کد خبر 393651
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش ارزیابی سازمان سیا از توان نظامی و تکنولوژیک ایران را منتشر کرد و تاکید کرد که ایران در حال سرمایه گذاری در حوزه هوا و فضا است.

به گزارش مشرق، همزمان با گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال توافق میان ایران و 5+1 در مذاکرات هسته‌ای، پایگاه خبری «والاه» اسرائیل گزارشی را از قول سازمان اطلاعاتی آمریکا درباره توان تکنولوژیک و نظامی ایران منتشر کرده است.

براساس گزارش تلویزیون المیادین، گزارش سازمان اطلاعات امریکا که توسط این سایت اسرائیلی منتشر شده است اشاره به این دارد که ایران در حال افزایش قدرت نظامی خود در زمینه‌ فضایی و هوایی است.

همچنین سازمان اطلاعات آمریکا اذعان دارد که ایران در تلاش است تا با ساخت مین‌های دریایی، زیردریایی‌های کوچک و سکوی‌های پرتاب موشک، توان دفاعی خود در سواحلش را افزایش دهد.

از سوی دیگر ایران می‌کوشد تا با ساخت موشک‌های ضد کشتی و هواپیماهای بدون سرنشین این توانایی‌ها را بیش از پیش تقویت کند.

پایگاه والاه اسرائیل در ادامه درباره حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم گزارش می دهد که وی از سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران انحرافی ندارد و به دنبال کسب حمایت نظام ایران برای مذاکرات با غرب است تا از فشار تحریم‌ها بکاهد.

در ادامه گزارش سازمان اطلاعات آمریکا تصریح شده که ایران روابط خود با گروه‌های مسلح در عراق و سوریه را افزایش داده تا از این طریق نفوذ آمریکا در منطقه را بکاهد و امنیت خود و متحدانش را تامین کند که جنگ با داعش تهران را به سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه سوق داده است.

پایگاه خبری فلسطین هم بخش‌هایی از گزارش والاه را از عبری و به عربی ترجمه و منتشر کرد و در این باره نوشت: براساس ارزیابی سیا، ایران انباری از موشک‌های پیشرفته دارد که قادر خواهند بود، مناطق مختلفی از شرق و جنوب قاره اروپا را هدف گیری کنند.

این گزارش با اشاره به تلاش تهران برای افزایش قدرت خود در زمینه نبردهای سایبری تصریح می کند که ایران تلاش می‌کند تا نیروی هوایی و دریایی خود را پیشرفته‌تر کند.

وب سایت عبری زبان والاه از قول سازمان سیا ادعا می‌کند که ایران 6 موشک قاره پیما با توان حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

این گزارش توسط سایت والاه که به عنوان یک سایت نزدیک به نهادهای امنیتی صهیونیستی شناخته می‌شود در شرایط منتشر شده که هفته گذشته الجزیره گزارش موساد درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد که این گزارش ضربه سختی برای دولت بنیامین نتانیاهو به حساب می‌آمد(جزئیات بیشتر).

انتشار گزارش درباره تحلیل موساد به نوعی پاسخ به سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره که بر خلاف خواست دولت باراک اوباما است و انتظار می‌رود که اقدام والاه در انتشار گزارش ارزیابی سیا از توانایی‌های ایران در ادامه تقابل رسانه‌ای و اطلاعاتی میان اوباما و نتانیاهو باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن توکلی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    سازمان cia در مورد ایمان رزمندگان لشکر خداوند چیزی نگفت ؟! لشکر خدا هرگز شکست نخواهد خورد ، این موضوع در جریان جنگ هشت ساله با هشتاد کشور کاملا صدق میکند .... خودشون هم اینو میدونن متاسفانه بعضی از ما ایرانیان این مساله رو زیاد جدی نمیگیریم ... بیشتر مردم ما هنوز نمیدونن این جولانهایی که لشکر شیطان قبل از ظهور حضرت مهدی میدهد فقط زورآزمایی شیطان باطل با جبهه حق و خدا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس