سفیر پیشین آمریکا در سوریه با اشاره به باخت واشنگتن در جنگ علیه دمشق، تأکید کرد که مخالفان باید بدون در نظر گرفتن پیش‌شرط، با دولت سوریه مذاکره کنند.

به گزارش مشرق، «رابرت فورد» سفیر پیشین آمریکا در سوریه، که در سال نخست بحران سوریه از طریق دیدار با مخالفان تلاش می‌کرد، اعتراضات مردمی علیه دولت سوریه ایجاد کند، سرانجام تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال دمشق را خواستار شد.

فورد در گفت‌وگو با مجله «فارین پالیسی» آمریکا با اشاره به لزوم تغییر سیاست این کشور در قبال سوریه، تأکید کرد که واشنگتن با پافشاری بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع جنگ سوریه را باخت.

وی که در آغاز یکی از حامیان تروریست‌های حاضر در سوریه بود، از آنها خواست که از ارتکاب جنایت علیه افراد غیرنظامی دست بردارند و آنها را مسئول جنایت‌هایی دانست که در سوریه رخ داد.

فورد همچنین از تروریست‌ها خواست به جای اینکه خواستار سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهور این کشور باشند، تلاش کنند که به یک «معاهده سیاسی و ملی» دست یابند.

سفیر پیشین آمریکا در سوریه تأکید کرد، باید رهبران مخالفان دولت سوریه اعلام کنند که برای فراهم کردن مقدمات امنیتی و داخلی برای پشتیبانی از مردم سوریه آماده مذاکره با ارتش این کشور هستند.

وی همچنین تصریح کرد که مخالفان می‌بایست بدون درخواست برای کناره‌گیری بشار اسد به عنوان یک پیش شرط، برای دستیابی به یک معاهده سیاسی به منظور متوقف ساختن درگیری، وارد مذاکره با دولت سوریه شوند.  

سفیر پیشین آمریکا در سوریه همچنین نسبت به طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای آموزش معارضان موسوم به «میانه‌رو» که از نیروهای آن چیز قابل ذکری باقی نمانده است، ابراز بدبینی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    آخه نفهم چنان مخالف میگه انگار فکر میکنی مردم پشت گوششون مخملی! نه بابا خودتی مخالفان منظور عربستانی،اتباع کشورهای عربی، ترکیه ای، اروپایی، چچنی، آمریکایی و.....اینا کی تو سوریه زندگی کردن که حالا حقشون از بشاراسد و کشور سوریه بخوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس