کد خبر 396833
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای فنلاندی خود با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که این مذاکرات در مسیر صحیحی در جریان است.

روانچی: مذاکرات در مسیر صحیحی در جریان است
به گزارش مشرق، مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با پتر استنلوند، معاون وزارت امور خارجه فنلاند و به منظور انجام رایزنی‌های سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات تخت‌روانچی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی‌های سیاسی ایران و فنلاند، از آغاز فصلی جدید در روابط دو کشور ابراز خرسندی نمود.

وی در این دیدار گفت که بین ایران و فنلاند ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و مناسب است که این ظرفیت‌ها در جهت تحقق همکاری‌ها به‌ویژه در زمینه‌های محیط زیست، کشاورزی، بهداشت و درمان، فناوری‌های نوین، انرژی‌های تجدید پذیر، گردشگری و مناسبات فرهنگی مورد استفاده بهینه قرار گیرند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه بـا اشاره بـه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5  و تبیین آخرین تحولات در این خصوص، اعلام کرد: مذاکرات هسته‌ای در مسیر صحیحی در جریان است و امیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات و اتخاذ تصمیمات سخت و ضروری، زمینه حصول توافق نهائی را فراهم آورد.

وی درخصوص مسائل منطقه‌ای نیز اظهار داشت: تروریسم و افراطی‌گرایی تهدیدی جدی برای همه است و مباره با آن مستلزم تلاش مشترک و مشارکت همه کشورها است.

پتر استنلوند، معاون وزارت امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشور متبوعش به ایران و شروع فصل جدیدی در روابط ایران و فنلاند، اظهار داشت: فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته‌ای به‌وجود آمده است و فنلاند بسیار امیدوار است که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خوبی برسد.

وی همچنین تمایل طرف فنلاندی را برای تبادل هیأت‌های پارلمانی و نیز افزایش همکاری‌های فرهنگی اعلام داشت.

معاون وزارت امور خارجه فنلاند با تأکید بر حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای، نسبت به تداوم رایزنی‌ها با کشورمان ابراز علاقه نمود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس