کد خبر 397165
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

تکلیف بازیکنان بی گناه مثل احمد حسن‌زاده، سروش رفیعی، شهاب کرمی و حتی بختیار رحمانی کی روشن می شود؟

اسپورت تی وی - کارت‌های جعلی معافیت سربازی برخی بازیکنان فوتبال همچنان قربانی می‌گیرد. با وجود اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا بارها اعلام کرده بود موضوع معافیت جعلی برخی بازیکنان فوتبال در پایان نیم فصل اول بسته خواهد شد اما به نظر می‌رسد پرونده این موضوع همچنان باز است و با وجود ادعای سازمان وظیفه عمومی، پرونده این بازیکنان به شاخه‌های مختلفی تقسیم شده و این مساله همچنان در صدر موضوعات سازمان وظیفه عمومی قرار دارد، به طوری که جلسات متعددی برای حل این مشکل برگزار می‌شود اما ظاهراً سازمان وظیفه عمومی در حل این مساله دچار مشکلاتی شده است.

این مشکلات از دو موضوع کاملا مجزا ناشی می‌شود، اول اینکه برخی بازیکنان همچنان معتقد هستند که گناهی مرتکب نشدند و نباید کارت آنها باطل شود که تعداد آنها نیز کم نیست و دوم اینکه قوه قضاییه هنوز برای بازیکنان متخلف که به نوعی پذیرفتند که تخلف کردند، تعیین تکلیف نکرده است و همین باعث شده سازمان وظیفه عمومی نتواند به راحتی برای آنها تصمیم گیری کند. با این حال به نظر می‌رسد عامل اصلی کش پیدا کردن این مساله، عدم مدیریت صحیح در سازمان وظیفه عمومی است که همین عامل احتمال تغییراتی در این سازمان را قوت می‌بخشد.

تغییرات گسترده در سازمان وظیفه عمومی

با مشخص شدن فرمانده جدید نیروی انتظامی، ظاهراً اولین تغییرات در سازمان وظیفه عمومی ‌خواهد بود، هر چند این تغییرات ممکن بود حتی بدون وجود موضوع معافیت جعلی سربازی بازیکنان فوتبال هم صورت بگیرد اما آنطور که شنیده می‌شود، این تغییرات یا سونامی کارت‌های جعلی فوتبالیست‌ها در سازمان وظیفه عمومی ناجا است و این سازمان به زودی شاهد تغییراتی خواهد بود.

جایگزین صدرالسادات چه کسی خواهد بود؟

با وجود اینکه هنوز تغییرات در سازمان وظیفه عمومی ناجا، تایید یا تکذیب نشده است، گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزین سردار صدرالسادات به وجود آمده است. توجه رسانه‌های ورزشی به این موضوع از آن جهت است که حضور فرد دیگری در راس سازمان وظیفه عمومی می‌تواند، شرایط دیگری برای بازیکنانی که کارتشان باطل شده رقم بزند.

پرونده‌های جدید در دست فرمانده جدید

در چند روز گذشته خبرهایی درباره یک تیم لیگ یکی با هشت بازیکن معاف از سربازی منتشر شد که هنوز از طرف سازمان وظیفه عمومی یا ستاد کل نیروهای مسلح واکنشی نسبت به آن صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد با حضور فرمانده جدید نیروی انتظامی و البته تغییرات در سازمان وظیفه عمومی، پرونده جدیدی در خصوص معافیت‌های جعلی بازیکنان و حتی برخی اقشار دیگر باز شود.

کارت‌هایی که می‌توانست باطل نشود!

همانطور که گفته شد سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد، با انتشار آخرین لیست بازیکنانی که کارت معافیت آنها باطل شد، پرونده موضوع جعل کارت معافیت توسط بازیکنان در نیم فصل بسته شد اما این واقعیت ندارد چرا که با وجود پذیرش تخلف از طرف برخی بازیکنان، تعداد زیادی از بازیکنان همچنان به باطل شدن معافیت خود معترض هستند و هرگز نپذیرفتند که در دریافت این کارت تخلفی انجام دادند. این بازیکنان خواهان اجرای عدالت هستند.

بازیکنانی مثل احمد حسن‌زاده، سروش رفیعی، شهاب کرمی و حتی بختیار رحمانی مصرانه معتقدند در دریافت کارت معافیت تخلفی انجام ندادند و کارت آنها کاملا قانونی صادر شده است. برخی از این بازیکنان به مراجعی مثل ستاد کل نیروهای مسلح، دیوان عدالت اداری و... مراجعه کردند و هنوز هم پیگیر هستند. تا جایی که شنیده می‌شود برخی از این بازیکنان قصد نامه نگاری به دفتر مقام معظم رهبری دارند و درخواست اجرای عدالت را دارند. هرچند باطل شدن کارت ها، حتما روی حساب و کتاب بوده است اما به نظر می‌رسد اصرار این بازیکنان هم بی دلیل نیست.

سرنوشت بازیکنان سرباز در دست قوه قضاییه

باید پذیرفت که پرونده بازیکنان متخلف هنوز باز است و باید به آنها رسیدگی شود. با قانون جدید جریمه مشمولان غایب، حالا این بحث پیش آمده که چه بازیکنانی می‌توانند از این قانون برای رهایی از خدمت سربازی استفاده کنند. در چند روز گذشته سردار کمالی اعلام کرد چهار بازیکن که کارت معافیت آنها باطل شده است مشمول این قانون می‌شوند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
به طور حتم همه افراد جامعه چه فقیر و چه ثروتمند در برابر قانون یکسان هستند اما دلیل اینکه این بازیکنان نمی‌توانند از این قانون استفاده کنند، این است که برخی از این بازیکنان مرتکب جرم شدند و قبل از هر کاری باید تکلیف آنها در قوه قضاییه مشخص شود، در واقع سرنوشت این بازیکنان در دست قوه قضاییه است و متاسفانه هنوز برخوردی با این بازیکنان و حتی عوامل دخیل دراین موضوع و فساد نشده است و اراده جدی برای صدور حکم برای آنها و احتمال بازداشت و زندانی کردن این افراد، وجود ندارد.
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    لعنت به میت کثیف رضاخان که این برده داری نامقدس (اجباری)را از خودش بیادگار گذاشته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس