با گذشت 7 هفته از نیم فصل دوم لیگ برتر شاگردان قلعه نویی بر خلاف پرسپولیس درخشان، با عملکردی بسیار خوب بهترین تیم نیم فصل دوم تا اینجای کار لقب گرفته اند.

استقلال صدرنشین شد،پرسپولیس سیزدهم/ پیشرفته‌ترین تیم لیگ برتر +جدول
گروه ورزشی مشرق - چرخ لیگ برتر فوتبال فردا برای بیست و سومین مرتبه خواهد چرخید تا با انجام چهار دیدار هفته هشتم از دور برگشت رقابت‌ها آغاز گردد.

پنجشنبه نفت صدرنشین در استادیوم آزادی مهمان استقلال است که در نیم‌فصل دوم احیا شده، پرسپولیس در مسجدسلیمان به دیدار دیگر تیم نفتی لیگ می‌رود و تراکتورسازی سرمست از شکست دادن قرمزها در ایستگاه 21، به تهران می‌آید تا با راه‌آهن انتهای جدولی دیدار کند. گسترش فولاد نیز در تبریز میزبان تیم همنام خود فولاد اهواز است در شرایطی که هر دو تیم چند صباحی است سخت تشنه رسیدن به پیروزی هستند.

برنامه، نتایج کامل،جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر

فارغ از نتایجی که پنجشنبه رقم خواهد خورد می‌توان شرایط تیم‌های مدعی در جدول لیگ را از نگاهی دیگر مورد توجه قرار داد. اینکه مثلا در نیم‌فصل دوم کدام تیم‌ها موفق‌تر از سایرین عمل کرده‌اند. اینکه بدون درنظرگرفتن آنچه در نیم‌فصل نخست روی داد، کدام تیم‌ها شایسته‌تر بوده‌اند و کدام تیم‌ها رو به سقوط قدم می‌گذارند.

استقلال قهرمان نیم فصل دوم

به گزارش مشرق، استقلال میزبان نفت در دیدار بزرگ، پنجشنبه در نیم‌فصل دوم لیگ با ثبت 5 برد و 2 تساوی بهترین عملکرد را در میان تمام تیم‌های حاضر در مسابقات داشته است. تیم امیر قلعه‌نویی راه‌آهن، سپاهان، سایپا و نفت مسجدسلیمان را برد. ضمن اینکه 2 تساوی برابر استقلال صنعتی و گسترش به ثبت رساند. به این ترتیب در 7 هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم آبی‌ها با کسب 17 امتیاز عملکردی قابل قبول داشتند. قابل توجه اینکه استقلال در 7 بازی ابتدایی نیم‌فصل نخست هم 18 امتیاز گرفته بود تا آن روز هم (سیزدهم شهریورماه) صدرنشین لیگ 14 باشد.

استقلال صدرنشین شد،پرسپولیس سیزدهم/ پیشرفته‌ترین تیم لیگ برتر +جدول

به هر تقدیر استقلالی که در پایان نیم‌فصل نخست تا رده پنجم جدول نزول کرد فردا این امید را دارد بلکه با شکست دادن نفت، دو مرتبه طعم صدرنشینی مقتدرانه را بچشد.

ذوب‌آهن، پیشرفته‌ترین تیم لیگ برتر

ذوب‌آهن را باید متحول شده‌ترین تیم نیم‌فصل دوم دانست. تیم یحیی گل‌محمدی هفته هفتم لیگ با کسب تنها 4 امتیاز چهاردهم بود. البته سرمربی اسبق پرسپولیس خیلی زود بر اوضاع مسلط شد. ذوب‌آهن در پایان نیم‌فصل خود را تا رده نهم جدول بالا کشید آن هم در شرایطی که در برخی پست‌ها نیاز مبرم به جذب بازیکن داشت. یحیی و ذوب در 7 هفته نخست نیم‌فصل دوم همان تیمی شدند که انتظار می‌رفت.

ذوبی‌ها طی 7 بازی ابتدایی خود در بخش دوم لیگ چهاردهم فقط یک مرتبه رنگ باخت را (هفته 17 برابر تراکتورسازی) دیدند و در نهایت با کسب 5 پیروزی و یک تساوی 16 امتیاز کسب کردند تا به پله ششم جدول صعود کنند. ذوب‌آهن در جدول مجزای 7 هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم پس از استقلال 17 امتیازی روی پله دوم ایستاده است.

استقلال صدرنشین شد،پرسپولیس سیزدهم/ پیشرفته‌ترین تیم لیگ برتر +جدول

ملوان احیا شده برتر از نفت، فولاد و تراکتور

ملوان سومین تیم برتر نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ماست. تیمی که در هفت هفته ابتدایی مسابقات 7 امتیاز گرفته بود، در 7 بازی نخست نیم‌فصل دوم به لطف حضور فیروز کریمی متحول شد تا 15 امتیاز بگیرد و عملکردی بهتر از نفت، فولاد، تراکتورسازی و سپاهان داشته باشد.

ملوان با فیروز کریمی در چهار دیدار پی‌درپی پرسپولیس، راه‌آهن، استقلال صنعتی و سپاهان را شکست داد تا هیج جای شک و تردیدی در احیا شدنش باقی نماند.

امتیاز پرسپولیسِ درخشان نصف تیم دایی

پرسپولیس تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا دو نتیجه خوب مقابل لخویا و بنیادکار گرفته، در لیگ برتر ما آسمانی ابری دارد.

قرمزها با علی دایی در 7 هفته ابتدایی لیگ 2 پیروزی مقابل ذوب‌آهن و صبا به دست آوردند. آنها 2 تساوی هم برابر نفت و پدیده به ثبت رساندند تا جمع امتیازات‌شان به عدد 8 برسد.

دقیقا به دست آمدن این نتایج بود که سبب شد علی دایی جایگاهش روی نیمکت پرسپولیس را از دست بدهد و حالا در 7 هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم حمید درخشان با پرسپولیس 4 امتیاز گرفته است.

پرسپولیسی که دست به خرید دو بازیکن برزیلی (گابریل و تادو) زد و نفراتی مثل بابک حاتمی، علی علیپور، مهدی جعفرپور و رضا خالقی‌فر را به ترکیب خود افزود باید روندی رو به رشد پیدا می‌کرد. با این حال ارتش سرخ درخشان در چهار بازی ابتدایی نیم‌فصل به نفت (2بریک)، فولاد (2 بر یک)، ذوب‌آهن (یک بر صفر) و ملوان (یک بر صفر) باخت.

قرمزها تنها پیروزی خود در نیم‌فصل را برابر پدیده (هفته 20) به دست آوردند و پس از آن مجددا پای دیوار صبا (صفر-صفر) و تراکتور (یک بر صفر) ایستادند تا در میان 16 تیم لیگ یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را به ثبت برسانند.

پرسپولیس و حمید درخشان در جدول مجزای نیم‌فصل دوم لیگ به لطف تفاضل گل بهتر (4-) بالاتر از گسترش و استقلال صنعتی روی پله سیزدهم ایستاده است.

جدول رده‌بندی 7 هفته اول نیم‌فصل دوم لیگ 14

رتبه در 7 هفته اول نیم‌فصل دوم

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه در پایان هفته هفتم

رتبه در پایان نیم‌فصل

رتبه فعلی در جدول

1

استقلال

7

5

2

-

10

5

5+

17

اول

پنجم

سوم

2

ذوب‌آهن

7

5

1

1

15

6

9+

16

چهارم

نهم

ششم

3

ملوان

7

4

3

-

11

4

7+

15

یازدهم

شانزدهم

یازدهم

4

نفت

7

4

3

-

11

6

5+

15

هفتم

دوم

اول

5

فولاد

7

4

1

2

11

7

4+

13

پنجم

چهارم

پنجم

6

تراکتورسازی

7

4

1

2

11

10

1+

13

دوم

اول

دوم

7

سپاهان

7

3

2

2

10

8

2+

11

چهارم

سوم

چهارم

8

سایپا

7

3

1

3

10

12

2-

10

ششم

هشتم

هفتم

9

پدیده

7

1

4

2

7

7

-

7

سوم

دهم

دهم

10

صبا

7

1

3

3

5

5

-

6

هشتم

ششم

هشتم

11

نفت مسجدسلیمان

7

1

3

3

3

5

2-

6

شانزدهم

پانزدهم

پانزدهم

12

پیکان

7

-

5

2

4

6

2-

5

سیزدهم

یازدهم

دوازدهم

13

پرسپولیس

7

1

1

5

3

7

4-

4

نهم

هفتم

نهم

14

گسترش

7

-

4

3

7

12

5-

4

دوازدهم

چهاردهم

چهاردهم

15

استقلال صنعتی

7

-

4

3

10

16

6-

4

پانزدهم

دوازدهم

سیزدهم

16

راه‌آهن

7

1

-

6

1

11

10-

3

دهم

سیزدهم

شانزدهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سینا ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    خدا رحم کنه به پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس