کد خبر 3951
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

رستوران‌هاي زنجيره‌اي مک‌دونالد که از جمله مجموعه‌هاي فروشگاهي وابسته به نظام سرمايه‌داري محسوب مي‌شود، به مناسبت ماه‌مبارک رمضان، در تبليغات خود به شيوه‌اي غيرمعمول و در راستاي اهداف مصرف‌‌گرايي خود، اين امر را در مورد ماه رمضان نيز بکار گرفته است.

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: با ورود به ماه مبارک رمضان، همواره برخي شرکت‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ داخلي و خارجي براي فروش محصولات خود، اقدام براي تبليغات متناسب با اين ماه مبارک را در دستور کار قرار مي‌دهند.
با اين حال برخي از اين شرکت‌ها که اکثرا ريشه صهيونيستي دارند به مناسبت‌هاي مختلف مذهبي که در دين مبين اسلام وجود دارد و براي فروش محصولات خود به مسلمان، دست به سوء استفاده از شعائر مذهبي مي‌زنند.

McDonald.jpg

اين امر اگرچه در وهله نخست معمول به نظر مي‌آيد اما از آنجا که اين‌گونه شرکت‌ها اهدافي چون رواج جامعه مصرفي ندارند، اهداف آنان به نوبه خود با رويکرد جوامع مذهبي مغايرت خواهد داشت.
در همين ارتباط، رستوران‌هاي "زنجيره‌اي مک‌دونالد" نيز که از جمله مجموعه‌هاي فروشگاهي وابسته به نظام سرمايه‌داري محسوب مي‌شود، به مناسبت ماه‌مبارک رمضان، از چندي پيش در تبليغات خود از اين موقعيت براي اهداف مصرف‌گرايانه خود استفاده کرده است.

McDonald2.jpg

شرکت مک‌دونالد که همواره از سبک‌هاي تبليغاتي در جهت اقدامات خود استفاده مي‌کند، در تصاويري نامناسب با استفاده از همين استراتژي، مسلمانان را مورد هدف قرار‌ داده است.
لازم به ذکر است که مسلمانان به عنوان جامعه مصرفي بزرگ هميشه مورد توجه کارخانجات و فروشگاه‌هاي بزرگ دنيا بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس