فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) از توان شناسایی هواپیماهای جاسوسی از فواصل دور از مرز و رصد هرگونه رفت و آمد هوایی در هر نقطه از کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه یادواره شهدای ارتش اظهار داشت: در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) در دو بستر تحقیق و تعامل با نخبگان و صاحب‌نظران فعالیت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در دو بخش نظری و صنعتی، دانشجویان و صاحب‌نظران در این بخش را حمایت می‌کنیم و کسانی که در بخش تحقیقات صنعتی و نظری با موضوعات دفاعی دارای مقاله هستند، حمایت می‌شوند و این همکاری‌ها در نوع خدمت سربازی هم تأثیر دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در قرارگاه پدافند هوایی، وظیفه حراست از حریم هوایی کشورمان را بر عهده داریم، اضافه کرد: همیشه و در تمام طول شبانه‌روز حریم هوایی ایران را رصد می‌کنیم و مأموریت ما علاوه بر تأمین امنیت آسمان، برقراری سلامت پروازهاست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) با اشاره به اینکه دفاع از جزایر و سکوهای نفتی در دستور کار قرارگاه قرار دارد، گفت: اگر دستاوردهایی که در طول 36 سال به دست آورده‌ایم را حراست نکنیم از بین خواهد رفت.

اسماعیلی با بیان اینکه در این قرارگاه تعامل زیادی با دانشگاه مخصوصاً نخبگان داریم، اظهار داشت: امروز به لطف همین نخبگان به صنعتی از سیستم راداری رسیده‌ایم که این سیستم قابلیت شناسایی هر نوع هواپیمایی را دارد و هواپیمای کاملاً جاسوسی U2 آمریکا را در این سیستم پیشرفته شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه هواپیماهای جاسوسی را از فواصل دور از مرز شناسایی کرده و به آن اخطار می‌دهیم، گفت: انهدام متجاوزان هم از دیگر اقدامات قرارگاه بوده است که در این زمینه انهدام هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام «هرمس» برگ زرینی از افتخارات پدافند هوایی بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) گفت: نشاندن هواپیمای آمریکایی RQ170 آمریکا سالم بر روی زمین از دیگر اقدامت صورت گرفته بوده است و تا زمانی که نفس داریم، از تمامیت ارضی کشورمان دفاع خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: هرگونه رفت و آمد هوایی را در هر نقطه از کشور رصد خواهیم کرد و اجازه شیطنت را به هیچ عنوان نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: به زمین نشاندن هواپیمای ریگی که اکنون در آستانه سالگرد آن قرار داریم، از اقدامات صورت گرفته دیگر بود؛ این هواپیما که با نقشه از قبل تعیین شده هم‌زمان با چند پرواز همراه بود تا رد گم کند، توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به زمین نشانده شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) گفت: بعد از اتفاقاتی که در اوکراین و عراق افتاد، تعداد پروازهای ایران از روزی 400 به یک هزار و 200 پرواز افزایش یافت و ایکائو که مرکزیت آن در کانادا قرار دارد، عنوان کرد که آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است.

اسماعیلی اضافه کرد: دشمن از اقتدار ایران هراس دارد و جرئت رویارویی با ایران را ندارد؛ چراکه مردم ما امتحان خود را پس داده‌اند و در انقلاب و جنگ و انواع فتنه‌ها شهدای عزیز ما دستور امامشان را اجرا کردند و تعلل نکردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    آقای اسماعیلی جدیداً خیلی رسانه ای شدید و این خوب نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس