کد خبر 396266
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

سرمربی تیم والیبال ایران با اشاره به این که کادر فنی تیم ملی تغییر نمی کند، گفت: استعدادهای زیادی پشت در تیم ملی مانده اند.

به گزارش مشرق، اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در سال 2014 موفق به کسب افتخارات زیادی شد. او که نخستین سال هدایت خود را با تیم ملی یک کشور پشت سر می گذاشت موفق شد تا با بهره گیری از ترکیب بازیکنانی که ولاسکو برگزیده بود، به عنوان های چهارمی لیگ جهانی و ششمی قهرمانی جهان دست یابد. همچنین برای نخستین بار در تاریخ والیبال، ایران را به نشان طلای بازی های آسیایی رساند. با این حال عملکرد کواچ در نخستین سال حضورش در ایران همواره زیر سایه ولاسکو قرار داشت. بسیاری از چیدمان مهره های او در زمین و یا عملکرد کادرفنی و دستیارانش، همچنین تدارک اردوهای آمادگی خرده می گرفتند.

کواچ در این گفت و گو درباره وضعیت والیبال ایران، دیدگاهش و انتقادهای مطرح شده سخن می گوید.

* برنامه های تدارکاتی و اردو در کشورهای فنلاند و صربستان برای آمادگی تیم ملی پیش از شروع در لیگ جهانی کافی است؟

این موضوع را فراموش نکنیم که ما بسیار زودتر از موعد فعلی برنامه ریزی می کردیم. در زمانی که تصمیم گرفتیم برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم ابتدا قصد داشتیم به ایتالیا سفر کنیم اما اوضاع فدراسیون والیبال این کشور چندان روشن نبود. صربستان هم وضعیت مشخصی نداشت. ما مجبور بودیم به اردوی فنلاند و جمهوری چک روی آوریم.

* با توجه به تراکم برنامه های تیم ملی، بازی در کشورهای مختلف و سفرهای طولانی مدت را چگونه مدیریت می کنید؟


ما در بازی های خانگی مشکلی نداریم. اگر خوش شانس باشیم در سه هفته پایانی لیگ جهانی در تهران مسابقه می دهیم. من فکر نمی کنم هیچ یک از بازیکنان ایرانی در برابر 15 هزار نفر تماشاگر ایرانی در لیگ جهانی و مسابقات آسیایی تسلیم شوند. اما ما واقعا در گروه دشواری در لیگ جهانی قرار داریم ایالات متحد آمریکا یکی از قدرت های برتر در لیگ جهانی و مسابقات جهانی همگروه ماست. البته فدراسیون ایران با تمام قدرت تلاش کرد تا جایگاه مناسبی برای والیبال ایران به دست آورد. باید همین مسیر را ادامه دهیم. برای تثبیت جایگاه باید با این قهرمان ها بجنگیم. برای هیچ تیمی این رقابت آسان نیست.

* خود شما چقدر به موفقیت تیم ملی والیبال ایران خوش بین هستید؟


باید بگویم کاری که انجام می دهم با تمام قلب و وجودم است. وقتی با این موج احساسات با مردم رو به رو می شوم واقعا سخت است که تمام وجودم را برای چند برابر شدن شادی مردم ایران نگذارم. فقط می توانم بگویم که تمام قلب و وجودم را مصرف می کنم تا نتیجه خوبی بگیریم اما برای رسیدن به موفقیت اندکی نیاز به شانس هم داریم. مطمئن باشید که همه می جنگیم تا به نتیجه دلخواه مردم ایران برسیم.

* نظر شما در باره رقابت های لیگ برتر ایران چیست؟


همه بازیکنان از آمادگی مطلوبی برخوردار بودند. بازی کیفیت بسیار بالایی داشت. من از تماشای این بازی لذت بردم. کلا بازی های زیادی از لیگ ایران دیدم. مطمئن باشید از نیروهای مستعدی که در لیگ ایران دیدم برای پیوستن به تیم ملی دعوت می کنم. این طبیعی است که بازیکنانی که در سال گذشته در تیم ملی ایران بودند را در اولویت قرار دهم. برای بازی آمریکا اولویت را به بازیکنان قبلی می دهیم. ما در لیگ جهانی بازی می کنیم. سخت بودن طبیعی است. حریفان بسیار قدرتمندی داریم. ما باید با تیم هایی بازی کنیم که سال ها در والیبال جهان از اسم و اعتبار زیادی برخوردار بودند. آنها هم تیم ایران را دست کم نمی گیرند و برای مبارزه به میدان می آیند.

* آیا شاهد حضور چهره های جدید در تیم ملی خواهیم بود؟

قطعا بازیکنان بسیار خوبی در لیگ ایران حضور دارند که می توانند برای تیم ملی ایران مفید باشند. از نحوه بازی ملی پوشان ایران هم در لیگ برتر بسیار رضایت دارم. مطمئن هستم که بازیکنان بسیار خوبی در لیگ هستند که پشت در تیم ملی ماندند. ایران کشوری بسیار بزرگ و سرشار از استعدادهای ناب است که از گوشه و کنار ایران کاملا به چشم می آیند.

* آیا افراد جدیدی به کادر فنی تیم ملی ملحق می شوند؟

با رئیس فدراسیون درباره دستیارانم صحبت کردم. ما با همین دستیاران فعلی ام ادامه می دهم. الان هر کسی دوست دارد که بیاید و به کادر فنی تیم ملی ورود کند. فکر نمی کنم در دوره مربیگری ولاسکو چنین علاقه مندی وجود داشت.

* چرا این قدر زود و قبل از تماشای بازی فینال به کشورتان برمی گردید؟

شما می دانید که تعداد بازی های زیادی دیدم. برای برنامه ریزی و استراحت باید به کشور برگردم. نیازی نیست برای تماشای بازی فینال در تهران بمانم. بازی فینال تنها یک مسابقه است. یک مسابقه خیلی مهم نیست. من تعطیلات بسیار شلوغی خواهم داشت و باید پی گیر کارهایم باشم. ایرانی ها عید بسیار بزرگ و باشکوهی دارند و همه در این ایام به تعطیات و سفر می روند. همیشه آغاز سال نو می تواند تغییرات بسیار خوبی ایجاد کند. من هم در این ایام به کشورم می روم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس