کد خبر 397274
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش 1.5 دلاری به 53.03 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش مشرق، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز سه‌شنبه با 1.5 دلار کاهش 53.03 دلار در هر بشکه فروخته شد.
 
هر بشکه سبد نفتی اوپک در روز دوشنبه 54.53 دلار فروخته شده بود. این نوع نفت برای نخستین بار در روز چهارشنبه 29 بهمن ماه(18 فوریه) به 56.83 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت آن در سال جدید میلادی به شمار می‌رفت. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در 13 ماه ژانویه برابر با 41.50 دلار در هر بشکه رقم خورده است.
 
 از روز جمعه با انتشار گزارش قوی آمار فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به شدت تقویت شد که با بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر رسید که این امر سبب شد تا قیمت نفت روند کاهشی به خود بگیرد.
 
قیمت نفت برنت روز سه شنبه نزدیک به 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.
 
پس از انتشار گزارش آمار میزان ذخایر نفتی آمریکا که برای نخستین بار در 2 ماه گذشته کاهش یافت، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت اما زیر 57 دلار معامله شد.
 
قیمت نفت برنت طی ماه فوریه 18 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از ماه ژوئن 2014 تاکنون به شمار می‌رفت اما طی چند روز گذشته بار دیگر روند کاهشی به خود گرفته است.
 
از عوامل این افزایش قیمت، کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نفت در کشورهای غیراوپک و به تبع آن تعداد سکوی‌های حفاری نفت آمریکا عنوان شده است.
 
یک مدیر ارشد شرکت دولتی نفت عربستان نیز در کنفرانسی در بحرین در مورد اثر کاهش قیمت نفت بر سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش گفت، صنعت نفت و گاز احتمالا حدود یک تریلیون دلار از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده خود در سرتاسر جهان را طی دو سال آینده به علت کاهش شدید قیمت‌های انرژی لغو خواهد کرد.
 
با این وجود خبرگزاری رویترز از افزایش 66 هزار بشکه‌ای میانگین صادرات نفت عربستان در ماه فوریه  و رسیدن این رقم به 7 میلیون بشکه در روز خبر داد.
 
سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس