کد خبر 395963
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحات لایحه شوراهای حل اختلاف و تصویب آن توسط کمیسیون قضایی گفت: براساس این اصلاحات مقرر شد شورای حل اختلاف به دعاوی منقول، مهریه، نفقه و جهیزیه ورود کند و به دعاوی غیرمنقول ورود نکند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا طباطبایی، با اشاره به اصلاحات لایحه شوراهای حل اختلاف توسط کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای حل اختلاف لایحه جدیدی را از سوی دولت تقدیم مجلس کرد که کمیسیون قضایی نیز طی چند روز آن را بررسی کرد.

وی افزود: در خصوص صلاحیت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به دعاوی تغییراتی حاصل شد که در نتیجه شوراهای حل اختلاف نمی‌توانند به دعاوی اموال غیرمنقول ورود کنند و این وظیفه به دادگستری‌ها سپرده شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اصلاحات شورای حل اختلاف می‌تواند در دعاوی منقول، نفقه،‌ مهریه و جهیزیه تا سطح 20 میلیون تومان ورود کند.

وی اظهار داشت: همچنین قرار شد قوه‌قضائیه با همکاری دولت از محل درآمدهایی که از محل این قانون ایجاد می‌شود مانند هزینه‌های دادرسی و رسیدگی که صد در صدش از خزانه به شوراها به عنوان پاداش برمی‌گردد هزینه‌های پرسنل شورا داده شود.

طباطبایی در خاتمه بیان کرد: این اصلاحات اشکال نبود و چون اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف به اتمام رسیده بود بنا شد در این قانون اصلاحاتی انجام بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس