کد خبر 395851
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران در عراق منافعی را دنبال نمی‌کند ما امنیت و عزت عراق را امنیت و عزت خود می‌دانیم و عراق حاشیه امن ایران است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهدید و خطری متوجه ایران نیست،‌گفت: امروز ایران از نظر قدرت نظامی سیاسی و نفوذ سیاسی  وژئوپلتیکی جایگاه برجسته‌ای در منطقه دارد و جهان روی ایران با این ملت مسلمان و پشتوانه امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای حساب باز کرده است.

وی افزود: هیچ مسئله‌ای در منطقه قابل حل نیست مگر اینکه انگشت ایران بر آن وارد شود ما تهدیدی را متوجه ایران نمی‌بینیم بلکه دشمن وقتی احساس ترس می‌کند تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه اسرائیل و صهیونیست‌های اشغالگر حرف می‌زنند زیرا می‌دانند بنیانشان بر باد است و نه تنها مورد نفرت همه مسلمانان هستند و در منطقه از همه سو نگرانند بلکه حمایت‌های جهانی در بین مردم جهان را نیز از دست داده‌اند. لذا معلوم است که جیغ بکشند.

وی تاکید کرد:‌خوراک آمریکایی‌ها نفت است و نظام آنها ابرسرمایه‌داری. آنها اطمینان از وجود آن را می‌خواهند در حالی که خدا دریاچه عظیم نفت را زیر پای این منطقه گذاشته و در این منطقه هم پرچم ایران به اقتدار فرزندان خمینی افراشته شده است.

فیروزآبادی گفت: آمریکایی‌ها گاهی زیر میز جیغ می‌کشند و گاهی روی میز فریاد می‌کشند آنها نگران حفظ سرمایه‌های خود هستند در حالی که پایه‌های سرمایه‌داری در حال ریختن است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما بقیه کشورهای همسایه را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنیم و تهدیدی هم متوجه آنها نیست. زمانی هم که تهدیدی متوجه عراق بود با تمام وجود از آنها حمایت کردیم تا از خطر رهایی یابند.

وی در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان گفت: آنچه که در باره عربستان امروز مطرح می‌شود قابل تحلیل است، در عربستان تحولی اتفاق افتاده و دولت جدیدی روی کار آمده که دولت قبلی را تسویه کرده و کنار گذاشته است.

وی افزود: بین ایران وعربستان مسئله‌ای وجود ندارد و ما مشکلی نداریم و آن آقا که تازه هم وزیر خارجه شده خواسته حرفی بزند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران در عراق منافعی را دنبال نمی‌کند ما امنیت و عزت عراق را امنیت و عزت خود می‌دانیم. عراق حاشیه امن ایران است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    هیچ تهدیدی هم برای پولادی در قطر وجود ندارد ادمین جان زهرای مرضیه تایید فرما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس