کد خبر 397104
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

مربی تیم ملی فرنگی با بیان این که هدف از حضور در تورنمنت مجارستان کسب تجربه برای کشتی گیران جوان بود، گفت: مخالف حضور کریم فر به عنوان یک کشتی گیر با تجربه در این رقابت‌ها بودم.

به گزارش مشرق، ناصر نوربخش درباره عملکرد تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در تورنمنت زومباتلی مجارستان، اظهار کرد: پنج نفر کشتی‌گیر به این مسابقات بردیم که خو‌شبختا‌نه در چهار وزن اول به دو مدال برنز و دو عنوان پنجمی دست یافتیم که فکر می‌کنم با توجه به جوان بودن آنها نتیجه‌ بدی به دست نیاوردیم. تنها در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم فر با این که نفر با تجربه ما محسوب می‌شد نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مربی تیم ملی فرنگی افزود: بیشتر کشورها با چهار یا پنج کشتی‌گیر در هر وزن به این رقابت‌ها آمده بودند. در مجموع 32 تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند و از میان کشورهای صاحب کشتی، روسیه، ترکیه و آذربایجان غایب این رقابت‌ها بودند.

وی همچنین گفت: ما با تیم کامل به این رقابت‌ها نرفتیم و هدف ما کسب تجربه بود. در چهار وزن اول کشتی‌گیران جوانی را به این رقابت‌ها بردیم. گرایی و زینتی رفاه برای اولین بار بود که به مسابقات برون مرزی اعزام می شدند و نمی‌شد از آنها توقع زیادی داشت.

نوربخش سطح کیفی رقابت‌ها را بالا ارزیابی کرد و افزود: خیلی از قهرمانان جهان و المپیک در این رقابت‌ها حاضر بودند. به نظر من تیم ما نسبت به نفراتش نتیجه‌ خوبی کسب کرد. ای کاش شرایط مالی فدراسیون بهتر بود تا به جای پنج کشتی‌گیر با تیم کامل به مجارستان می‌رفتیم و یا این که در برخی از اوزان دو، سه‌ کشتی‌گیر مانند کشورهای دیگر به این تورنمنت اعزام می‌کردیم تا ضمن نتیجه‌ بهتر به کسب تجربه نفرات دیگر نیز کمک شود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره علت اعزام مجتبی کریم فر که از با تجربه‌های تیم ملی فرنگی ایران محسوب می‌شود، گفت: خودم هم همین نظر را داشتم و موافق اعزام کریم فر به این تورنمنت نبودم، اما نمی‌دانم چرا این تصمیم گرفته شد. البته شاید از آنجا که در وزن 85 کیلوگرم به جز او نفر خاصی نداریم که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ کنیم در نهایت کریم فر را انتخاب کردیم. ضمن این که در انتخابی تیم ملی اخلاقی در 80 کیلوگرم مجوز گرفت و عابدین زاده نیز در وزن 98 کیلوگرم موفق شد و از آنجا که کریم فر در وزن 85 کیلوگرم عنوان اولی را از آن خود کرد و به تیم ملی راه یافت، نفر اول این وزن محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که اعزام هر چه بیشتر به تورنمنت‌های خارجی باعث موفقیت کشتی‌گیران خواهد شد، گفت: اعزام به تورنمنت‌های مختلف با توجه به شرایط مالی فدراسیون کشتی کار بسیار سختی است. کما این که از سال گذشته تاکنون فرنگی کاران به هیچ تورنمنتی اعزام نشده‌اند.

نوربخش تصریح کرد: کشورهای دیگر به شدت در حال کار هستند و پیشرفت‌های خوبی در کشتی فرنگی داشتند. در حال حاضر با توجه به تغییر قوانین، کشتی‌گیران ما از لحاظ فنی در وضعیت خوبی به سر نمی برند و نیاز است که کار مضاعف و ویژه‌ای روی مسائل فنی کشتی‌گیران ایرانی صورت گیرد و این خلاء پر شود که این موضوع بیشتر به انستیتو کشتی و شیوه آموزش مربیان در سراسر کشور مخصوصا مربیان سازنده بر می‌گردد. با برگزاری یک هفته‌ کلاس نمی‌توان انتظار داشت که مربیان تمام بار فنی و علمی کشتی‌گیران را پوشش دهند. البته از سوی دیگر باید به مربیان هم به خوبی رسیدگی شود تا آنها با تمرکز کافی به مربیگری بپردازند و برای آن وقت بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از سومی در جام جهانی عده‌ای معتقدند کشتی فرنگی ایران رو به عقب حرکت کرده است، خاطر نشان کرد: کشتی فرنگی ما در طول چند سال گذشته بر روی چهار پنج کشتی‌گیر شاخص تکیه داشته است. این کشتی‌گیران 10 - 15 سال با حضور در میادین زیاد تجربه کسب کرده‌اند و اگر این‌ها در هر تیمی حضور داشتند نتیجه‌ خوبی حاصل می‌شد. متاسفانه در طول چند سال گذشته پشتوانه سازی خوبی در فرنگی صورت نگرفته است. البته اگر روال قبلی ادامه پیدا می‌کرد ما حدود 10 - 12 سال آینده تیم‌مان هیچ حرفی برای گفتن نداشت، اما در دوره جدید توجه خاصی به پشتوانه سازی می‌شود. اگر نتایج خوب می‌خواهیم باید پشتوانه سازی کنیم، چرا که این کشتی‌گیران دیگر سن قهرمانی‌شان گذشته و انگیزه چندانی ندارند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس