یکی از همرزمان شهید دکتر رهنمون با اشاره به اینکه شهید دکتر رهنمون مورد تایید تمام گروه‌های پزشکی و پرستاری ایران است، گفت: دریافت کنندگان جایزه شهید دکتر رهنمون الگوهای خوب جامعه پزشکی هستند.

به گزارش مشرق، جلیل عرب خردمند جراح مغز و اعصاب و از همرزمان شهید دکتر رهنمون درباره جایزه شهید دکتر رهنمون اظهار داشت: در جامعه پزشکی نمی‌توان هیچ  کسی را از لحاظ ایثارگری و رشادت مانند دکتر شهید رهنمون یافت.

وی افزود: شهید دکتر رهنمون در نزد تمام گروه‌های پزشکی و پرستاری مورد تایید است و همگی بر رشادت‌های او توافق نظر هستند.

این جراح مغز و اعصاب گفت: دکتر شهید رهنمون از دوران کودکی یتیم بود و در سن جوانی مادر خود را نیز از دست داد اما با این حال روحیه خود را از دست نداد و توانست در رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز پذیرفته شود.

عرب خرمند ادامه داد: دکتر شهید رهنمون همزمان با تحصیل در دانشگاه، علیه رژیم سابق نیز مبارزه می‌کرد و با وقوع زلزله طبس در سال 57 به عنوان امدادگر به آنجا رفت و بیمارستان صحرایی طبس را راه‌اندازی کرد.

این همرزم شهید رهنمون گفت: او یکی از پایه‌گذاران سازمان جهاد سازندگی خوزستان به شمار می‌رود و پس از حادثه سیل خوزستان نیز از فعالان امدادرسانی در آنجا بود.

این جراح مغز و اعصاب افزود: با اینکه در سال‌های شروع جنگ تحمیلی، شرایط برای ادامه تحصیل شهید دکتر رهنمون در تهران فراهم شده بود اما او تمام دوران جنگ را در جبهه حضور داشت و در عملیات‌ها شرکت می‌کرد.

عرب خردمند ادامه داد: شهید دکتر رهنمون در جایگاه معاون درمانی سپاه، چندین مرکز درمانی از جمله بیمارستان نجمیه را در تهران راه اندازی کرد، همچنین بیمارستان‌های صحرایی متعددی از جمله بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا را نیز در مناطق جنگی ایجاد کرد و در همان بیمارستان و در هنگام نماز به درجه رفیع شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید دکتر رهنمون خصوصیات اخلاقی منحصربه فردی نیز داشت، گفت: وی همیشه لبخند بر لب داشت و حتی در سخت‌ترین شرایط روحیه خود را حفظ می‌کرد و هرگز لبخند از لبانش محو نمی‌شد.

این جراح مغز و اعصاب گفت: بیان این خصوصیات از شهید رهنمون خود سندی است بر الگو بودن بی‌نظیر این شهید در جامعه پزشکی و نام گرفتن جایزه‌ای به نام ایشان بسیار شایسته و به جا بوده است.

عرب خرمند افزود: در واقع جایزه دکتر شهید رهنمون، الگو بودن او و زنده نگهداشتن یاد رشادت‌های پزشکان جامعه پزشکی را نشان می‌دهد.
وی گفت: تمام کسانی که دریافت کنندگان جایزه دکتر شهید رهنمون معرفی می‌شوند الگوهای خوبی در جامعه پزشکی به شمار می‌روند.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه همه برای دستیابی به پیشرفت در تمام ابعاد زندگی خود نیازمند الگو هستند، افزود: معرفی این الگوها به روش‌های مختلفی صورت می گیرد که یکی از این روش‌ها معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار مانند دکتر شهید رهنمون در قالب یادواره و آئین‌هاست.  

شهید رهنمون از شخصیت‌های تاثیر گذار در حوزه پزشکی

وی افزود: شهید رهنمون یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در عرصه پزشکی به شمار می‌رود و برگزاری یادواره این شهید نیز در اشاعه معنویات در جامعه پزشکی نقش مهمی دارد.

این همرزم شهید دکتر رهنمون در ادامه گفت: برپایی جشنواره شهید رهنمون و اعطای جایزه این جشنواره به اعضای جامعه پزشکی الگویی برای دیگران است.

عرب خردمند ادامه داد: معرفی افرادی مانند شهید رهنمون باعث می‌شود دیگران برای پی بردن به اهمیت این شخصیت‌ها به دنبال زندگی نامه و خدمات ارایه شده آنها رفته و در نهایت با چنین شخصیت‌های مطرحی در سطح جامعه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دکتر شهید رهنمون الگویی معنوی نه تنها برای جامعه پزشکی بلکه برای سایر افراد نیز به شمار می‌رود، گفت: وی در سال 1357 در زلزله طبس با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی چندین ماه برای ارایه خدمات به مجروحان در چادر زندگی می‌کرد، در سال‌های پس از انقلاب وارد جهاد سازندگی شد و از روزهای آغازین دفاع مقدس در بسیج به خدمت‌رسانی به مجروحان شرکت داشت.

عرب خردمند در ادامه افزود: شهید دکتر رهنمون پس از دوران فارغ التحصیلی نیز همین مسیر را ادامه داد، او سپس بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا(ص) را راه‌اندازی و تجهیز کرد که سرانجام در همان بیمارستان بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسید.

تاثیر بیمارستان‌های صحرایی

وی با تاکید بر ضرورت پر رنگ شدن معنویات در جامعه پزشکی گفت: افراد تاثیرگذار در سطح جامعه را باید به روش‌های مختلف از جمله در قالب داستان، کتاب، فیلم و برپایی یادواره‌ها به جامعه معرفی کنیم تا سرمشقی برای سایرین شوند.

این همرزم شهید دکتر رهنمون با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های صحرایی افزود: بیمارستان‌های صحرایی زمانی تاثیرگذاری بالا دارند که از برنامه‌های مدون و دایمی برخوردار  باشند.

عرب خردمند با بیان اینکه برپایی چنین بیمارستان‌هایی اقدام مثبت و اثرگذاری است، افزود: بیمارستان صحرایی یکی از موضوعات تروماست و تروما باید در بحث‌های آموزشی و درمانی از اولویت خاصی برخوردار باشد، زیرا کشور ما جزو چند کشور اول منطقه و جهان از نظر قرار گرفتن در معرض انواع حوادث غیرمترقبه و تروریستی است.

گرامیداشت شهید دکتر محمدعلی رهنمون با حضور دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، مسئولان لشکری و کشوری امروز، هفتم اسفند ‏در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین اهواز برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جوادی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    رحمت الهی بر این مرد خدا باد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس