کد خبر 392455
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از «زینب، فریاد فرمند و «زینب کبری پیام آور عاشورا» به بیان سخنانی درباره آنتوان بارا محقق مسیحی پرداخت که تحت تاثیر امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) قرارداشت.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب‌های «زینب، فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا با ترجمه غلامحسین انصاری و «زینب کبری پیام آور عاشورا» اثر اسماعیل منصوری لاریجانی بعدازظهر امروز سه شنبه ۵ اسفند در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این برنامه گفت: سازمان تبلغیات باید به این سمت حرکت کند که معارف و تاریخ اهل بیت و مسیری را که اسلام تا امروز طی کرده به طور شفاف در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی ادامه داد: کتاب «زینب فریاد فرمند» از نویسنده‌ای است که از آئین ما نیست، مسیحی است، ولی وقتی از او درباره چرایی تولید این کتاب سئوال کردم گفت: من از وضعیتی که گروهک تروریستی داعش بوجود آورده ناراحت بودم. کتاب هایی داشتم که ممکن بود توسط آنها از بین برود. برای بقای کتاب‌ها تلاش کردم و توانستم تعدادی از آنها را از دست آنها نجات دهم.

حجت الاسلام خاموشی افزود: وقتی از او سئوال کردم درباره شخصیت حضرت زینب(س) چند سال مطالعه کرده‌ای گفت: مطالعه من درباره این بانوی اسلام ۱۳ سال طول کشید و تحقیقاتم درباره شخصیت امام حسین نیز ۲۰ سال طول کشید.

وی ادامه داد: نگاه این نویسنده مسیحی نگاهی از بیرون دین است مخاطب سخنانش را می‌پذیرد و وقتی که می شنود چنان عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) شده که در پیاده روی اربعین هم شرکت کرده به راحتی آن را باور می کند. چنین انسانی شأنیت این را دارد که  قلمفرسایی و ترجمه کند و کارش را ترجمه کنیم تا در خدمت محبان و دلدادگان اهل بیت قرار بگیرد.

خاموشی ادامه داد: آقای منصوری لاریجانی نیز برای همه معروف است. او اهل قلم و دین است و از شخصیتی مثل او توقع تولید چنین کتابهایی می رود اما این سئوال را از هم از ایشان می پرسیم که چرا اینقدر کم می نویسد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: به نویسنده های دیگر نیز می‌گویم که بخش های انتشاراتی سازمان تبلیغات خود را به حمایت از آنها و آثارشان موظف می‌داند و در سالهای اخیر کتاب‌های زیادی را در این حوزه منتشر کردیم که دو عنوان از آنها امروز در سالروز این میلاد مسعود رونمایی می شود.

وی افزود: کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس سازمان تبلیغات توسط انتشارات سوره مهر چاپ می شود و کتب مربوط به فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و تاریخی هم توسط دیگر انتشاراتی های سازمان منتشر می شود که سر فرصت باید معرفی شوند.

در ادامه این مراسم رجبی دوانی محقق تاریخ اسلام به بیان سخنانی درباره شخصیت حضرت زینب(س) پرداخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس