کد خبر 396054
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

در پی شکست‌های مکرر گروهک تروریستی داعش در عراق، سرکرده اصلی این گروهک دستور انتقال هزاران نفر از عناصر خود از سوریه به عراق را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، پس از آغاز عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین عراق از داعش، «گزارش‌های اطلاعاتی عراق نشان می‌دهد که گروهک تروریستی داعش 7 هزار از نفر از عناصر خود را از سوریه خارج کرده و به عراق گسیل کرده است».

وبگاه خبری «اخبار العراق» گزارش داد، وزارت دفاع عراق که فعلا با تروریست‌های داعش درگیر است با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که جنگ‌های داعش در «تکریت» و «الانبار» و غرب بغداد از یک سو و جنگ در محور شمال با کردها از سوی دیگر، «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی داعش را واداشت تا هزاران نفر از عناصر خود را از سوریه به عراق بکشاند.

این گزارش‌ها تأکید می‌کند که بیش از 7 هزار تروریست وابسته به گروهک تکفیری داعش هفته گذشته از طریق صحرای «نینوا» و بیابان «الانبار» به عراق منتقل شدند. این درحالی است که بیشتر تروریست‌های داعش از تبعه‌های عربی، آفریقایی و آسیایی هستند.  

به گزارش این وبگاه خبری، این مسئله از فشار سنگینی حکایت دارد که نیروهای داعش در عراق آن را متحمل می‌شوند و این در حالی است که فرماندهان عراق نقشه‌هایی برای حمله به شهرهایی از جمله تکریت آماده کرده‌اند.

 یک مسئول در وزارت دفاع عراق نیز تأکید کرد که با همکاری با اتاق هماهنگی مشترک وابسته نیروهای ائتلاف یک گزارش اطلاعاتی آماده شده است که نشان می‌دهد شمار تروریست‌های داعش از ژوئن گذشته برای نخستین بار افزایش یافته؛ به گونه‌ای که شمار آنها از تروریست‌های حاضر در سوریه بیشتر است.

یک افسر عراق نیز تأکید کرد که این گزارش از انتقال بیش از هفت هزار تروریست‌داعش از شهرهای «الرقه»، «دیرالزور»، «بوکمال» و سایر مناطق به عراق حکایت دارد و این مسئله مستقیما با دستور خود «البغدادی» صورت گرفت تا در شهرهای عراق از نیروهای خود حمایت کند.

طبق این گزارش، هدف البغدادی، حمایت از عناصر داعش در شهرهایی مانند «تکریت»، «فلوجه»، «الکرمه»، «البغدادی»، «کبیس» در استان الانبار و کمربند امنیتی غرب بغداد یعنی «ابوغریب»، «عقرقوف» و «الرضوانیه» است. علاوه بر این، این درگیری‌ها در محورهای «مخمور» و «سنجار» با نیروهای پیشمرگه کُرد نیز صورت می‌گیرد.

این افسر که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد «تروریست‌های وابسته به داعش به صورت تدریجی و در قالب دسته‌های بزرگ منتقل شدند. همچنین شمار دیگری نیز با خودروهای مختلف منتقل و موفق شدند که به عراق برسند».

به گفته این افسر یکی از گروه‌های وابسته به تکفیری‌های داعش موفق شد با پوشیدن لباس‌های نظامی یک ایست بازرسی وابسته به دولت را فریب دهد و وارد شهرهای عراق شود.

«اسماعیل القیسی» تحلیلگر سیاسی عراق در همین راستا اظهار داشت که «هجوم تروریست‌ها و تحکیم خطوط داعش در عراق به این معناست که جبهه سوریه در مقایسه با عراق، مأموریت دوم آنهاست».

وی با بیان این مطلب افزود: «با توجه به تحولات کنونی و ورود ایران به خط مقدم درگیری، احتمالا جنگ پایانی در عراق صورت خواهد گرفت نه سوریه».

با توجه به حضور تروریست‌های مخالف داعش، دیگر برای عناصر این گروهک بسیار دشوار است که به آسانی به مواضع خود در سوریه بازگردند. البته این مسئله در عراق برعکس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسم ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    فرصت خوبی برای ارتش سوریه است تا ضربه سنگینی به داعش وارد کند.
  • تبن ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    دولت سوریه یاد بگیره اونم داعشی درست کنه بفرسته ترکیه این هم کار داره یه حالی بده به ترکهاتا بفهمند کلوخ انداز پاداش سنگ است
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سوریه تروریست نیست
  • مادر ایراانی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    خدایا تو خودت وعده ی یاری به حزب الله را دادی پس یاری کن مارا علیه این جانیان و اربابانشان. آمین یا رب العالمین
  • ناشناس ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    بهترین و سریعترین روش خلاص شدن ازدست این حیوانات سلاح شیمیاییه و فکر نکنم توی دنیا کسی پیدا بشه که مخالف استفاده دقیق سلاح شیمیای بر ضد این جونورها باشه! در واقع هیچ دولتی جرات مخالفت نداره
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      ولی این کار تروریستیه
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    اونوقت اين هفت هزار نفر رو يك هواپيما نبود كه بمباران كنه ؟!!!
  • افشین تهران ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    مگه کاروانسراست که همین جوری راه بیفتن بیان؟پس جنگنده و بالگرد برای چی میخرید؟بزنید این ستونهای اماده طبخ را برای سگهای بیابان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس