کد خبر 39236
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

نجفي،ترکيب و عملکرد هيات مديره و مديرعامل خانه سينما را ضعيف ارزيابي کرد و خواستار استعفاي آنها شد. <BR>

به گزارش مشرق، 'احمد نجفي' در گفت وگو با ايرنا، افزود: وضعيت کنوني فعاليت هاي صنفي در کشور زير صفر است و هيچ نقطه مثبتي در اين باره ديده نمي شود.
عضو شوراي عالي سينما ادامه داد: مديريت خانه سينما با عملکرد ضعيف خود موجب شده تا فعاليت هاي صنفي در شرايطي بحراني قرار گيرد.
بازيگر فيلم 'خاک و آتش' تصريح کرد: هيات مديره خانه سينما مشکلات اين نهاد را متاثر از کمبود مالي عنوان مي کند، بودجه ناکافي خانه سينما تنها يک بهانه بوده چرا که اين نهاد به محلي براي برخورد آرا سياسي تبديل شده است.
به عقيده نجفي، کليد سياسي شدن خانه سينما از ششمين دوره انتخابات رياست جمهوري زده شد و از آن زمان به بعد مديران جامعه اصناف سينمايي از اين نهاد براي رسيدن به اهداف سياسي خود استفاده کردند.
عضو شوراي عالي سينما تصريح کرد: مديران خانه سينما نمي پذيرند که با فعاليت هاي سياسي خود از رسالت حقيقي که همان رسيدگي به امور صنفي است،بازمانده اند.
نجفي،ترکيب و عملکرد هيات مديره و مديرعامل خانه سينما را ضعيف ارزيابي کرد و خواستار استعفاي آنها شد.
به گفته نجفي، مديريت خانه سينما بجاي انجام فعاليت هاي سياسي بايد در جهت بهبود وضعيت صنوف و برطرف شدن مشکلات اعضاي جامعه اصناف سينمايي تلاش کنند.
بازيگر فيلم 'پناهنده' همچنين با يادآوري اينکه فعاليت هاي خانه سينما مغاير با وظيفه ذاتي اين نهاد و غيرقانوني است، افزود: مديريت نهاد يادشده بايد پاسخگوي بودجه هاي کلاني باشند که در دوره گذشته دريافت کرده و گزارش عملکرد مناسبي درباره چگونگي هزينه کرد آن ارايه ندادند.
وي تصريح کرد:حدود يکسال از پيگيري براي مشخص شدن چگونگي هزينه کرد بودجه هاي خانه سينما مي گذرد اما هيچ پاسخ روشني در اين باره از سوي مديريت اين نهاد ارايه نشده است.
نجفي خواستار تغيير وضعيت کنوني خانه سينما شد و گفت: سينما متعلق به برخي مدعيان مديريت در حوزه صنفي و يا متعلق به ما نيست، سينما به اهالي آن در سراسر کشور تعلق دارد و نبايد نگاه جناحي به آن داشت.
نجفي ادامه داد: بخش اعظمي از بودجه خانه سينما صرف سفر خارج از کشور برخي افراد شد، معتقدم با توجه به مشکلات موجود در صنوف سينمايي اين کار دور از عدالت و انصاف است.

*آتش اختلاف در صنوف سينمايي
نجفي درباره اختلافات ايجاد شده در برخي صنوف سينمايي يادآورشد: اعمال مديريت نادرست در خانه سينما و اصرار بر سياسي کاري در اين نهاد، به ايجاد اختلاف ميان صنف کارگردانان، تهيه کنندگان، فيلمبرداران و حتي طراحان صحنه منجر شده است. با اين شرايط نمي توان به سرنوشت فعاليت هاي صنفي اميدوار بود.
عضو شوراي عالي سينما توضيح داد: متاسفانه افرادي در برخي صنوف سينمايي به عنوان رييس انتخاب مي شوند که همسو با مديريت خانه سينما باشند.
بازيگر فيلم 'طوفان شن' تصريح کرد: هيات مديره خانه سينما دست از سياسي کاري هاي خود بردارد و تصور نکنند همه فيلمسازان و اهالي سينما بله قربان گوي آنان هستند.

*استقلال صنوف سينمايي
اين تهيه کننده سينما همچنين براستقلال حقيقي صنوف سينمايي و ارتباط مستقيم اصناف با دست اندرکاران فرهنگي کشور تاکيد کرد و پيشنهاد داد که صنوف در قدم نخست در وزارت کشور ثبت شوند تا ديگر شاهد اختلاف ميان اعضا و صنوف سينمايي مختلف نباشيم.
بازيگر مجموعه 'کارگاه علوي' ادامه داد: با ثبت قانوني صنوف سينمايي در وزارت کشور و اختصاص جايگاهي خاص به اصناف در سازمان امور سينمايي، شاهد پيشرفت روز افزون تشکل ها ي و واگذاري امور سينمايي به جامعه اصناف خواهيم بود.
وي،تشکيل صنف واحد تهيه کنندگان را نمونه بسيار خوبي از استقلال صنوف عنوان کرد و ادامه داد: صنوف سينمايي براي بقا بايد در قدم نخست ثبت شوند و در ارتباط با مسوولان فرهنگي کشور نيازهاي خود را شفاف بيان کنند و واسطه هاي ناکارآمدي که در برقراري اين رابطه نقش داشته را حذف کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس