وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بيکاري در جمع فارغ التحصيلان دانشگاهي بالاتر از ميانگين کشور است و دانشجويان تحصيلات تکميلي طي چند سال آينده به اين جمع از بيکاران خواهند پيوست.

به گزارش مشرق، دکتر محمد فرهادي در مراسم اعطاي سومين جايزه ملي مديريت فناوري و نوآوري با بيان اين که ده سال از تاسيس پارک‌ها و مراکز رشد در کشور مي‌گذرد، گفت: در اين راستا در حال حاضر 36 پارک علم و فناوري و بيش از 150 مرکز رشد در سراسر کشورايجاد شده‌اند و در اين حوزه در ميان کشورهاي در حال توسعه صاحب سبک و روش هستيم.

وي افزود: بهترين نسل از جوانان کشور در واقع نخبگان، گاهي خروج از کشور را راه حل خود مي‌بينند که در اين راستا جذب اين فارغ التحصيلان در پارک‌ها و مراکز رشد تجربه مناسبي طي سال هاي گذشته بوده است.

نيازبه آزمايشگاه هاي مجهز

دکتر سورنا ستاري معاون علمي وفناوري رييس جمهورهم در اين مراسم با بيان اين که کشور ما به نفت معتاد شده است، گفت: فرصت استثنايي در دولت به وجود آمده است تا اعتياد به نفت را ترک و ساختار اقتصادي و نظام پژوهشي کشور را تغيير دهيم.وي افزود: در اقتصاد نفتي نمي‌توان فارغ‌التحصيلان و نخبگان را در کشور نگه داشت و امروز با توجه به فرصت بزرگي که در کشور ايجاد شده بايد رويکرد نفتي و بچه پولداري را کنار بگذاريم.

وي مشکل بزرگ پژوهش در کشور را اين گونه عنوان کرد که پژوهش‌ها در کشور ما مشتري ندارند و گفت: اساتيد ما براي دانشجويان تحصيلات تکميلي در فرصت زماني 20 دقيقه‌اي پروژه تعيين مي‌کنند بدون آن که به مشتري آن توجه کنند. در واقع چندين سال وقت دانشجو را مي‌گيريم و در نهايت از پروژه آن چند مقاله ISIبيرون مي‌آيد.ستاري متذکر شد: همچنين پژوهشگاه‌هاي دولتي ما نيز با مشکل مشتري مواجه هستند به نحوي که پژوهشگاه‌هاي دولتي قرار بود مسائل صنعت را حل کنند و قرار نبود دانشجو بيرون دهند. در حال حاضر پول زيادي خرج پژوهشگاه‌ها شده است اما خروجي زيادي ندارد.

در پايان اين مراسم 80 شرکت مورد تقدير قرار گرفتند که در اين راستا دو شرکت نشان شايستگي دو ستاره، هشت شرکت نشان شايستگي يک ستاره، 9 شرکت توانمندي سه ستاره، 13 شرکت توانمندي دو ستاره و 23 شرکت توانمندي يک ستاره و همچنين 25 شرکت نشان تعهد را دريافت کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    خسته نباشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس