عام نيست.
بامداد علت پيگيري‌هاي خبرنگار ما را بالا بردن مخاطب مشرق در يک روز عنوان کرد و گفت: چرا صادرات عظيم اين شرکت را منعکس نمي‌کنيد. به گفته وي، آيا بهتر نيست که به سرمايه‌گذاري‌ها براي عدم ورود کالاها از کشورهاي ديگر به ايران و توليد در کشور خود کمک کنيم.
وي در همين حال از پيگيري مطالبات بانک‌ها ابراز تعجب کرد و گفت: بهتر است بياييد کارخانه‌هاي ما را در مشهد و ساوه ببينيد و از جوسازي‌ها امتناع کنيد.
وي اضافه کرد: در حال حاضر گروه صنعتي ما با دولت تعامل خوبي دارد و اگر قرار بود متخلف باشيم اين اتفاق نمي‌افتاد.
وي در خصوص نام بردن م-ر از سوي رئيس جمهور به عنوان بدهکار عظيم بانک گفت: اطرافيان آقاي احمدي‌نژاد به ايشان اطلاعات اشتباه داده‌اند. چرا که اگر م-ر جرمي مرتکب شده بود بعد از جريان سخني از وي در رسانه‌ها منعکس مي‌شد.
وي همچنين در خصوص تخلف ارتشاء که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي از آقاي م-ر به عنوان فرد رشوه‌دهنده به کارمندان شرکت گاز ياد کرده و اعلام کرده بود وي محکوم به پرداخت 900 ميليون تومان جريمه بدل از حبس شده است گفت: بعدها مشخص شد که اين مسأله تنها يک اتهام بوده و از آقاي م-ر عذرخواهي شده است.

                           با آقای

انتقال سرمایه کشور توسط بزرگترین بدهکار بانکی کشور

چند روز پیش رئیس قوه قضائیه از پرداخت تسهیلات ۶۵۰۰ میلیارد تومانی به یک نفر خبر داد که بخش عمده آن توسط یک بانک پرداخت شده است. سپس یک مقام آگاه با اشاره به جزئیات این ماجرا، اظهارداشت: اگر فرد مورد نظر رئیس قوه قضائیه آقای «م ر» و صاحب گروه صنعتی «ص» است، این فرد ۴۰۰۰ میلیارد تومان به یک بانک خصوصی بدهکار است و البته به دو بانک دولتی هم بدهی کلانی دارد.
به گفته این «مقام آگاه» این فرد علت بخشی از بدهی خود را عدم وصول طلب خود از برخی شرکت‌های پیمانکاری اعلام کرده است. خبرگزاری فارس هم در گزارشی نوشته بود که آقای م-ر، ۱۶ شرکت زیرمجموعه، یک دانشگاه و ۵۰۰۰ نیرو دارد.
همچنین فرد بازداشت شده عمده منابع مالی مربوط به وام اخذ شده را «به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کرده است.تسهیلات اخذ شده توسط این فرد مربوط به ۵ بانک بوده است.
اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی ایران، نیز گفته بود که سیستم بانکی در جریان پرداخت  بدون وثیقه  تسهیلات ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بوده و نام آن فرد در فهرست بدهکاران بزرگ بانکی به مسوولان قوه قضاییه اعلام شده است.
در همین حال غلامحسن محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، ۱۱ اسفند ،گفته بود که وامهای داده شده به این فرد وثیقه کافی نداشته است نه اینکه اصلا وثیقه نداشته باشد.
به گفته آقای اژه ای  مبلغ وامهای داده شده به این فرد «۶۵۰۰میلیارد تومان» نیست بلکه به دلیل دیرکرد، مبلغ بدهکاری او  افزایش یافته است.
 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره معوقات بانکی اظهار داشت: بنده قبلاً نیز عنوان کردم که عزم جزمی از بعضی از نهادها برای معوقات بانکی نیست که بعضی‌ها گله کردند. منتظریم تا پایان سال جاری درباره کاهش معوقات بانکی ببینیم چه اتفاق‌هایی رخ داده است تا اینکه مشخص شود بعضی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند یا خیر.
وی ادامه داد: موضوع معوقات بانکی توسط دادستانی وقت آقای حجت‌الاسلام رئیسی دنبال می‌شود و بنده از معاون اقتصادی دادستانی شنیدم که متأسفانه بانک‌ها و بانک مرکزی رقم صحیحی را در خصوص این معوقات اعلام نکرده‌اند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: معوقات بانکی از حداقل ۹۵ هزار میلیارد تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود که یک عدد مشخصی نیست.

در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي چه مي گذرد؟


در تاریخ 19 ااردیبهشت سال 1390، "مشرق" در یادداشتی با عنوان " در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي چه مي گذرد؟" و "ناگفته هایی از ابر بدهکار بانکی" نوشت:  آنان که اندک اطلاعي از مسايل اقتصادي کشور دارند،با شنيدن سخنان هفته گذشته دکتر آقامحمدي انگشت به دهان شدند.زيرا سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي از بزرگترين بدهکار بانکي کشور به عنوان يک توليدگر واقعي نام برد که محدوديت هاي بودجه اي دولت باعث گرفتاري هاي وي شده است.آقا محمدي مي گويد:" بزرگترين بدهکار شبکه بانکي با بدهي هزار ميليارد تومان يک شرکت توليدي بزرگ است که به دليل برخي محدوديت‌هاي بودجه‌اي دولت نتوانسته بدهي خود به شبکه بانکي را به موقع پرداخت کند و اين شرکت مفسد اقتصادي محسوب نمي‌شود"
هر چند با اشارات جناب آقاي "اقا محمدي" مي توان پي برد که منظور ايشان همان آقاي معروفي است که در جريان خريداري سهام بانک پارسيان اسم و رسم ايشان تيتر يک بسياري از رسانه هاي کشور شد اما جاي تعجب است با سابقه اي که از اين فرد به جاي مانده، در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي چه مي گذرد که اين افراد مفسد اقتصادي معرفي نمي شوند.
خوب بود سخنگوي محترم ستاد قبل از انجام مصاحبه جستجويي در اينترنت انجام مي داد تا حداقل بداند نامبرده در جريان يکي از بزرگترين پرونده هاي رشوه خواري کشور نيز دستي بر آتش داشته است.
کافي است به سال 88 مراجعه کنيم. آنگاه که قوه قضاييه کشور از دستگيري باند بزرگي در شرکت ملي گاز خبر داد که در جريان آن مديران ارشد اين شرکت دستگير و آقاي "ر" نيز با عنوان پرداخت 900 ميليون تومان رشوه به تحمل 3 سال حبس تعزيري محکوم شده بود.
البته با اطلاعاتي که اهالي صنعت و اقتصاد کشور دارند بايد گفت اين ميزان پرداخت رشوه تنها گوشه اي از پرونده هاي نگوي آقاي "ر" است.فردي که رييس جمهور محترم در 12 مهرماه سال 85. در نظرآباد از ايشان به عنوان مفسد اقتصادي نام برد که تنها به يک بانک خصوصي هزار ميليارد تومان بدهي داشته است.

                     با آقای  

حال سوالات زير از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي کشور مطرح است:
1-برخي اطلاعات گواه آن است که ميزان بدهي نامبرده به شبکه بانکي بيشتر از مبلغ مطرح شده است.سوال اين است که هزار ميليارد تومان بدهي نامبرده مربوط به آقاي "ر" است و يا دهها شرکت توليدي و غيرتوليدي که زير مجموعه گروه "ص" است نيز مشمول اين بدهي مي باشد.
2-چگونه است که آقاي رييس جمهور ايشان را مفسد اقتصادي معرفي مي کند اما ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي از وي به عنوان توليدگر واقعي نام مي برد.هر چند توليدات ايشان در صنعت لوله سازي معروف است اما مگر نيستند توليدکنندگاني که به خاطر چند ميليون بدهي بانکي زندگي را پشت ميله هاي زندان سپري مي کنند.
3-چرا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ماجراي پرداخت رشوه در پرونده شرکت ملي گاز را براحتي از ياد برده و جزييات آن را براي مردم اعلام نمي کند.
4-فرد نامبرده در برهه اي از زمان سهامدار عمده يکي از بانکهاي کشور بوده است.چگونه مي شود فردي هم سهامدار بانک باشد و هم جزو ابربدهکاران بانکي کشور قرار گيرد.
5-در بين شرکتهاي توليدکنده لوله هاي قطور کشور تنها شرکت آقاي "ر" است که وضع خوبي داشته و تمام محصولات خود را براحتي مي تواند به دستگاه هاي دولتي از قبيل شرکت ملي گاز و ... بفروشد و ديگر شرکت ها در وضعيت نامطلوبي به سر مي برند. راز موفقيت اين صنعتگر چيست؟

گوش هایی که شنوای این هشدارها نبودند

اینک 9 سال از آن هشدارهایی که داده شد و گوش هایی که آن ها را نشنیدند گذشته است. در این مدت نه تنها با این ابربدهکار بانکی برخوردی نشد که میزان وام ها و معوقات وی 5 هزار میلیارد نیز افزایش یافت.
دریافت تسهیلات هزاران میلیاردی آقای م-ر ها معلول عدم نظارت، فساد درون سیستمی و روابط آلوده ای است که منجر به ظهور و بروز چنین پدیده های شرم آوری در نظام اسلامی می شوند.
به راستی کدام مسوول و دستگاهی باید پاسخگوی این بی توجهی ها و عدم نظارت ها باشد؟ کدام نسخه شفابخشی می تواند این دمل های چرکین را پس از 35 سال از کالبد نظام اسلامی، جراحی کند؟ مبادا فرصت های پیشگیری و درمان را از دست بدهیم که فردا بسیار دیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 27
  • دوست ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    معلومه که برخورد نشده.اگر برخورد میشد که دیگه کسی جرعت اختلاس نداشت عده ی کثیری در فقر دست و پا میزنن.به خدا این پولا حق اوناست.نه این بی صفتا
  • رحیم ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    باید قوانینی باشد تا بانکها تحت تعقیب قرار گیرند و اگر ناظر صادقی بود فساد رشد نمیکرد
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    صفا... ! الان چیکارش کردن؟
  • ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    م ر ص قاف کاف گاف بسه دیگه تا کی؟
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    نوشه جانش همین که تونسته این قدر پولو بلند کنه کسی هم بهش تو نگنه بسه.وقتی تو این مملکت هر کسی سازه خودشو میزنه همین میشه
  • مجید ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 1
    الکی م د ر ز نکن اسم و فامیل قشنگ بنویس بزار آبروش بره پول بیت المال خورده جیب بابابش نخورده که
  • علی ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اطمینان داشته باشید که تنها نخورده،تنها نبرده وازجایی بسیار بالا سفارش شده است.چرامانمی توانیم بادوضامن کارمند5ملیون وام بگیریم اون موقع ایشان بی وثیقه این همه وام گرفته است.هر کودنی هم می داند.
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    به قول آیت الله مکارم این سوال برای من لا ینحل است.
  • ناصر ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    حکم خدا اجرا بشه خیلی از کلاهبردارها دست به سرقت اموال عمومی نمیزنند قطع دست برای عبرت سایرین
  • کارگر ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بیچاره کارگرهای بی شمار شرکت مجموعه صفا که اندک امید خود برای گرفتن عیدی و حقوقهای معوقه را نیز از دست دادن
  • محسن ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق تا کی اختصار نویسی، اسمشو بنویس کامل!!!!
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خدا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کند .
  • محسن ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بسیار خوشحالم که پیگیری رو میبینم از مشرق . واقعا نمیتونم به خاطر اختلاف در بعضی مسائل این موضوع رو نادیده بگیرم و تشکر نکنم . دست مریزاد ... سر این موضوع که صد درصد اتفاق نظر داریم . تو رو خدا راه امیرالمومین رو پیشی کنید . ما خوشحالیم از این بگم بگم های مفسدان اقتصادی . اینها دزدان بیت المالند . پایدار باشد.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا وقتی م-ر ب-ز م-ه می نویسید مطلب نگویید بهتره
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا وقتی م-ر ب-ز م-ه می نویسید مطلب نگویید بهتره
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا وقتی م-ر ب-ز م-ه می نویسید مطلب نگویید بهتره
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تویه این کشور قانون فقط برا فقیر فقراست.ولی مسیولین بدونن در قیامت راه گریزی ندارن دونه دونه از آتیش جهنم آویزون میشن (البته گناهکاراشون)
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بله یه نگاه کنید ببنید این مفسدین چکار می کنند. اینها کی هستند. چگونه وارد شده اند. فقط ما نیاز به ظهور شخصی مثل آیت الله خلخالی داریم تا کشور را از مفسدین پاک کند. وگرنه هر سال بدتر می شود.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    کاری کنید که فردای قیامت شرمنده علی و آل ش نباشید. این رقم های کلان چیزی نیست که بشه گفت کسی نفهمیده.
  • حسین ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خدا خیرتون بده بلکه مسئولین با این حرفا ب فکر بیوفتن
  • میثم ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    این همه پول تو این مملکت هست اونوقت ملت بدبخت هشتشون گرو نهشونه,,,
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    احسنت ، باید اسمشونو بگین تا رسوا بشن ... بردن اسم فقط برای فقیر بیچاره هاست نه اونایی که 6500 میلیارد اختلاس کردند!
  • ايثارگر ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    قبول كنيم كه غارت شده است
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اینها اختلاس نکرده اند . همه کار افرین هستند .
  • مملى ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مرد باشيد اسم كامل بزنيد اين فرد حتما عامل كسانى هست كه زور هيچ دولتى بهش نميرسه
  • یقین ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    "دریافت تسهیلات هزاران میلیاردی آقای م-ر ها معلول عدم نظارت، فساد درون سیستمی و روابط آلوده ای است که منجر به ظهور و بروز چنین پدیده های شرم آوری در نظام اسلامی می شوند." خب کی قراره این نظارت شکل بگیره؟ چرا سازمان نظارتی مردم نهاد شکل نمی گیره؟ چرا به رسانه ها اجازه افشاگری و تجسس بیشتر در این موارد داده نمی شه؟ و رسانه ها کمتر تمایل دارن به این موارد بپردازن!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بدون رابطه چطور تونسته اینکارا رو بکنه؟؟ چرا احمدی نژاد اسمشو نگفت و چرا این شخص تا الان ازاد بوده
  • ایلام محروم ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    چرانام بعضی اختلاسی های محترم میبرن بعضی نام مستعار مینویسن تبعیض نیست خخخخخخخ
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اگربامفسدان اقتصادی برخوردمی می شد دیگه کارمنداندبیچاره به این روزا نمی افتادن
  • امیر تبریز اوغلو ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    فردا یه جوون 20 ساله با یه وانت تصادف میکنه سر یه صد تومن قرض به پدرش زنگ میززن بیا جنازه پسرتو شناسایی کن .. جوون 1000بار فشار عصبی میکشه شما ک گ ل م ن ه هم میتونی بکشی
  • ناشناس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    چرا فقط به بر کناری آقای طالبی اکتفا شد؟ کسی که جرمی انجام داده باید به اشد مجازات محکوم شود. خود بانکها در تمام فسادها دخیل هستند و دلیل پیگیری نکردن مطالبات دریافت مبلغی از تمام وام گیرندگان کلان توسط افراد کله گنده فاسدی در داخل بانک هاست.
  • رضا ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    به منم فقط صد میلیارد پول بی زبونو بدن قول میدم بهترین تولید کننده باشم برای مملکت.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا وقتي که پاي بزرگي ميون باشه!
  • ehsan ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام ودرود به تمام دلسوزان این مملکت فقط یک سوال از مسولان محترم دارم چطور میشود یه نفر چندتا کیف زنانه میدزده عکس دزدرو توی روزنامه ها همراه با اسمو فامیلو شماره شناسنامه وملی رو چاپ میکنید البته به حق ولی اقازاده ای که میلیاردها هزار دلار دزدی میکنه میگین و ر خ ج باید یکی از اینهارو تو میدان شهر به دار بکشن
  • حاج حسین ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    برای سه میلیون وام ازدواج دخترم شب اول قبرمو دیدم.ولی بعضی ها....... خدانگذره ازتون.
  • reza ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ای کاش تو ایران متولد نمیشدم.حداقلش این بود از کمترین امکانات رفاهی برخوردار بودم نه اینکه با مدرک فوق لیسانس برای امرار معاش مجبور باشم برم سرساختمان بازاریابی کنم! بعد اینا میلیاردها تومن پول رو همینطوری...
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بنظر میرسه که اوضاع در آمدی و پولی این مملکت بسیار عالی است که اینطوری کرور کرور میدزدند و میبرند و آب هم از آب تکان نمیخورد !!و حد اقل مسئولان از منخصصان ادبیات کشور کمک بگیرند واگر به دیشتاشه و تحت الحنک شیوخ واعراب خلیج همیشگی فارس بر نخواهد خورد چندتا حروف را از الفبای فارسی خودمان حذف میکنید مثل این (م.ر) را تا بلکه از دست این دزدان باچراغ و گهگاهی حمایتی و شر آنها هم ما و هم خزانه این مملکت نجات یاید !!هرروز فرت وفرت یکی از این (م.ر) ها علم میشوند و معلوم نیست این اموال کجاست !!؟؟یقین اوضاع در آمدی این مملکت عالی است حالا اگر بدست طبقه فرودست جامعه نمیرسد مشکلش همین حذف(م. ر) هاست !!
  • محسن ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خدا وکیل اگر یه بدبختی بود قابلمه برای گزران زندگیش میدزدید از همین حروف م گ ر ک س ه ر استفاده میکردند عین پیامکها اعصاب برا مردم نزاشتن اینا
  • ناشناس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من نبودم
  • نابغه ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    الان به نظرتون مردم با م. ر آشنا شدند؟؟؟؟
  • حجت ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خوشم میاد انقد ملاحظه میکنید ک اسمش رو‌نگید،ایکاش اون هم ملاحظه میکرد اینهمه ثروت مردم رو‌نمیکشید بالا
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    باید رسواش کنند نه اینکه با حروف اختصاری معرفیش کنند...
  • بابک ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    باسلام .لطفا نام کامل این اقای م.ر را بنویسید البته فرقی همنمیکند چون مهم به نظر من اجرای قانون است که او را دستگیر کنید بعد به مدت یک ماه در کل کشور بگردانید و آفتابه به دهنش بگذارید زن و بچه اش را هم در ماشین دیگر قرار دهید تا او با این خجالت جان دهد و الا کشتن او هم دل بنده را خنک نمیکند
  • علی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    این همه بیت المال نگین بجای اون بگین حق الناس که خداوند متعال گقته من از حق خودم می گذرم ولی از حق الناس به هیچ وجه
  • حجت الله ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا من فهمیدم کی دزده تو این چند سال،حرووف الفبا،خخخخخخ
  • سجاد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تاوقتیکه قوانین مبارزه بافسادبازدارنده نباشه وقوه قضاییه جدی ورود نکنه همین اشه وهمین کاسه چینی ها بی دین هستند ولی ببینیدچه قوانین سختگیرانه ای درمفاسد اقتصادی دارن ،اگه مفسدای اقتصادی مجازاتسون اعدام باشه دیگه هیشکی فکرفساداقتصادی روهم نمیکنه
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    لیاقت دارید اون دستگیر کنید واسمش را بگید
  • دانشجو ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    الان دقیقا فهمیدم م-ر کیه! یا مطلب نذارید یا کامل بذارید. ب
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من میشناسمش محمود رحیمی ست..!
  • ناشناس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    چرا اسامی افراد با حروف اختصاری ذکر میشه..چرا؟؟مگر نه اینکه پول این کشور وحق مردم سالهاست با اسم اختلاص به یغما رفته و هیچ کاری برای ان انجام نمیشه.چرا هرسال شاهد این موارد هستیم .
  • ایران ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تبرعه میشه دیگه رفعت اسلامی نشنیدی مگه
  • ناشناس ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    نکته قابل توجه اینجاست که این فساد بزرگ قبل از سال 84 و در دولت اصلاحات اتفاق افتاده است و هر جا سخن از فساد است نام اصلاحات می درخشد !
  • ناشناس ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    پس دکتر احمدی نژاد به قول خود عمل کرده و نام اینها را افشا کرده بود .
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    از قوه قضائیه می خواهیم با این افراد واحمدی نژآد برخورد و محاکمه شوند دست احمدی را قطع کنند که چرا در دولت او پول یک ملت را عده ای +رحیمی حیف ومیل نموده و این بی خرد هی خط قرمز خط قرمز میکرد برا اینکه راحت تر دزدی کنند.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مسولين چكار مي كنن كه اين همه دزدي مي شه ؟
  • ناشناس ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بیشتر مفاسد تاریخ ایران در دولت های اصلاحات و کارگزاران اتفاق افتاده است از جمله همین فساد 6500 میلیارد تومانی و مفاسد کرسنت و استات اویل و توتال و پتروناس و صنعت فولادی و اختلاس شهرام جزایری و کرباسچی و غیره .
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بانک هایی که سهام عمده ی اونها خصوصیس این حق و از دولت و دستگاه های نظارتی میگیرن تا روی دارایی هاشون اعمال محدودیت کنن دقیقا شبیه بحران 1925 امریکا از اونجا که وزرای مربوطه افکار سوسیالیستی دارن و متاسفانه از نسخه ی قدیمی و پوسیده ی این دیدگاه هم استفاده میکنن باید منتظر عواقب بدتری باشن الان اقتصاد غربی برا این نظریه استواره اقتصاد ازاد با هدف ایجاد بازار رقابتی با کنترل مستقیم دولت
  • حقگو ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    دستگیری وام گیرنده خیلی مهم فقط نیست وام دهندگان مهم ترهستند زیرا تکرار اینگونه جرایم در سیستم بانکی با حضور این افراد تکرار شدنی است از این رو باید با وام دهندگان بصورتی برخورد کرد که دیگر همکاران بانکی آنها عبرت بگیرند
  • نیما ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد اسامی 300 نفر راداد به قوه قضائیه و مردم منتظر اقدام آن قوه محترم شدند که نتیجه ای حاصل نشد و شاید مصلحت ندانستند که اقدام عاجل کنند . پس بگم بگم که برای مسخره کرده رئیس دولت قبل بعضی ها بعنوان جوک میفرمایند باید لااقل از درگاه خدای بیکسان (اگر قبول دارند) طلب مغفرت کنند (عذرخواهی از احمدی نژاد پیشکششان).نیما
  • دانشجو ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بسه دیگه تا کی باید از این ارقام بشنویم ،وظیفه دستگاه های مربوطه فقط شده جمع و تفریق کردن این اختلاس ها، این کارو که پدر بزرگ من هم میتونه انجام بده.برید جمع کنید این بساط رو ، فقط رو اعصاب مردم بیچاره راه میرید.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    درباره آیت الله خلخالی و حکم دادن هاش چی میدونی؟!!!
  • پسر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من موندم چرا اسمش کامل نمیگن؟! مگه جرمش ثابت نشده؟! آقایونی که میگن اسمش نگین، طرف پول بیت المال تو یه کشوری که پسوند اسلام یدک میکشه! خورده! انشاءالله در آخرت چطور جواب میلیونها ایرانی را خواهید داد؟!
  • قلی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ایشون مهره مار داشته اند و دارن از هر بانکی و هر مقدار پول میخواسته بهش میدادن و مسوولین ناظر و قضا و غیره هم او را نمیدیدن و امروز هم مراعات میشه که اسمش مطرح نشه .......زشته اقا زشته.......خوب
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اعدام!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا الان سهم بالایی ها رو میداد صداش در نمیومد الان جفتک انداخته برای بالایی ها شد دزد ، از این دست آدم ها تو ایران اسلامی بسیار زیاده
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    وقتی با بالا بالا بالا دستی ها دست تو یه کاسه باشه کسی جرعت نمیکنه اسمتم بگه ... این یه قانون تو ایران... ولی طرفات باید خییییلی بالا دست باشن...افتاد الان.????
  • معلم ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اگر یک معاون مدرسه بود و یک چوب کف دست دانش آموز زده بود تمامی رسانه ها وتلویزیون مشخصات کامل ایشون را می گفتند و....
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من برای 6 تومن وام ده ماه توی بانک پول گذاشتم بعد از ده ماه گفتن اعتبار نیست و فلان و بهمان.خدا لعنت کنه بانیان این سیستم فساد رو که بیت المال مسلمین رو اینطوری میدزدن.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مردم رو مسخره کردی مشرق م ر یعنی کی چرا نمیگید ,بگید بزارید مردم بشناسن چرا با مردم بازی میکنید
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من برای 6 تومن وام ده ماه توی بانک پول گذاشتم بعد از ده ماه گفتن اعتبار نیست و فلان و بهمان.خدا لعنت کنه بانیان این سیستم فساد رو که بیت المال مسلمین رو اینطوری میدزدن.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    بس کنید این مسخره بازیهارو طرف پول ملت رو خورده, حتی اسمشم مطرح نمیشه چه برسه بخواد مجازات بشه...
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    گویا در نظر دولتیها تا زمانیکه یک رئیس بانک فرار نکند مجرم شناخته نمیشود!!
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    خب مسلما نوازشهایی هم نصیب رفقا و مسئولان بانک شده!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    الان گرفتن ولی با توجه به قوانین نباید اسمش رو بگن
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا کی ک ب ب ر م ن ق ف س ش ؟ بسه دیگه خجالت داره اقایون مدیر و مسئول. چرا نمی گید پای دولتی ها و اقایون وسطه؟ فقط بلدید شعار حمایت از مردم فقیر و مظلوم رو بدید؟
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من چندبار نوشتم ولی مشرق سانسورش کرد یه چرخی تو نت بزنی اسم کاملش را پیدا میکنید
  • ناشناس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    آی کیو این مفاسد در دولت خاتمی اتفاق افتاده و دکتر احمدی نژاد نام اینها را فاش کرده است .
  • متحیر ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    با سلام سایت محترم عملکرد شما بنظرم بجای ارائه اطلاعات دقیق ایجاد شبهه وبدبینی می کند پس شما از همان طایفه هستید چونکه مسلمان درموردی که اطلاعات دقیق دارد بیان می کند در غیر اینصورت سکوت می کند.اینها یعنی چه.ص،م.ر.،گ......؟
  • محمد رستمی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    با صفا، چرا به یک کار آفرین زحمت کش امانتدار بیت المال اینقدر تهمت می زنی؟
  • حبیب ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تا کی میخوای اسمشون را به اختصار بنویسی همین کارا باعث میشه دستشون باز بمونه اینجوری پول بیت المال را بالا بکشن
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اسم کاملش رو فاش کنید حالا اگر یکی بد بخت زیر صد هزارتومن دزدی میکرد با تصویر منتشر میکردید............
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    جالبه کسی که یه میلیون با هزار سد گرفته و چند روز دیر میده امریکا هم میفهمه حالا کسی که این همه پول از طریق مسولان فاسد گرفته شد م ر؟ خاک بر سر قانونمون
  • بجنورد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من کارشناس ارشد زبان انگلیسی هستم. هزینه دانشگاه و خرج پدر و مادر و پیرم و میدم با چندر پولی که موسسه زبانی که در اون تدریس میکنم میده. 3 ماه حقوق نداده برا عید رئیسم لطف کردن و گفتن تازه حقوق 1 ماه و میده و با درامد میلیاردی خودش بقیش و سال بعد میده. اقا مردم دنبال پول حلالن کار میکنن . تو این وضعیت باید شناس پیدا کنی که دزدی کنی دمش گرم که حق یک ملت و دزدیده باوجود ادمای از خدا بیخبری که حقوق دیر میدن چون غنیمته بهره حقوق من جیبش بره
  • علی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    تو این اوضاع بد اقتصادی مردم بعضیها چه پولایی به جیب میزنن....... کسی هم نیست از حق این مردم دفاع کنه........
  • الیاس ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    آقای م . ر احتمالا مش رمضون محله مونه ناکس اینهمه زرنگ بوده ما نمیدونستیم حالشوببر مش رمضون .ماکه عرضه نداریم ازپست بر بیایم
  • هادی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    نظرات رو خوندم اکثر مردم متوجه نشدند چه خبره فکر کردن یارو اختلاس کرده یا حتما کار عجیب غریب کرده نه عزیزم وثیقه داشته رفته وام گرفته منم داشتم قدیما رفتم گرفتم البته بیچاره شدم اون اقا املاک زیادی داشته مثلا نصف این مبلغ که بدهکاره وام گرفته مشکل اینجاست که الان سود پول دوبرابر کرده بدهی این اقا رو وثیقش کافی نیست الان یعنی اگر بانک وقتی دید بدهی از وثیقه داره میزنه بالا به موقع عمل نکرد املاکشو بگیره همین در حالیکه من چندتا قسطم عقب اوفتاد فوری شکایت کردن ازم این پارتی داشته وسش نگر داشتن شکایتو حالا بیچاره شده مطمئن باشید از مال مردم ندزدیده من تا وثیقم برابر شد زندگیو بردن یعنی من دزدم؟ این هم همین همه چیزاشو میگیرن طلب هم که میگه دارم از دولت اونم میگیرن تموم میشه همه خوش و خرم اون بنده خدا بدبخت میشه
  • یقین ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    این گروه صنعتی دارای دانشگاه علمی کاربردی هم می باشد
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    کشور ما در درجه اول نه از جنگ تهدید می شود و نه از امثال تحریم . بزرگترین خطر و تهدید درجه یک برای کشورمان ، فساد گسترده است ، متاسفانه به جای اینکه در عرض نهایتا یک ماه پرونده بررسی و حکم اعدام قطعی صادر شود ، پرونده ها چند سال و حتی چند دهه انباشت شده شامل مرور زمان می شود و در نهایت مثلا 5 سال زندان بریده می شود و حتی شرایط این 5 سال هم مشخص نیست . این شرایط باعث خواهد شد که مردم اطمینان خود را از دست بدهند و اقتصادمان هیچ وقت درست نشود .
  • م چ ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    باید کلیه خلافکاران را مجازات نمود و به اشد مجازات محکوم نمود تا عبرت دیگران باشد .رشوه خواران را بمرگ محکوم کنید تا مملکت اصلاح شود .ایا بانک پارسیان ورشکسته نیست؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر چه بگندد نمکش میزنند* وای به روزی که بگندد نمک
  • محمد ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام بچه های گل. میخواستم همه مفاسد رو اعلام کنم تا دیگه دنبال این اخبار نروید و خسته نشوید: الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی البته سری جدید هم اومده: ئ ء ي ؤ أ ۀ ّ ُ َ ٌ ً اینا رو خواهشا شناسایی کنید تا رفقای مبارزه با فساد زیاد دچار فعالیت نشن و مهم تر از همه مشرق مجبور نشه اینا رو به ما معرفی کنه!!!!؟
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مثل آدم اسم او را بگید /چرا مردم را سر کار میگذارید /مثل اینه که بگید یک سگ هار وجود دارد / یا دروغ مگید /یا با احساسات مردم بازی مگنید/
  • ایرانی ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    فکر کردی چطور تونسته اونقد وام بگیره پول مردم و نخورده پس پول باباش بوده تو بانک که برداشته؟ نمیتونه وام هارو پس بده میشه اختلاس از نوع عابرومندش.
  • نامی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز مطابق نوشته شما دستی توکاربوده چطوری 6 سال حبس در تجدید نظر آقای م ر آزاد دونفر دیگر حبس میکشند. ملت ایران همه چیزرا میداننند . بی خودی نیست در ملا عام میگویند اگر دیوارهای ساختمان ایران طلا شود واگر نفت هزار دلار گردد به خال ملت فرقی نمیکند. اگر نظارت در ست نشود مملکت درست نخواهد شد مشرق عزیز تورا خدا منتشر کن
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ضامن یکی از دوستانم برای دریافت وام بیست میلیون تومانی شدم . این دوستم حدود 12 قسط را طبق تاریخ رسیده پرداخت کرده بود و به دلیل مشکلی که پیش امده بود دوقسطش عقب افتاد و به بنده هم اطلاع داد که ماه بعدی یک جا پرداخت می کنم. بانک مربوطه در قم با من تماس گرفت و بدن سلام گفت شما ضامن فلانی هستی تا یک هفته دیگر اقساط فلانی پرداخت نشود مدارکت را اجرا می گذاریم و با عصبانیت تمام پاسخش را دادم و قطع کردم. البته دوستم طبق تعهد اقساط را داده بود. اونوقت ... اختلاس است اختلاس است اختلاس و یک سر اینها که سر اصلی هم است خود بانک ها هستند
  • علی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    دقیقا با افعال معکوس شما موافقم اگر کاربران کمی دفت کنند متوجه میشوند
  • العاقل یکفی بالاشاره ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    این گروه صنعتی دارای دانشگاه علمی کاربردی می باشد
  • طنز ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    عزیزانی که منفی دادن منظور این کامنت رو متوجه نشدن.
  • محسن ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام این نتیجه مسخره کردن بگم بگم های دکتر احمدی نژاد هست .بعضی ها هم که اصلا گفتند بابا اصلا اسمی وجود نداره و فقط یک مانور سیاسیه
  • نقی ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مرد حسابی من با مدرک فوق لسانس در میدان تره بار از ساعت6 صبح تا 8شب مجبورم برای کسی پا دوی کنم تا زندگیم بچرخد باز هشتم گرو نه است تو باز 8 ساعت کار میکنی
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    پس احمدی نژاد به حرفش عمل کرده است دولت یازدهم یاد بگیرد
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام سه ماه است که میرم بانک قرض الحسنه رسالت برای وام . تا حالا 7 تا ضامن هم بردم ولی ... هفته آخر گفتند وام تمام شده...
  • سجاد ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    از این خیر تر
  • سید محسن ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من برای کار تولیدی با وثیقه 5میلیاردی مبلغ 300میلیون میخوام نزدیک 5ماه دارم میدوم هنوز به نتجه نرسیدم تازه بهره 30درصدی هم ......... حال چطور این اعداد مطرح میشه . شاید این خبر سازی رسانه ای . نه امکان نداره حتما خبرسازی رسانه هاس"|!!
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اینم یک افساد طلب و اصلاح طلب دیگه هستش
  • نهاوندي ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    با سلام اقايان ترا به خدا از اين محافظه كاريها جان مردم به لب رسيده اين ديگر چه اصطلاحي است اسم طرف را نمي گوييد م ر ديگر چه صيقه اي است اگر يك دست اين دزدها را قطع كنيد ديگر دزدي نمي كنند درشهر ما 5ميليون مي خواهند به معلمها وام بدهند انقدر سند ضامن قواله عقد پدر ومادر صورتحساب برادر زن همسايه پرينت خريدهاي اقاي اوباما فيش حقوقي كاترين اشتون و........را بانك از معلمها خواسته تازه براي 5ميليون حالا اين بانكها براي 6500 ميليارد هيچ وسيقه اي را نگرفته اند اها يادم امد فكر كنم اين فقط براي معلمان وافراد عادي است اگر دمت وصل باشد به جايي وسيقه كه بانكها نمي خواهند هيچ تازه پول را هم به درب خانه طرف مي اورند..................
  • Senatortaban ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من شناختمش این مفسد اسمش " م. ر" هستش :-)
  • ناشناس ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    من می خوام سه میلیون وام ازدواج نا قابل بگیرم تو را خدا کسی ضامن سراغ نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    اره دیگه 100 نفر رو میزارن سر کار ولی از اونور حق هزار نفر رو میخورن.کارآفرین واسه جیب خودشون فقط هستن
  • محسن ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    دستگاه قضا قاطع با مفاسد اقتصادی و سیاسی برخورد کنند وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه
  • ایوب ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    اول شده قراره مدال طلا رو بهش بدن
  • ایوب ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    کدام سوال؟
  • ایوب ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    تحویل داعش بدنش اونا خوب میدونن با دزدا چجوری برخورد کنن
  • ایوب ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    منم نیستم
  • ایوب ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    به همین خیال باشید
  • ایوب ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    دقت میکنند
  • بی پول بیپارتی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    مگرخداوندرشوه دهنده وگیرنده آنرالعن نفرموده است ومگردرحکومت اسلامی حکم خداوند نبایداجراشود .پس چرادراین مملکت که نام اسلامی ومقدس رایدک برای همه اجرا نمیشود
  • سعید از اراک ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    برادر جرأت نه جرعت !
  • ناشناس h ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    می گویند تا محکوم نشوند نمیشود نام برد .مرد مومن خودت میگی محکوم شده .خوب اسم بیارید .مسخرشو در اوردید .م.ر ش ت. گ ج .این چه حرفیایه .
  • عماد ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    ای بابا جلوی ضرر رو ازهر جا که بگیری منفعته !!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناسم ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ا سلام , به نظر من خود بانک ها و ساير افراد دروبرشون همه دزدن اگه کسى هم سالم باشه سرشو زير اب ميکنن قابل توجه همه ى دوستان عزيز ..... بعدشم وقتى ميگن اختلاس به نظرتون شخص عادى ميتونه اختلاس کنه؟؟؟؟ خودتون ميتونين بفهمين طرف از يقه سفيد ها و اقا زاده هاس م ح م و د ر ح ى م ى ......يا على
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    اینهمه کرامات وفضایل دراین عزیزچگونه جمع شده؟لطفااسم وآدرس بفرماییدتابدست بوس شرفیاب شویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس