کد خبر 391980
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

خانواده‌ی زنی که مظنون به تشویق سه دختر انگلیسی برای پیوستن به صفوف تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه است، «سرویس‌های امنیتی» انگلیس را مقصر خروج این سه نفر می‌داند.

به گزارش مشرق، «شمیمه بیگوم»، 15 ساله، «کدیزا سلطانه»، 16 ساله و «آمیرا عباسه»، 15 ساله، در تاریخ 17 فوریه خانه‌ی خود را در لندن ترک کرده و از طریق خطوط هوایی ترکیه وارد فرودگاه استانبول شدند.گزارش‌ها حاکی از آن هستند که زنی 20 ساله به نام «اقصی محمود» که از اهالی گلاسگو اسکاتلند بوده و در سال 2013 برای ازدواج با یک پیکارجوی عضو داعش به سوریه سفر کرده، با یکی از این دختران ارتباط اینترنتی داشته است.

خانواده این زن 20 ساله در بیانیه‌ای ضمن ابراز «وحشت و خشم» بابت اتهام نقش داشتن وی در فرار این دختران نوجوان، اعلام کرد: «سرویس‌های امنیتی باید پاسخگوی سوالات مهمی باشند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ارتباطات اقصی در شبکه‌های اجتماعی از زمان ناپدید شدن او در سال گذشته، تحت نظارت بوده است و با وجود اتهام تماس میان این دختران با اقصی، آنها (سرویس‌های امنیتی) در جلوگیری از عزیمت دختران نوجوان از انگلیس به مقصد ترکیه به عنوان گذرگاهی به سوریه، شکست خوردند.»

این خانواده در ادامه این بیانیه می‌گوید مقامات بریتانیایی با وجود «لفاظی» دولت درباره‌ی تروریست‌های داعش، «گام‌های اساسی را برای ممانعت از خروج این نوجوانان» از کشور و پیوستن به داعش برنداشتند.

اقوام اقصی با اشاره مستقیم به وی، او را مایه «ننگ» خانواده‌اش و مردم اسکاتلند دانسته و ضمن محکوم کردن اقدامات وی، آنها را  «انحراف و تحریف شریرانه‌ی اسلام» خواندند.

بنا به گزارش‌ها، این زن 20 ساله از طریق توییتر خود زنان انگلیسی را دعوت می‌کند تا در سوریه به او ملحق شوند و ظاهرا شمیمه در تاریخ 15 فوریه پیامی برای او ارسال کرده است.

این سه دختر که از دانش آموزان آکادمی «بث نال» در لندن بودند، بدون اطلاع خانواده‌هایشان از فرودگاه «گاتویک» عازم ترکیه شدند. خانواده این دختران در خلال تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن آنها، فرزندان خود را به بازگشت فراخواندند.  

دختران انگلیسی در سوریه هستند

روزنامه «دیلی تلگراف» روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی در ترکیه نوشت که دختران نوجوان انگلیسی در تاریخ 20 فوریه از مرز ترکیه وارد شهر «تل ابیض» شده‌اند که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است.

به گزارش پرس تی وی، یک منبع ناشناس ترک در مصاحبه با این روزنامه گفت: «آنها روز جمعه در تل ابیض دیده شده‌اند. آنها در خودرویی شخصی و به همراه مردی سوری در حال سفر بودند و از کارت‌های شناسایی سوری استفاده می‌کردند.»

این منبع با اشاره به اینکه دختران نوجوان پیش از عبور از مرز دو روز را در استانبول سپری کرده‌اند، افزود: «ما متوجه شدیم که دخترها پس از رسیدن به استانبول با یک عضو گروه داعش که مسئول کمک به خارجی‌ها برای پیوستن به این گروه است، ملاقات داشته‌اند.»

مسئولین خطوط هوایی ترکیه و نیروی مرزی انگلیس نتوانستد ورود این دختران نوجوان دانش آموز را که به تنهایی وارد این منطقه مرزی شده‌اند گزارش کنند، این در حالی است که ترکیه مسیر شناخته شده برای ورود به سوریه محسوب می‌شود.

دولت انگلیس می‌گوید تاکنون دست کم 600 افراط‌ گرای انگلیسی به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    توانستند شناسایی کنند اما نخواستن جلوشونو بگیرن چون فعلا منافعشون در حمایت از داعشه
  • سارا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ترکیه هم که فعلاً شده جزو مناطق داعش ! هرکی بخواد به داعشیا بپیونده بره ترکیه کار تمومه. همین که این کشور هیچ قانون بازدارنده برای ورود این قبیل افراد به کشورش و بعد هم گذشتن از مرزهاش و پیوستن به داعشیها نداره, خودش معلوم می کنه که چیکاره است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس