وزیر نیرو با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف می‌تواند تا ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کند گفت: تجهیزات کاهنده مصرف آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه آن به‌ صورت اقساط دوساله از مشترکان دریافت می‌شود.

 به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان در حاشیه نخستین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خدمات آب و برق بایستی به‌صورت مستمر و با کیفیت در هر شرایطی برای مردم تامین شود.

وی در خصوص نشست شب گذشته شورای‌عالی آب، گفت: در هفت سال گذشته میزان بارش‌ها در کشور 203 میلی‌متر بوده درحالی که میانگین بلند‌مدت بارش‌ها 250 میلی‌متر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در نشست شورای‌عالی آب تصمیم‌هایی اتخاذ شد تا براساس آن تدابیر لازم جهت عبور از مشکلات کم‌آبی تابستان سال آینده اندیشیده شود، گفت: برای شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، منابع جدید سطحی و زیرزمینی فراهم خواهیم کرد.

* تجهیزات کاهنده مصرف به‌صورت اقساط دوساله

وی همچنین با تاکید بر لزوم تفکیک آب شرب و غیرشرب برای مناطقی که دچار مشکل هستند، افزود: با در اختیار گذاشتن تجهیزات کاهنده مصرف به‌صورت اقساط دوساله به مشترکان، می‌توان تا 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه در برخی شهرها، شهرداری‌ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: براساس تصمیم‌های شورای‌عالی آب، انشعاب شهرداری‌هایی که تا پایان سال 94 به جایگزینی انشعاب آب شرب با منابع غیرشرب اقدام نکنند، برچیده خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفته گذشته 29 درصد کاهش داشته اما با بارش‌های اخیر این رقم به 17 درصد رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس