کد خبر 393043
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

احمدبن حسن بن ابی‌صالح خجندی، مدتی در جست‌وجوی امام زمان(عج) شهرها را می‌گشت و بسیار جدی بود و اصرار داشت که به حضور آن حضرت مشرف شود، عاقبت...

به گزارش مشرق؛ پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

راه‌های تشخیص صدق و کذب دیدار افراد با امام زمان(عج)

*رؤیت حضرت به چند طریق امکان دارد و تشخیص صدق و کذب آن چگونه است؟

رؤیت حضرت در عصر غیبت کبرا به سه صورت ممکعن است:

الف) در عالم خواب؛

ب) در حال مکاشفه؛

ج) در حال بیداری.

که در حال بیداری از نظر کیفیت و نحوه دیدار سه گونه دارد:

۱ ـ دیدار با حضرت با عنوان غیرحقیقی؛ به گونه‌ای که دیدار‌کننده هنگام ملاقات و بعد از آن، هیچ گونه توجهی به شخص حضرت ندارد و ایشان در این دیدار، فردی عادی و ناشناس تلقی می‌شود، این رؤیت ممکن است برای بسیاری از افراد به طور تصادفی و ناشناس رخ دهد و حضرت با افراد برخورد داشته باشد، ولی هرگز او را نمی‌شناسند.

۲ـ دیدار حضرت همراه با شناخت؛ یعنی شخص دیدار کننده حضرت را به هنگام دیدار بشناسد، این نوع رؤیت، بسیار اندک و انگشت شمار است؛ زیرا چنین رؤیتی با فلسفه غیبت منافات دارد و در عصر غیبت، اصل بر این است که حضرت از چشمان مردم پنهان باشد، مگر در مواردی که مصلحت مهم‌تری اقتضا کند و حضرت بنا به مصالحی خود را بشناساند که این نوع دیدار فو‌ق‌العاده اندک است؛

۳ـ رؤیت حضرت در حال غفلت از حضور امام، یعنی شخص حضرت مهدی(عج) را ملاقات می‌کند، ولی در آن حال به حضور حضرت توجهی ندارد و وی را فردی عادی می‌پندارد، اما پس از ملاقات با توجه به دلایل و شواهد موجود، یقین پیدا می‌کند که وی امام عصر(عج) بوده است.

بیشتر تشرفاتی که در کتاب‌ها نقل شده است، از این نوع است و نشناختن نیز یا به دلیل غفلت شخص دیدار کننده در آن حال است و یا به دلیل اینکه حضرت در او تصرفات تکوینی و ولایی کرده و اجازه شناخت را به وی نمی‌دهد؛ ولی بعد از جدایی، از قراین دیگر قطع پیدا می‌کند که وی امام بوده است.

اما تشخیص صدق و کذب چنین رؤیت‌هایی، به دلیل یقینی و صدق گوینده نیاز دارد، چنین ادعاهایی از افراد ناموثق و بی‌تقوا پذیرفتنی نیست و اصل بر تکذیب مدعی چنین دیدارهایی است، مگر اینکه به صحت گفتار وی یقین داشته باشیم.

دلیل ناشناس بودن امام زمان(عج) در عصر غیبت

*چرا افراد هنگام ملاقات امام را نمی‌شناسند؟

زیرا غیبت که به معنای ناشناس بودن حضرت است، اقتضا می‌کند که دیگران حضرت را نشناسند، پس نشناختن حضرت در چنین ملاقات‌هایی طبق قانون غیبت بوده و دلیل نمی‌خواهد؛ زیرا ایشان در حال غیبت‌اند و نباید غیبت و ناشناس بودن، به ظهور و شناسایی تبدیل شود.

در عین حال با اینکه در زمان غیبت به دلایلی که موجب غیبت شده، امام مهدی(عج) باید از دیده‌ها مخفی باشند، ممکن است کسانی که مشکل بزرگی دارند یا به مقامات معنوی عالی دست یافته‌اند، به محضر آن حضرت شرف‌یاب شوند.

البته این شرف‌یابی می‌تواند متفاوت باشد، برخی حضرت را می‌بینند ولی نمی‌شناسند؛ گروهی می‌بینند و می‌شناسند و حضرت هم با آنان سخن می‌گوید؛ برخی او را می‌بینند و می‌شناسند و اجازه می‌یابند که با ایشان سخن بگویند، این تفاوت‌ها به دلیل اختلاف درجات معنوی افراد است.

در هر حال دلیل اینکه افراد کمی هنگام ملاقات، آن حضرت را می‌شناسند، آن است که شایستگی دیدن همراه با شناخت، در افراد کمی وجود دارد.

چرا نباید برای دیدن بقیة‌الله(عج) اصرار کرد

*آیا دیدن امام زمان(عج) دارای شرایط خاصی است و نصیب هر کسی می‌شود؟ و آیا ندیدن آن حضرت مصلحتی دارد؟


دیدن امام زمان(عج) در عصر غیبت کبری امکان داشته و اگر کسی توفیق یابد، سعادت بزرگی نصیبش شده است، اما همه سعادت این نیست که انسان شبانه‌روز تلاش کند و خواهان دیدن امام باشد، البته دیدن حضرت سبب نمی‌شود که انسان گناه نکند؛ زیرا برخی انسان‌های معاصر دیگر امامان(ع) با وجد دیدن امام معصوم باز هم گناه می‌کردند و حتی گاهی با آنها مخالفت می‌کردند.

دیدن حضرت تأیید بر کردار درست انسان نیست؛ اگر چه نصیب هر کس نمی‌شود، ندیدن حضرت هم دلیل بر خرابی اعمال نیست، بسیاری از بزرگان، علما و مجتهدان، امام زمان(عج) را ندیدند، ولی چه بسا افرادی که مسلمان هم نبودند، ولی چون به مقام اضطرار رسیدند، حضرت از آنها دست‌گیری کرده و از این جهت امام را دیده باشند.

مهم این است که اگر ما او را نبینیم، او ما را می‌بیند و همین اعتقاد برای ترک گناه کافی است.

احمد ‌بن حسن بن ابی‌صالح خجندی، مدتی در جست‌وجوی امام زمان(عج) شهرها را می‌گشت و بسیار جدی بود و اصرار داشت که به حضور آن حضرت مشرف شود، عاقبت نامه‌ای از طریق حسین‌بن روح به این مضمون برای حضرت مهدی(عج) نوشت: «دل من، شیفته جمال تو گشته و همواره در فحص و طلب تو می‌کوشم، تمنا دارم جوابی مرحمت فرمایید که قلب من ساکن شود و دستوری در این باره فرمایید».

جواب آمد: «هر کس در خصوص من جست‌وجو و تجسس کند، مرا می‌طلبد و هر کس مرا بیابد، به دیگران بنماید و هر کس مرا به دیگران بنماید، مرا به کشتن دهد و هر کس مرا به کشتن دهد، مشرک شود».

بنابراین احتمال دارد که به صلاح ما نباشد آن حضرت را ملاقات کنیم، چه بسا دیدار حضرت مایه عجب، تکبر و خودپسندی ما شود که خود مایه هلاکت انسان است.

نظر آیت‌الله بهجت درباره علت نقاب دیدار ما با امام زمان(عج)

*آیا اگر از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، امام زمان(عج) به ما سر می‌زند؟


قطعا گناه کردن، مهم‌ترین علت محرومیت از عنایات امام زمان(عج) است، امام مهدی (عج) نیز در توقیع شریفشان به شیخ مفید می‌فرماید: «ما را از ایشان(شیعیان) چیزی محبوس نکرده است، مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می‌رسد و ما آن را ناخوش می‌داریم و از ایشان نمی‌پسندیم».

آیت‌آلله بهجت نیز بیان فرموده‌اند: اگر بفرمایید چرا به آن حضرت دسترس نداریم، جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستند؟ او به همین از ما راضی است؛ زیرا «اورع الناس من تورّع عن المحرمات»؛ پرهیزکارترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد، ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.

بنابراین اگر ما از گناه اجتناب کنیم و منتظر واقعی باشیم، به مقامی می‌رسیم که غیبت و حضور برایمان فرقی ندارد، امام سجاد(ع) به ابوخالد کابلی می‌فرماید: «ای ابوخالد! به درستی که مردم زمان غیبت حضرت مهدی(عج) آنان که معتقد به امامت هستند و در انتظار ظهور او به سر می‌برند، با فضیلت‌ترین مردم همه زمان‌ها هستند؛ به دلیل اینکه خداوند متعالی عقل و فهمی به آنان عنایت کرده که غیبت در نزد آنان به منزله ظهور و مشاهده گشته است».

از این رو، در حدیث دیگری امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس دوست دارد که از یاران حضرت قائم(عج) شود؛ باید که منتظر باشد و در عین حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو مشغول شود».

بنابراین اگر کسی ترک گناه کند و منتظر امامش باشد، از یاران واقعی حضرت به شمار می‌آید، آن‌گاه اگر بزرگترین توفیق الهی او را دریابد، غیبت و و ظهور حضرت برایش تفاوت نخواهد داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 194
  • در انتظار بررسی: 137
  • غیر قابل انتشار: 54
  • علی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    51 8
    عالی بود
    • علی اصغر IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 0
      عالی بود
  • مهدی س ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    55 8
    السلام علیک یا مولای یا ابا صالح المهدی یا حجت بن الحسن العسکری (عج)
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    39 6
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه...آمین..
    • سلمان IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      2 0
      عالی
  • جوادی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    24 6
    الا که هستی مایی خدا کند که بیایی
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    37 4
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • رحمن ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    25 5
    ممکن است شخصی پرهیزکار باشد ولی زبانش را در حفظ رازداری نتواند نگهدارد این نوع افراداز دیدن حضرتش محروم می شوند لذا خود حضرت می داند یار زبان قرص با وفای جانسار کیست و عنایت می کند آن عده هم که حضرت را نمی بینند همان بهتر که در امتحان شرمنده نباشند و هر آنچه پیش می آید خود حضرت بهتر می دانند.و اساس کار این است که خدا را ببینیم آنطور که خداوند منان اراده نمایدوقتی 100را داشتی 99را هم داریم ولو مصلحت نباشد.در این محفل جای اندوه و نگرانی نیست روزی همه دور هم جمع می شوند و صلاحا دور شمع بی مثال حق گرد می آیند.
    • سجاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      6 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
    • سجاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      7 1
      اللهم عجل لولیک الفرج
    • سجاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      6 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • حسین ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    11 5
    خوب بود
  • علی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    14 5
    ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز، کان سوخته را جان شد و آواز نیامد. این مدعیان در طلبش بی خبرانند، کان را که خبر شد، خبری باز نیامد.... یا مهدی ادرکنی ، متی ترانا و نراک.....
  • علی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    21 5
    ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز، کان سوخته را جان شد و آواز نیامد. این مدعیان در طلبش بی خبرانند، کان را که خبر شد، خبری باز نیامد.... یا مهدی ادرکنی ، متی ترانا و نراک.....
  • علیرضا ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    21 5
    ممنون از متن عالی
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    19 4
    یاصاحب الزمان اردکنی الغوث الغوث ......
  • زهرا ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    10 4
    خیلی خوب بود
  • سحر ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    23 3
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • فاطمه ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    17 4
    سلام بر مهدی
  • ابراهیم ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    16 5
    یامهدی به مانظری کن
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 5
    اقا بیا دلم برات لک زده میترسم روزی بیایی من نباشم این حسرت به دلم بمونه بیا اقا بیا....اللهم العجل ولولیک الفرجج
  • ابوالفضل ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    18 3
    سلام بر شما یا صاحب الزمان . یعنی میشود چشمانم به دیدار شما روشن شود
  • محسن ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    11 3
    سلام بر مهدی (عج)
  • علیرضابختیاری ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    14 3
    بسم الله الرحمن الرحیم،,تنهایک دعااونهم تعجیل درفرج_یامهدی
  • بیات ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    9 3
    سلام برشماای مولایم.دلم ازدنیاگرفته ازخدامیخوام که زودتربیایی ودل منتظرانت شادکنی .اللهم عجل لولیک الفرج.انشاا...
  • فاطمه ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    7 4
    سلام بر مهدی فاطمه منتظریم که بیایی
  • فاطمه ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    13 3
    سلام بر مهدی فاطمه منتظریم که بیایی
  • زهرا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    7 3
    عالی بود التماس دعا برای همه ای جوان ها
  • منتظرالمهدی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    9 5
    خدایا چشمانمان رابه جمال نورانیش منور بفرما.اللهم العجل لحبیبک الفرج ..اللهم الرزقنا زیاره الحسین مع المهدی به حق علی اصغر ..یاباب الحوائج ادرکنی
  • علی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    5 3
    عالی،التماس دعابرای تمام حاجتمندا.
  • احمد ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    9 3
    سلام مامشکل ازخودمونه خودت روبساز دیداربامنجی اخرالزمان پیشکش.همش دروغ .خود پسندی .ریا.تکبر.حسد.کینه بازمیخوایم امامو ببینیم.خودت قضاوت کن
  • امین ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    6 5
    بسیار تا بسیار عالی بود
  • محمدصالح ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    8 6
    اللهم عجل لولیک الفرج آقا جان کمکمان کن از گناه دوری کنیم
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    2 3
    عالی بود
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    2 2
    ما کی باشیم نظر بدیم اقا بایدنظر بدهد
  • سید ابوذر کاضمی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    9 2
    خدایا : تورا به عظمت و بزگواری ات قسم می دهیم که تعجیل ظهورامام عصر مارا معجل فرما
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    3 2
    بسیارعالی متشکریم
  • فاطمه رسولی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    5 2
    اللهم ارنی الطلعه الرشیده
  • مرتضی ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    7 2
    هلاک شدیمو اقا نیومد
  • ناشناس ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    9 1
    دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان یاجان زتن درآید
  • محمد ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    8 1
    خیلی عالی بود
  • حسین ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    6 2
    باسلام ان شاالله امام زمان ظهور کندو این داعش را نابود سازد
  • بهزاد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    12 2
    يا صاحب الزمان آقا جان خودت در ترك گناه كمكمون كن
  • بابك ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    3 2
    اين عشق آتشين زدلم پاك نمي شود مجنون به غير خانه ليلا نمي شود بر تخت يوسف كنعان نوشته اند هر يوسفي كه يوسف زهرا نمي شود السلام عليك يا صاحب الزمان دل از طلب ندارم تا كام من بر آيد يا جان رسد به جانان يا جان من در آيد
  • ارتا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    5 4
    منتظرتیم اقا پس چرا نمی ایی :(
  • سهیل ستاره ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    11 3
    آی منتظرا !!! بدونید اگه ما هممون تصمیم بگیریم خودمون وجامعمون رو پاک کنیم حتما آقا میاد پس پاشین دست به کار شین. او بیشتر از ما منتظره. فقط یادمون نره : "برای خوب بودن کار خوب نکنیم از بدی هایمان بکاهیم."
  • عباس ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    3 2
    دستتون درد نکنه فیض بردیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    6 2
    یاامام زمان خیلی دوست دارم.
  • عادل نادری ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    8 2
    امام زمان، آقا جان،آنقدر از دست خودم ناراحتم که اعمالم اصلا درشان یک منتظر نیست کمکم کن آقا اللهم عجل لولید الفرج
  • یار بی وفا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    8 3
    یا مهدی(عج) من چیزی ندارم جز یک دنیا گناه ...
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    4 2
    سلام بر امام خوبیها اللهم عجل لولیک الفرج ای دادخواه فاطمه پا در رکاب کن
  • sobhan ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    5 2
    خواهد امد مرحم زخم علی مرتضی در کوچه ها
  • لیلا ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    5 3
    سلام بر پسر فاطمه مهدی صاحب الزمان
  • نیکو ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    4 2
    یا صاحب الزمان چشم انتظاریم آیا چشمان گناهکار ما به دیدار تو نائل خواهد شد امیدوارم
  • محمد ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    4 2
    ای امام زمان (عج) ای آقا جان به جدت علی قسم از این دنیا خیلی خیلی خسته شدم کی ظهور میکنی من منتظرم ای مولا من ...
  • محمد ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    6 3
    ای امام زمان (عج) ای آقا جان به جدت علی قسم از این دنیا خیلی خیلی خسته شدم کی ظهور میکنی من منتظرم ای مولا من ...
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    2 1
    یا مولا به ما کمک کن همچنان یارت بمانیم....تا که چهره بنمایانی
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    3 1
    گفته بودم چوبیایی غم دل با تو بگویم چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی
  • عاشق اقا ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    5 1
    به نام خدا الان در صفاحات مجازی بودم وبا عکس های وحشیانه داعش روبرو شدم درسته من هر کار بکنم بازم اونی که اقا بخواد نیستم ولی از شما می خوام برای ظهور اقامون دعا کنید ... اقا بیا داعش امثال داعش خیلی بی رحمن ... دوستان دعایمم کنید
  • سعید ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    4 2
    خدایا فرج را زودتر برسان
  • ali ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    5 2
    آرزو میکنم موقع ظهور یکی از یارانت باشم مولای من
  • حمید ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    3 2
    آقاجان مولای عزیزم اگرتمامی جهان پراز ظلم وجوروتجاوز شوداما ما همچنان دل انتظار ظهورت هستیم
  • مهدي ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    2 2
    درود من بر همه منتظران صلح جهاني
  • عارف ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    2 3
    بسیار عالی
  • نازنین ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    2 2
    انشاله همه جونا یاران اقاباشن
  • علی اکبر ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    2 1
    خداکند که حضرت مهدی عج بیاد ومابه ارزویمان برسیم
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    5 3
    عرض کردیم نبودی سحر طول کشید رفته بودی که بیایی چقدر طول کشید اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    1 2
    آن دوست که دیدنش بیاراید چشم بی دیدنش از گریه نیاساید چشم ما را زبرای دیدنش باید چشم گر دوست نبیند به چه کار آید چشم
  • گنهگار ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    3 3
    سلام ... تورو خدا دعا کنید... من خیلی گنهکارم....
  • همشهری ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    2 3
    یا مهدی (ع) مددی ایاچشمم بدیدنت روشن میشود خدا کنه که بیایی برای دیدنت فقط فقط یک لحظه برای تمام عمرم کافیست
  • محسن مهدوی اصل ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    1 2
    اللهم عجل لولیک الفرج تشکر از زحمات شما ، با اجازتون از این مطلب در وبلاگم استفاده می کنم
  • منتظرالمهدی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    3 2
    یا اباالصالح المهدی خدا کند که بیایی
  • منتظرالمهدی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    2 1
    یااباالصالح المهدی خداکند که بیایی
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    ای منتظران ‌‌‌(مهدی. عج)ازماکاری ساخته نیست الاالدعا (اغفرلمن لایملک الاالدعا) الهم عجل لولیک الفرج
  • منتظرصاحب الزمان ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    2 2
    اللهم عجل لولیک الفرج.
  • مجتبی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 2
    مابایدزمینه سازظهورارباب شویم السلام علیک یاصاحب الزمان (عج)
  • علی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    4 2
    یالثارات الحسین شعاری که حضرت مهدی دوست دارد
  • بنده ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    7 2
    ... با سلام............... آماده شوید,نزدیک است. یا حق
  • مونا ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    6 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • باران ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    2 2
    زیباتر ازمهدی ومهربانترازاو پرودگار نیافریده
  • محبوبه ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    2 3
    عالی بود
  • محمد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    1 2
    سلام برمحمد وال محمد.همه عمربرندارم سراز این خمار مستی که هنوز من نبودم که تودردلم نشستی
  • منتظر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    1 3
    السلام علیک یا صاحب الزمان ، العجل العجل العجل ، سلام آقای خوبم ، نظری فرما ، عنایتی تا دوباره متولد شویم ، پاک پاک از گناه ، با قلبی سرشار از محبت اولیا ی خدا بو یژه امام عصر عجل الله.
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    1 2
    آقا من خودخواه نیستم ولی کمکم کن هیچ کس رو ندارم جز خدا مهمون هم کافیه
  • یامهدی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 2
    باسلام وبا ارزوی ظهور هرچه زودتر اقای امام زمان مهدی زهرا عج.باهمین دلهای پاک پورتر عشق اقامون دعاکنیم برای ظهورشون بیاید یه کاری کنیم واسه اقامون.مهدی غریبه 
  • سحر ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 2
    سلام خیلی ممنون و آرزوی فرج آقا امام زمان(عج) . برام دعا کنین.
  • سحر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 2
    سلام خیلی ممنون و آرزوی فرج آقا امام زمان(عج) . برام دعا کنین.
  • علي ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 2
    بسيار عالي بود خدا به شما سلامتي دهد
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    1 1
    یا مهدی بیا
  • سلمان ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    3 2
    بسیار عالی بود خدا به شما خیر وسلامتی بدهد
  • حمیدرضا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    1 2
    کاش روزی می بود که کسی گناه نمی کرد
  • طاهره ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    3 3
    کاش میشد منم ب دردت میخوردم...منم تو رکابت بپذیری...هر چند دور....هر چند دیر... خودت میدونی چقدر دوستت دارم... تهش هرچی بشه میدونی چقدر دل پر گناهم میخوادت آقای مهربونم...مولای خوبم...جون ناقابلم فدات....
  • علی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 3
    بسیارعالی
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    2 2
    آقا مرا دریاب که دل دریایی من بی تو مرداب است.
  • علی اکبر ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    1 2
    ای دلخوشی طلوع جمعه بی تو چه دلگیر است غروب آدینه التماس دعا
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 1
    قربون مظلومیتش برم من هرچندگناهکارم وهیچی نیستم ولی دلم واسش ...
  • رضا ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 1
    سلام بر مولا... گنهکارم شرمنده ام اقا طلب عف دادم
  • اعظم ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    2 2
    سلام.السلام علیک یا امام زمان
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 2
    بسیار عالی بود
  • علی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    1 1
    صاحب زمان الامان
  • یامهدی ادرکنی ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 1
    عالی
  • غلامحسن اکبرزاده ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    3 1
    عالم از توست غریبانه چرا میگردی؟
  • احسان ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    1 1
    اللهم عجل لوليك الفرج
  • سحر ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    1 2
    الهی عجل لولیک فرج
  • ناشناس ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    یا مهدی بیا که دلم بدجور بی قراری می کند
  • محمد ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    1 2
    منتظر ظهور نشینیم کاری کنیم که ظهور کنه با ترک گناهامون.برای تعجیل در ظهور امام زمان صلوات
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 1
    هر گناه ظهور رو ب تأخیر میندازه لطفأ در تأخیر ظهور نقش نداشته باشیم که اگه نقش داشته باشیم اون دنیا باید جواب منتظرا و خونای ب ناحق ریخته شده در اثر تأخیر ظهورروبدیم اونموقع چ جوابی خواهیم داشت؟؟؟؟ اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجّل فرجهن
  • محمد حسین ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 3
    خیلی ممنون از متنتون.
  • EINOLLAH ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 2
    جانم فدای امام زمان خواهران و برادران مواظب اعمالشان باشند تا باعث خشنودی آقامون شوند
  • يه عاشق ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    2 4
    خاك زير پاتم مشتي جون.بيا دلم برات تنگه تنگه بيا تا نشكنم .بيا اي عزيز دل هاي ما . لطفاااا.با مرام ميگم سينه خيزتم.التماس دعا
  • محمد ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    3 9
    سلام آقا خیلی دوس دارم سربازت باشم و با کافران بجنگم زودتر بیا آقا جان
  • بماند ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 7
    دوستان اگر دوست دارید یار صاحب زمان باشید هر صبح دعای عهد بخوانید که اگر هم بمیرید روز ظهور زنده خواهید شد
  • عاشق منتظر ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 3
    اقاجان قلب تمام شیعیان عالم فدای یك نفس مبارك شما.اقاجان میلاد جد بزرگوارتان اقاامام هادی راخدمت شما وتمامی عاشقان حریم اهل بیت تبریك وتهنیت میگویم.
  • محمود ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 7
    ایشان بسیار کتوم بودند و در زمان حیاتشان کسی ایشان را انگونه که باید نشناخت.ایشان تجسم احادیث نبوی بودند.خداوند او را رحمت کند و ما را با ایشان محشور کند انشا الله
  • کنیز زهرا س ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 9
    هر کی منتظر واقعی امام زمانه و می خواد با اون حضرت دیدار داشته باشه کافیه واجباتش رو انجام بده و از گناه و حرام شده ها دوری کنه تا انشاالله بتونه اون حضرت رو ببینه جهان خیلی خرابه یهود می خواد هر جوری شده اسلام و مسلمون ها رو به فساد بکشه آهای اونایی که منتظر مولایید آقا جز ما شیعه ها کیو داره ؟ شما رو به خدا بیایم حداقل ما نمک رو زخم مهدی فاطمه نریزیم یکم خجالت بکشیم که امام زمان هر هفته کارنامه اعمال ما رو چک می کنه یا حجت بن الحسن تا نیستی ما سر به فرمان سیدعلی ایم رهبر ما رو حفظ کن یافاطمه س
  • محمود ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    1 2
    سلام عزیزان برای قرب به امام زمان روزانه یک ساعت با ایشان خلوت کرده و زیارت آل یاسین را بخوانید و زیاد بگویید یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان اغثنی.
  • ظفر ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 4
    خداوندا!گناه کاریم وگرفتار به حق ولی عصر گناهان این بنده را ببخش،ببخش ازاینکه همواره مولا را بیشرمانه بااین گناهان خویش ناراحت کردیم،اللهم عجل لی ولیک الفرج
  • احمد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 5
    خیلی خوب بود
  • جواد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    2 4
    ‍‌‌‌‌‌‌شایداین جمعه بیاید شاید پرده ازچهره گشاید شاید برای ظهورش دعاکنیم
  • عاشق ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    2 5
    آرزو نمیکنم که بیای آرزو میکنم وقتی بیای چشمانم شرمسار نگاهت نباشد! آقا جون با تمام بار گناهم بپذیرم مگه نمیگن حساب عاشقای گنه کار جداه
  • کنیز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    3 5
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل لولیک الفر ج اللهم اشف صد ر الحسین بظهورالحجه
  • علی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    3 2
    ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بی تو به جان امد وقت است که باز ایی
  • فائزه ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    1 3
    سلام به کسی که دلم برای اومدنش یه ذره شده. ای پیشوای من کی میای
  • حسین ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    جانم فدایت.... خدایا.. خیلی گناه کردم.. ببخش..
  • سید اولاد موسی بن جعفر ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    معجزه کنید مولای من.در انتظار اشارت دست دعای خیرتان بر مسیر تنهایی و غربتم انتظار می کشم اقا...
  • محب ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    1 2
    السلام علیک یاصاحب الزمان نمیدانم احوالم چگونه هست ولی بجان مادرت قسمت میدهم دعایمان کن عاقبت بخیر شویم.ما که آنقدر غرق در گناهیم که دعایمان بالا نمی رود.
  • مصطفی داداشی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 2
    عالی معرکست
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    14 2
    دلم درشورشی عجیب دستوپا میزند روحم در اصطرابی بیتشابه اسیراست.واحساسم صدای پای رامشگری را دراین کلبه ی وحشت درک میکند...آری عزیزم تویی که می نوازی این قلب وروح منتظرم را واین چشمان منتظرمن است که به درب الطاف پروردگارم کوبیده شده...دوستت دارم حتی زمانی که نباشم.روحی فداک یا حبیبی
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      0 0
      قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت،جوهر از ذات وجود، کاغذ از صفحه دل...تا بنویسم همه جا بی همگان بسر شود بی تو بسر نمیشود مولایم...اللهم عجل لولیک الفرج
  • الیاس قیاسی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    0 0
    آقا جان خودت به فریادم برس وکمکم کن خودت آگاه هستی آقاجان من دردی دارم نه میتونم به کسی بگم نه میتونم خودم حلش کنم خودت کمکم کن آقا جان... اللهم عجل لولیک الفرج
  • گربلایی حسبن IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    0 0
    خبر امد دولت یار می اید. از ایه لاحول ولاقوة الا بالله می اید با ذره نور جمال روی او مدهوش پرشان میشود منتظران درگه هش
  • یاسین ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و نصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه...
  • حامد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 0
    مهدی علیه السلام ازآل محمداست پس بهترین دعا اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • مریم IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    السلام علیک یا صاحب الزمان یا حضرت مهدی از خدای مهربان وبخشنده ات بخواه تا منو در رکاب شما شهید کنه
  • مریم IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    السلام علیک یا صاحب الزمان یا حضرت مهدی از خدای مهربان وبخشنده ات بخواه تا منو در رکاب شما شهید کنه
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    0 0
    قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت، جوهر از ذات وجود، کاغذ از صفحه دل، تا بنویسم همه جا...بی همگان بسر شود بی تو بسر نمیشود مولایم...اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    0 0
    قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت، جوهر از ذات وجود، کاغذ از صفحه دل، تا بنویسم همه جا...بی همگان بسر شود بی تو بسر نمیشود مولایم...اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    0 0
    قلمی خواهم ساخت از نی باغ بهشت، جوهر از ذات وجود، کاغذ از صفحه دل، تا بنویسم همه جا...بی همگان بسر شود بی تو بسر نمیشود مولایم...اللهم عجل لولیک الفرج
  • رضا نظریان مفیدی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام مطالب بسیار عالی بود ممنون از زحمات شما
  • مصطفی یاری IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند***** آیا بود گوشه چشمی به ما کنند / اللهم عجل لولیک الفرج/. منتظران را به سرآمد نفس***** ای شه خوبان تو به فریاد رس/ یااباصالح المهدی ادرکنی
  • مصطفی یاری IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند***** آیا بود گوشه چشمی به ما کنند / اللهم عجل لولیک الفرج/. منتظران را به سرآمد نفس***** ای شه خوبان تو به فریاد رس/ یااباصالح المهدی ادرکنی
  • مصطفی یاری IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند***** آیا بود گوشه چشمی به ما کنند / اللهم عجل لولیک الفرج/. منتظران را به سرآمد نفس***** ای شه خوبان تو به فریاد رس/ یااباصالح المهدی ادرکنی
  • ک م CA ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و رزقنا شفاعتهم و لعن اعدائهم اجمعین
  • ع.ا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج. از آن دوردست که میآید صدای شیهه رخش ظهورش . . .
  • ع.ا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج. از آن دوردست که میآید صدای شیهه رخش ظهورش . . .
  • ع.ا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج. از آن دوردست که میآید صدای شیهه رخش ظهورش . . .
  • ع.ا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج. از آن دوردست که میآید صدای شیهه رخش ظهورش . . .
  • زهرا AE ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام آقای مهربونم ،ای ذخیره خدا در زمین، الهی فدات بشم آقا ااااا. آقا به هممون توفیق بده بیشتر بشناسیمت هرچقدر بیشتر بشناسیم بیشتر دلبسته میشم. آقای خوبم،ای عزیز از جانم با تو عهد میبندم نمازهای قضامو انشالله حتما بخونم بهت قول میدهم بینی شیطان و به خاک بمالم آقا فقط دستمونو بگیر.الهی فدات،اللهم عجل لولیک فرج به حق خانم زینب والعافیه والنصر
  • فاطمه IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    0 0
    عالی بود خیلی کمک کرد لطفا مطلب ها ی بیشتری بگذارید
  • سید مجید ایثاربخش IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    0 0
    السلام و علیک یا مولا یامهدی یا صاحب الزمان السلام علیک یا اباصالح توفیقی شد با این همه گناه پاره خطی برایتان بنویسم شاید که مورد توجه شما قرار گیرد نگاهم را دوخته ام به غروب غم انگیز سردهر روز به آن امید که طلوع آفتاب فردایش تو باشی و تنها ٱرزویم اینست که فرزندم را جامه رزم سربازی تو بپوشانم و ببینم و بمیرم...... یا مولا با صاحب الزمان ادرکنی
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • داوود IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم عجل الولیک الفرج
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    مطلب عالی بود
  • معصومه سلیمانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    0 0
    بسیار عالی است دست شما درد نکند.
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    ایینه شو جمال پری طلعتان طلب ...جارو کن تو خانه دل سپس میهمان طلب. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    ایینه شو جمال پری طلعتان طلب ...جارو کن تو خانه دل سپس میهمان طلب. اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    1 0
    عالی بود
  • محمدرضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    السلام علیک یا محمدالمهدی . ماشاالله به این همه منتظر. باید سعی کنیم اقا را به همه بشناسانیم.اقاجان سرباز میخواهند.سرباز وفادار و گوش بفرمان کم است.انشاالله همه از یاران مهدی باشیم.
  • محمدرضا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    السلام علیک یا محمدالمهدی . ماشاالله به این همه منتظر. باید سعی کنیم اقا را به همه بشناسانیم.اقاجان سرباز میخواهند.سرباز وفادار و گوش بفرمان کم است.انشاالله همه از یاران مهدی باشیم.
  • N IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    جانم فدای مولا العجل العجل یا مولا یا صاحب الزمان عج
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    درود و سلام خداوند جلیل بر محمد و ال محمد و بر مومنین از شیعیان
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج
  • منتظر IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    میگن هر گناه ظهور رو ب تاخیر میندازه و کلی خون ناحق میریزه و کلی آدم فاسد بیشتر میشه کلی فساد بیشتر میشه.علما تو این عصر مقام بالایی دارن خدا کنه ما عذاب بالایی نداشته باشیم . آقا جان ما نوکرتیم فق در گیر گناهامونیم آقا بخرمون خدا ببخشه سینم تنگ شده یا شهید شم یا بیایی جوونی داره تموم میشه یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان اقسنی.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    السلام علیک یاصاحب زمان .آقا جون از لحاظ روح وروانی خیلی بهم ریختم دراین دنیا کسی ودلخوشی ندارم فقط اسم شما دلم آرام میکنه الهی درد وبلای شما به جان من حقیر بیفته. زودتربیا آقا جان امید غریبان تنها
  • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    به نام خداونده بخشنده ومهربان السلام علیک یا جدا یا رسوالله، السلام علیک یا امیر المومنین، السلام علیک یا فاطمه الزهرا یا ام ابیها ،السلام علی الحسن والحسین وعلی اولاد و علی اصحاب و علی انصار الحسنین(ع )السلام علیک یا امام المعصومین السلام علیک یا حسن ابن علی ،السلام علیک یا صاحب الزمان السلام علیک یا شریک القران السلام علیک یا امام انس و جن ورحمت الله برکاته آقا جان دعایم کن لایق دیده شدن باشم
  • یا زهرا IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج آقا ما هم بندگان خدا هستیم آرزو داریم شما را ببینیم هر چند می دانم در بین مردم هستید ولی خواهش می کنم من رو به آرزویم که دیدار شماست برسان 😔😔😔
  • راضیه IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    آقا بیا جهانی در انتظار توست دیگر کاسه صبرمان لبریز شده شما را به خدا قسم لااقل به خوابمان بیا درست است من گناهکارم ولی گناهکاران بیشتر به هدایت شما نیازمندند ما خیر دنیا و آخرت را می خواهیم زود بیا آقا😔😔😔😔
  • نرگس IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج
  • نرگس IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج
  • جابر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    واقعا اگه خالص باشیم و گناه نکنیم خیلی از حجاب ها میره کنار و اون وقت دیگه این دنیا دیگه قفس کوچیک و غیر قابل تحمل میشه و فقط می خوای سمت خدا پرواز کنی
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    خدایا دیگه بسه ترو خدا بفرست دیگه نا ندارم
  • ال IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج... لطفا برای من دعاکنید خیلی مشکل دارم محتاجم ب دعای تک تکتون
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    بیا امام زمان دیگه طاقت نداریم
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    السلام علیک یا ربیع الانام
  • رقیه IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    آقا جان تو رو قسمت میدم به حضرت زینب بیا به خدا خسته شدیم 😔😔😔
  • میکا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک فرج بیا آقا که دیگه خسته ایم
  • ابوالفضل IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    یا مهدی یا امام زمان شما رو به مادرت قسم خیلی تنهام کمکم کن خودت از دلم خبر داری
  • سیاه دل گناه کار شرمنده IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام یا مهدی یه نظر ب منه رو سیاه کن و از ظلمات نجاتم بده نزار غیر شرمندگی تو اخرت حرفی نداشته باشم رویی نداشته باشم قسمت میدم واسطه شو گناهام بخشیده بششه و تو راه درست قرار بگیرم یا مهدی ادرکنی اللهم عجل لولیک الفرج
  • یا مهدی ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    ما غایبیم و او منتظر ماست.....
  • شمسی عوض دخت IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    اگه روزی مردم بر سنگ مزارم بنویسید این هم یوسف زهرا را ندید و رفت
  • امین اله IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس