کد خبر 397151
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جرم زمین‌خواری، جرایم مربوط به قانون کاربری اراضی و باغ‌ها را بازنگری خواهیم کرد و اصلاح ساختار صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره برنامه‌های کمیسیون متبوع خود برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ما در قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تکلیفی را برای دولت مشخص کردیم و این بود که ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب قانون، سند ملی محیط زیست و توسعه پایدار را ارائه کنند. این سند تا امروز جهت تصویب به مجلس ارائه نشده است که این مسئله را از دولت پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: البته 3 سند مطرح شده بود؛ یکی مربوط به سند توسعه کشاورزی کشور، یکی سند توسعه منابع آب و یکی هم سند ملی محیط زیست و توسعه پایدار بود که طبیعتاً ما به‌عنوان کمیسیون مجدداً این بحث را پیگیری خواهیم کرد تا دولت هرچه سریعتر این سند را ارائه بدهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه 4 قانون در نوبت تصویب صحن علنی مجلس است، اظهار داشت: یکی از آنها اصلاح قانون کاربری اراضی و باغ‌ها است که بر اساس مطالبی که رهبر معظم انقلاب در مورد جرم زمین‌خواری اشاره فرمودند، در جرایمی که در این قانون پیش‌بینی شده است بازنگری خواهیم کرد و اصلاح ساختار صورت خواهد گرفت.

رجایی با بیان اینکه قانون دیگر در رابطه با هوا و هوای پاک است که آماده ارائه به صحن علنی مجلس است، اظهار داشت: ما بر اساس سیاست‌های کشور حبس‌زدایی را پیگیری می‌کردیم ولی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه متجاوزان به محیط زیست باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند، در آن مباحث بازنگری خواهیم کرد.

وی در خاتمه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقدامات اجرایی کشور باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد، گفت: قانونی هم در رابطه با ارزیابی زیست‌محیطی وجود دارد؛ این لایحه و طرحی که در این رابطه است، مربوط به پیوست‌های زیست‌محیطی است که اگر لازم باشد بازنگری خواهیم کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    حتما حضرت اقا باید چیزی بفرمایند تا شماها به خودتون بیایید!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس