کد خبر 396758
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

رسانه‌های محلی چین از بازداشت یک شهروند این کشور به اتهام فروش 500 تصویر از یک ناو هواپیمابر خبر داده و اعلام کردند، این جدیدترین مورد از سوءاستفاده از یک کاربر اینترنتی توسط آژانس‌های اطلاعاتی خارجی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، این مرد که تنها با نام خانوادگی ژانگ شناخته شده پس از برقراری ارتباط آنلاین با شخصی که ادعا می‌کند سردبیر مجله‌ای است، این تصاویر را از ناو هواپیمابر دوران شوروی لیائو نینگ گرفته است.

ژانگ یکی از دو فردی است که سال گذشته میلادی توسط پلیس در دالیان دستگیر شد. این مرد از آوریل تا اوت 2014 این تصاویر را گرفته است.

در گزارشی که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: ژانگ تهدیدی شدید را برای امنیت نظامی کشور به وجود آورده است.

فرد دیگری که در ازای دریافت مبلغ 14 هزار و 400 دلار تصاویری از تجهیزات نظامی چین گرفته نیز دستگیر شده است. این فرد با نام خانوادگی هان پس از ارسال روزمه خود برای یک خبرنگار با هدف یافتن شغل، این مبلغ را دریافت و تصاویر را به صورت آنلاین پست کرده است.

تلویزیون دالیان چین همچنین گزارش داد: این به اصطلاح خبرنگار در واقع جاسوس خارجی است که توسط آژانس‌های اطلاعاتی به خدمت گرفته شده است.

دولت چین رویکردی سخت‌گیرانه درباره امنیت ملی خود دارد و رسانه دولتی این کشور پیشتر گزارش داده بودند که کاربران اینترنتی در این کشور بارها همزمان برای یافتن شغل و دوست‌یابی آنلاین مورد سوءاستفاده جاسوس‌های خارجی قرار گرفته‌اند.

در مه سال گذشته میلادی نیز صاحب یک رستوران کوچک در استان جنوبی چین به اتهام افشای اسرار نظامی شامل اسناد و تصاویر تجهیزات ارتش به 10 سال حبس محکوم شد. وی این اسناد را به آژانس اطلاعاتی خارجی داده بود. برای جلوگیری و متوقف کردن این روند، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین نگرانی امنیتی را در بالاترین سطح توجه قرار داده و نوامبر 2014 نیز رسانه‌های این کشور گزارش دادند که پکن یک قانون جدید مقابله با جاسوسی را با تمرکز بر تجمیع بیشتر امنیت ملی تصویب کرده است.

در سال 2013 نیز چین کمیسیون امنیت ملی را که موازی با شورای امنیت ملی آمریکاست، تشکیل داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس