تیم‌های فوتبال بارسلونا و یوونتوس در سومین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی‌ مقابل حریفان خود به صعود امیدوار شدند.

پیروزی شیرین بارسلونا در خانه من‌سیتی/ برد نامطمئن یوونتوس مقابل دورتموندگروه ورزشی مشرق - از ساعت  23:15 دقیقه سه شنبه شب به وقت تهران در یکی از حساس ترین دیدار های این فصل فوتبال اروپا دو تیم فوتبال منچسترسیتی و بارسلونا از چهارچوب دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم اتحاد شهر منچستر با قضاوت اقای فلیکس بریش آلمانی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان لوئیز انریکه در بارسلونا با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافتند

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

هر دو گل بارسلونا را در این بازی لوئیز سوارز در دقایق 16 و 30 به ثمر رساند و تنها گل منچسترسیتی را سرخیو آگرو در دقیقه 69 زد. ضمن اینکه گائل کلیشی در دقیقه 74 این بازی با دریافت کارت زرد دوم از منچسترسیتی اخراج شد و لیونل مسی هم دقیقه 94 یک ضربه پنالتی را از دست داد.

سیتی بار دیگر نشان داد بدون یحیی توره تیم متفاوتی است و فقط سایه ای از بازیهای خوب لیگ برترش را نشان می دهد. نیمه نخست بازی پس از نزدیک به 15 دقیقه آرام و بدون افت و خیز دراختیار بارسلونا در آمد و این تیم با استفاده از اشتباهات مدافعان سیتی دو گل را توسط لوئیز سوارز که با توجه به اتفاقات جام جهانی منفورترین بازیکن درون زمین نیز در بین هواداران به شمار می آمد به ثمر رساند. پیروزی شیرین بارسلونا در خانه من‌سیتی/ برد نامطمئن یوونتوس مقابل دورتموند

 علی رغم این دو گل موقعیت های تک به تکی را توسط نیمار و سوارز از دست داد و حتی ضربه دنی آلوز با برخورد به تیرک افقی دروازه جو هارت به بیرون رفت و از آن سو شاگردان پیگرینی در نمایشی پایین تر از حد تصور تنها در 5 دقیقه پایانی این نیمه و توسط سمیر نصری خطری را بر روی دروازه بارسا ایجاد کردند که راه به جایی نبرد.

نیمه دوم را شاگردان پیگرینی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند طوفانی آغاز کرده و در همان ابتدا یک موقعیت ایده آل را در دهانه دروازه بارسا توسط ادین ژکو از دست دادندف اما سرانجام حملات این تیم با محوریت سرخیو آگوئرو کاملا آماده نتیجه داد و در اواسط این نیمه موفق شدند که اختلاف را به حداقل برسانند.

پیروزی شیرین بارسلونا در خانه من‌سیتی/ برد نامطمئن یوونتوس مقابل دورتموند
امیدهای سیتیزن ها خیلی زود برای جبران نتیجه از دست رفت و بی احتیاطی گائل کلیچی باعث شد تا این بازیکن کارت زرد دوم خود را دریافت و از زمین مسابقه اخراج شود. لیونل مسی در دقیقه آخر می توانست از روی نقطه پنالتی گل سوم بارسا را هم به ثمر برساند اما ضربه او را دروازه بان سیتی مهار کرد و توپ برگشتی را هم نتوانست با سر وارد دروازه کند.

به این ترتیب بارسلونا مانند فصل گذشته در همین مرحله از رقابت‌ها، منچسترسیتی را در خانه‌ این تیم شکست داد تا راه خود را برای صعود در بازی برگشت در نیوکمپ هموار کند تا برای هشتمین سال پیاپی به یک چهارم برسد.


یووه برد تا امیدوار بماند
به گزارش مشرق، در دیگر بازی امشب یوونتوس ایتالیا موفق شد میهمان خود، بروسیا دوتموند آلمان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. کارلوس توس در دقیقه 13 و آلوارو موراتا در دقیقه 43 برای یوونتوس گلزنی کردند و تنها گل دورتموند را هم مارکو رویس در دقیقه 18 به ثمر رساند تا دورتموند امیدوارانه تر به بازی برگشت بیندیشد.

پیروزی شیرین بارسلونا در خانه من‌سیتی/ برد نامطمئن یوونتوس مقابل دورتموند

بازی در نیمه اول با برتری کامل دورتموند همراه بود اما این یوونتوس بود که با برتری 2-1 به رختکن رفت. در همان دقیقه اول بازی شوت ایموبیله از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 12 دورتموندی ها در حمله توپ را از دست دادند و همین توپ در ضد حمله سریع دورتموندی ها تبدیل به گل اول این تیم شد. دورتموند 5 دقیقه بعد و روی اشتباه مدافعین یوونتوس گل مساوی را به ثمر رساند. بعد از این گل دورتموند توانست جریان بازی را در دست بگیرد و فشار و پرس شدید بازیکنان این تیم مجال بازیسازی را به هافبک های یوونتوس نمی داد. دقیقه 34 ضربه نچدان محکم نوری شاهین را بوفون در دو مرحله مهار کرد. دقایق رو به پایان نیمه اول دوباره یوونتوس همانند گل اول و از همان منطقه به گل دست یافت. از دیگر حوادث نیمه اول می توان به تعویض اجباری آندره‌آ پیرلو و لوکاس پیشچک اشاره کرد.

پیروزی شیرین بارسلونا در خانه من‌سیتی/ برد نامطمئن یوونتوس مقابل دورتموند

نیمه دوم دورتموند در خلق موقعیت ها پیشتاز بود و تا دقیقه 60 سه بار روی ضربات کیرش، ایموبیله و رویس خطراطی روی دروازه یوونتوس خلق کردند. 15 دقیقه دوم بازی یوونتوس تیم برتر میدان بود و چند بار به صورت جدی روی ضربات توز و ضربه سرهای کیلینی دروازه دورتموند را تهدید کردند. دقیقه 84 پریرا بهترین موقعیت برای زدن گل سوم نصیب پریرا شد، اما ضربه او با کمترین فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

دیدارهای برگشت روز چهارشنبه 27 اسفند برگزار خواهد شد.

در ادامه دیدارهای دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب اتلتیکومادرید میهمان بایرلورکوزن است و آرسنال پذیرای موناکو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس