کد خبر 396915
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

ایران روز سه شنبه با هشدار درمورد تجزیه یا جنگ داخلی احتمالی در یمن ، از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور به علت ترک صنعا پایتخت یمن و فرار به شهر عدن در جنوب این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایران روز سه شنبه با هشدار درمورد تجزیه یا جنگ داخلی احتمالی در یمن ، از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور به علت ترک صنعا پایتخت یمن و فرار به شهر عدن در جنوب این کشور انتقاد کرد.

این اظهارات حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران پس از آن مطرح شد که پادشاهی های خلیج فارس با درخواست هادی برای میزبانی ریاض پایتخت عربستان سعودی به منظور برگزاری مذاکرات حل بحران سیاسی در یمن موافقت کردند.

امیر عبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) گفت صنعا پایتخت رسمی و تاریخی یمن است و آنهایی که در یمن هستند و از تجزیه یا جنگ داخلی در این کشور حمایت می کنند مسئول پیامدهای آن خواهند بود.

وی تصریح کرد بهتر بود رئیس جمهوری مستعفی یمن در صنعا می ماند ، به استعفای خود عمل می کرد و این کشور را به سمت بحران سوق نمی داد.
ایران که یک قدرت شیعه منطقه ای به شمار می رود متهم به دست داشتن در به قدرت رسیدن جنبش انصارالله در صنعا است. اما تهران اتهامات مطرح شده را در مورد مداخله ایران در مسائل داخلی یمن رد می کند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد ایران از وحدت ، استقلال و گفتگوی ملی در این کشور حمایت می کند.
هادی پس از ناکامی در دستیابی به توافق با جنبش انصارالله ، از کشورهای خلیج فارس خواست میزبانی مذاکرات برای حل بحران در یمن را به عهده بگیرند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس