کد خبر 396482
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

یک نشریه آمریکایی تعطیلات کنگره آمریکا پس از ضرب الاجل ۲۴ مارس را وقت اضافی ارزشمند برای ادامه مذاکرات هسته‌ای دانست.

به گزارش مشرق، نشریه پولیتیکو نوشت مذاکره کننده‌گان هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در تلاشند تا به چارچوب یک توافق تا  24 مارس(4 فروردین)  برسند، قبل از آنکه کنگره آمریکا بتواند گفتگوها را برهم زند. 

با این حال گفتگوهای هسته‌ای می‌تواند چند هفته بیشتر از این تاریخ ادامه یابد. گروهی از سناتورهای دموکرات اعلام کرده اند که از لایحه تحریم های جدید علیه ایران را در صورتی که تا 24 مارس کلیات یک توافق کسب نشود حمایت می کنند. مقامات ایرانی نیز تهدید کرده اند که در صورت تصویب تحریم های جدید از  مذاکرات خارج خواهند شد.

سناتورها گفته اند که مقامات کاخ سفید قول داده اند به چارچوب سیاسی یک توافق دست پیدا کنند.

نگاهی به تقویم نشان می‌دهد در 24 مارس توافقی در کار باشد یا نه، کنگره برای واکنش سریع با مشکل مواجه است. تعطیلات دو هفته‌ای مجلس سنا 3 روز بعد آغاز می شود و شروع به کار دوباره در 13 آوریل است.

هرچند رهبران جمهوریخواه می توانند به سرعت لایحه تحریم ها را به صحن مجلس بیاورند اما احتمالا دموکرات ها تعلل می‌کنند و از آنجا که جمهوریخواهان نیازمند جمع آوری 60 رای هستند، این روند طی چند روز باقی مانده ممکن نیست.

حاصل امر می‌تواند سه هفته وقت اضافی ارزشمند برای آمریکا و دیگر شرکای خود در مذاکرات با ایران باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام هم وطن ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    به نظر میاد که دولت درصدد این هست که مذاکرات به سال بعد کشیده بشه تا در صورت رسیدن به توافق به هر شکلی از آن بهره برداری انتخاباتی بنماید. وقتی گفته های آقای اشرفی اصفهانی و بقیه هم فکران آقای روحانی رو کنار هم قرار بدی این احتمال به واقغیت نزدیک تر میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس