کد خبر 394716
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

پیشکسوت کشتی گفت: مسئولان دولت و وزارت ورزش نباید نسبت به رشته‌های مدال‌آور در المپیک بی‌تفاوت باشند.

به گزارش مشرق، منصور برزگر در خصوص بی‌توجهی مسئولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به رشته‌های مدال‌آور به خصوص کشتی گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد شاهد بی‌تفاوتی نه تنها به کشتی بلکه به سایر رشته‌های مدال‌آور در المپیک هستیم. مسئولان وزارت ورزش باید توجه کنند که دولت قبل در المپیک پکن تنها 2 مدال کسب کرد و تبلیغات زیادی علیه‌اش شد، اما با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه روی رشته‌های مدال‌آور در المپیک لندن 12 مدال به دست آمد که نتیجه‌ای بی‌سابقه در ورزش کشور بود.

وی ادامه داد: به وزیر ورزش کاری ندارم چون به نظر می‌رسد فکر می‌کند اینجا دانشگاه است، اما دولتمردان باید بدانند که اگر نتوانیم در المپیک برزیل حداقل 8 مدال کسب کنیم تمام هجمه‌ها متوجه آنها خواهد بود چراکه با وجود زحمات فراوانی که به خصوص در مسائل هسته‌ای می‌کشند تمام زحماتشان به باد خواهد رفت.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: شوروی سابق تمام هدفش موفقیت در المپیک‌ها بود. اگر کشوری مانند چین فوتبال ندارد، اما با سرمایه‌گذاری در سایر رشته‌ها در المپیک قهرمان می‌شود تا نشان دهد اقتصادی خوب و با برنامه دارد. دولت قبل هزینه و سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش کرد که نتیجه آن هم 12 مدال ‌بی‌سابقه در طول تاریخ ورزش بود. این موضوع باید برای دولت فعلی هم مهم باشد چراکه اگر نتواند ورزش را خوب تغذیه کند ضربه خواهد خورد.

نایب‌قهرمان کشتی آزاد المپیک با بیان اینکه وقتی رهبر انقلاب سوریان را در آغوش می‌گیرد نشان‌دهنده فهم بالای ایشان است گفت: ایشان می‌داند که الگوسازی درست برای جوانان در جامعه چه اثری دارد و به همین دلیل عنایت ویژه‌ای به ورزش و ورزشکاران دارد.

برزگر ادامه داد: والیبال ما می‌تواند در المپیک مدال بگیرد، اما نیاز به حمایت دارد. در دو و میدانی در طول تاریخ یک مدال المپیک داشتیم که اگر توجه نشود آن را از دست خواهیم داد. در وزنه‌برداری هم همینطور، اما اگر مسئولان مدال المپیک می‌خواهند باید به کشتی توجهی ویژه داشته باشند.

وی افزود: کشوری مانند آذربایجان چون می‌داند در رشته‌های دیگر مدال نمی‌گیرد روی کشتی سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است و به طور حتم در المپیک برزیل چندین مدال خواهد گرفت. دولت ما هم باید به این موضوع توجه داشته باشد.

برزگر تصریح کرد: وزیر ورزش مشاوران خوبی دارد و باید این موضوع را جدی بگیرند. کشتی‌گیران ما دل‌شکسته هستند چراکه با وجود قهرمانی در جهان حتی یک نفر از مسئولان هم به استقبال آنها نرفت در حالی که این موضوع از گذشته رسم بوده است. زمانی که تیم جوانان ما قهرمان جهان شد هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور وقت شخصا از ما تقدیر کرد. وزارت ورزش نباید نسبت به رشته‌های المپیکی بی‌تفاوت باشد. بهتر است وزیر ورزش با فدراسیون‌هایی که مدال‌آور هستند جلسه‌ای بگذارد و مشکلات آنها را گوش دهد چراکه اگر اینطور نشود نباید انتظار نتیجه‌گیری در المپیک را داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس