کد خبر 392341
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

ابراهیم نکو از تشکیل «حزب اعتدال» با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران و فعالان سیاسی خبر داد.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و صاحبنظران سیاسی کشور به دنبال راه‌اندازی حزب اعتدال هستند.

در همین راستا ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در اواخر دی‌ماه جلسه‌ای در رابطه با تشکیل حزب رهروان برگزار شد، گفت: در آن جلسه جمعی از نمایندگان مجلس، صاحب‌نظران و فعالان حوزه سیاست از دولت‌های قبلی و فعلی حضور داشتند، بررسی تشکیل حزب فراگیر برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دستور کار این جلسه بود.

نکو با بیان اینکه هدف از تشکیل حزب اعتدال پاسخ به نیازهای قاطبه مردم است، تصریح کرد: در تشکیل حزب اعتدال به دنبال کمک گرفتن از احزاب و گروه‌های دیگر نیز هستیم تا اگر آنها بتوانند خود را با مشی ما وفق دهند آنگاه بتوانیم از آنها نیز بهره ببریم.

نکو با بیان اینکه حزب اعتدال به دنبال این است که از یک پایداری و ثبات قدم در عرصه سیاست برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و در واقع اولین گام حزب، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که تلاش می‌کنیم مجلس اتی یک مجلس اعتدالی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حزب اعتدال با توجه به نامش یک حزب دولتی خواهد بود، گفت: خیر ما با دولت اشتراکات زیادی داریم اما این موضوع بدان معنا نیست که ما وابسته و مطیع دولتیم بلکه ما فرمانبر بر هیچ گروه و جناحی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه قرار است پس از بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی اولین جلسه رسمی حزب برگزار شود، ادامه داد: در آن جلسه درخواست مجوز نهایی شده و همراه با اساسنامه به وزارت کشور ارائه خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که پس از پایان بررسی بودجه در مجلس و نهایی شدن اساسنامه حزب و ارائه آن به وزارت کشور با اعلام مواضع، فعالیت‌های خود را دنبال خواهیم کرد.

نکو در پاسخ به این سوال که با توجه به تشکیل حزب اعتدال آیا از تشکیل فراکسیون منصرف شده‌اید؟ بیان داشت: فراکسیون اعتدال حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت و ممکن بود به دلیل تغییر موازنه در نهایت به ضرر اعتدال تمام شود و همین دلیل امروز شاهدیم تشکیل نشدنش نتایج مثبتی را در مجلس در پی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس