کد خبر 395811
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اینکه 20 درصد تصادفات به دلیل مکالمه با تلفن همراه رخ می‌دهد، گفت: در سازمان ملل و همچنین در کشورمان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا این آمار کاهش پیدا کند.

 به گزارش مشرق، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور صبح امروز در همایش تخصصی فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: امروز این همایش با حضور حدود هزار نفر از مدیران و رؤسای پلیس‌های تخصصی راهور ناجا برگزار شد.

وی تصریح کرد: قرار است در طرح نوروزی سال 94 بیش از 50 هزار نفر از مأموران پلیس راهور کار کاهش ترافیک و همچنین مدیریت حمل و نقل جاده‌ای را به عهده بگیرند.

وی افزود: متأسفانه در نوروز 41 درصد از تصادفات به دلیل برخورد و واژگونی است که این برخورد و واژگونی خودش ناشی از خواب‌آلودگی و عدم ایمنی خودروی مورد نظر است.

مؤمنی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با توجه بیشتر به معاینه فنی و همچنین فرهنگ‌سازی برای عدم رانندگی در زمان خواب‌آلودگی این عدد را کاهش دهیم.

وی همچنین درباره خودروهای پرحادثه در کشور نیز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده پراید، پیکان و وانت نیسان پرحادثه ترین خودروها هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در نوروز امسال 15 درصد توان موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش خواهد یافت و این در حالی است که ما دیگر خودروی خارجی وارد نخواهیم کرد و صرفا از خودروهای داخلی استفاده خواهیم کرد.

سردار مؤمنی درباره پدیده زشت و قبیح اخذ رشوه توسط برخی از مأموران گفت: شاید در سال‌های دور این پدیده رخ می‌داده و در حال حاضر هم مدعی نمی‌شویم که این مشکل وجود ندارد اما آمارهای مربوط به آن بسیار کاهش یافته است.

وی درباره سیستم هوشمندسازی جاده‌های کشور نیز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان راهداری منعقد شده مقرر شده 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به این سیستم متصل شوند که با توجه به 5 هزار کیلومتر مجهز شده قبلی امیدواریم بتوانیم پایش بهتری در جاده‌های کشور داشته و از وقوع برخی حوادث و تخلفات جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درباره موضوع آتش‌سوزی خودروها و امدادرسانی به آنها نیز گفت: آتش‌نشانی همیشه با ما همکاری لازم را داشته است اما از آنجا که آتش‌نشانی‌ها در شهرها و زیر نظر شهرداری‌ها هستند تا به جاده و محل وقوع حادثه برسند زمان طولانی سپری می‌شود که این امر ضرورت تأسیس آتش‌نشانی جاده‌ای را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی در خاتمه درباره خطای دوربین‌‌های ثبت سرعت و ثبت تخلف نیز گفت: نمی‌گوییم دوربین‌ها خطا ندارند اما خطای آنها در حد صفر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    هرجا سخن از تصادف است نام نحث پراید می درخشد
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    این آمار غلطه. شما باید بگی نسبت به تعداد پرایدهایی که هست چند درصدشون حادثه آفرینه؟یا نسبت به تعداد نیسان هایی که هست چند درصدش حادثه آفرینه؟ بله منم می تونم بگم بین موتورها مثلا موتور هوندا از همه حادثه آفرین تره!خب برادر من یه ذره عقلتو به کار بنداز، وقتی فقط تو خیابون هوندا میبینی باید هم حادثه آفرین ترین موتور هوندا باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس